دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
همه عالم از ماجرای سیسمونی با خبر شده اند؛

آوای خزر/ دایی جان نوه صاحب سیسمونی هم برای نجات پدربزرگ از انتقادات تند رسانه ای، اصل ماحرا را بلافاصله تایید کرده، بعد این مجری رسانه ملی! اومده به ملت میگه چرا در باره چیزی که هنوز ثابت نشده در فضای مجازی حرف می زنید!

اما بدتر از مجری، آن جناب روحانی کارشناس برنامه بود. پارسال هم یک سید روحانی دیگه برای توجیه اژدهای هفت سر فساد چنگ انداخته بر نظام جمهوری اسلامی گفته بود یک سوم نهج البلاغه گزارش فساد و اختلاس در حکومت علی است که البته جواب مناسبی بابت این تحریف و نسبت ناروا به امیرالمؤمنین ع از افکار عمومی و منتقدان دریافت کرد.

حالا روحانی کارشناس تلویزیون به جای آن که از نهج البلاغه، نامه عتاب آلود امام ع به استاندارش عثمان بن حنیف را بخواند که چگونه صرفا به خاطر شرکت در یک مهمانی اشرافی و حضور بر سر سفره ای رنگین مورد عتاب و سرزنش قرار گرفت، و بعد به مدعیان علی زمانه بودن توصیه کند که به استناد همین نامه لااقل به مسئولان عزیز متخلفشان یک جمله ای یا کلمه ای بگن و ذره ای برای افکار عمومی ارزش قائل باشن، این روایت را می خواند که مومنان نباید به برادران دینی شان که وثوق و اطمینان دارند بدگمان شوند، و بعد هم روایت فاصله چهار انگشت بین راست و دروغ را می خواند که گویا اساسا ماجرای لورفته دروغ است!

این آخوند و روحانیِ توجیه گر، گویا نمی داند که در مورد این مقام و برادر دینی مورد وثوق ایشان، قبلا سه پرونده کلان املاک نجومی، فساد قائم مقامش عیسی شریفی در شهرداری و اختلاس ۸ هزار میلیاردی مطرح شده و البته در همه آنها از غمض عین! و کرم! و بزرگواری! هم بهره مند شده است.

چرا باید رسانه و مبلغان جمهوری اسلامی و بدتر از همه طیفی از روحانیت که با این اوضاع به تدریج وصف "درباری" خواهند گرفت، برای تبرئه نظام از فساد و ناکارآمدی و حفظ قدرتی که علی(ع) آن را اگر در خدمت مردم و عدالت نبود، از آب عطسه بزی کم ارزشتر می دانست، این گونه به چهره خدای توحید و عدالت و فسادستیزی در حکمرانی چنگ بیاندازند؟ آیا لااقل نباید در این ایام عزا و سوگواری آن امام مظلوم، کمی شرم و حیا کنند؟

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار