دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. 


اروپا و آمریکا در آستانه پایان همه گیری کرونا
اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید پاندمی کرونا از وضعیت اضطراری خارج و وارد مرحله جدیدی شده که قابل مدیریت است. مقامات آمریکا نیز از انتقال پاندمی به مرحله آندمی، به عنوان یک بیماری بومی خبر می‌دهند.


بن بست مذاکرات احیای برجام
پولتیکو نوشت: مذاکرات برای احیای برجام به بن بست کامل خورده است. انریکه مورا، مسئول اتحادیه اروپا که مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران را هماهنگ می کند، در هفت هفته گذشته پیشنهادهای دو طرف را بدون نتیجه منتقل کرده است و حتی در ماه گذشته در تلاش برای دستیابی به یک توافق بین تهران و واشنگتن، به این دو کشور سفر کرد.


اعلام میزان فطریه
دفاتر مراجع عظام تقلید، مقدار و مبلغ فطریه رمضان سال ۱۴۰۱ را اعلام کردند. دفتر آیت الله خامنه ای اعلام کرده زکات فطره امسال (۱۴۰۱) به قیمت گندم برای هر نفر، «چهل هزار تومان» است. دفتر آیت الله سیستانی هم زکات فطره بر مبنای گندم را ۴۰ هزار تومان، بر مبنای برنج ایرانی ۲۲۵ هزار تومان و بر مبنای برنج غیرایرانی ۶۰ هزار تومان اعلام کرده است. ۀیات مکارم و نوری همدانی هم فطریه را بر مبنای گندم ۴۰ هزار تومان و بر مبنای برنج ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرده اند.


ماکارونی ۱۶ هزار تومان شد
قیمت ماکارونی در بسته‌های ۵۰۰ گرمی شرکت تک‌ماکارون حدود ۱۶ هزار تومان است. از همین برند بسته‌های ۵۰۰ گرمی دیگری وجود دارد که عبارت غنی‌شده با روی دیده می‌شود و ارزش آ‌ن‌ها به ۱۷ هزار تومان رسیده. قیمت متوسط بسته ۵۰۰ گرمی ماکارونی در بهمن و اسفند پارسال به‌ترتیب هفت هزار ۳۵۰ تومان و هفت هزار و ۴۰۰ تومان بود.

 

بازداشت برادر عضو شورای شهر تهران
یکی از کارمندان شهرداری تهران که بردار یکی از اعضای شورای شهر است، به جرم اخذ رشوه بازداشت شد.


دستگیری ۲۲ نفر در تجمع اعتراضی سایت زباله سراوان
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: درگیرهای منطقه سراوان رشت منجر به زخمی شدن ۵ مامور پلیس و دستگیری ۲۲ نفر از مخلان نظم و امنیت شد.


درخواست حبس ابد برای «حمید نوری»
دادستانی سوئد پس از دفاع آخر «حمید نوری» برای او تقاضای حبس ابد کرد. در چند ماه اخیر جلسات دادگاهی برای حمید نوری در کشور سوئد برگزار شده است.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۹۶۹ بیمار کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۱۷ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. به این ترتیب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۴۰۲ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۵۸ نفر رسید. در حال حاضر ۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۲۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۷۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


کارگاه زیرزمینی ساخت سانتریفیوژ در نطنز
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه گفت کارگاه جدید ایران در نطنز برای ساخت قطعات سانتریفیوژ، در یکی از سالن‌های کارخانه زیرزمینی غنی‌سازی سوخت در آنجا راه‌اندازی شده است. آژانس دو هفته پیش گفته بود که دستگاه‌های تاسیسات تسا در کرج به نطنز منتقل شده.


پروژه‌ی محرمانه ترکیه  علیه منابع آبی ایران؟
رحمت الله نوروزی نماینده مجلس یازدهم در واکنش به پروژه داپ ترکیه، مطرح کرد: «ترکیه دارد چراغ خاموش و محرمانه پیش می‌رود؛ در حالیکه پروژه داپ تاثیر اساسی روی کشور ما دارد و به ویژه در شمال غرب ایران خطر جدی ایجاد می‌کند. اجرای این طرح بر سرشاخه‌های ارس است و ایران را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد.»


رئیسی: مدیریت بازار هر لحظه بنده است
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت بر بازار نه دغدغه روزانه بنده، بلکه دغدغه هر لحظه بنده است، گفت: واقعا هر شب که به منزل می‌روم شاید تا پاسی از شب تلفن‌های بنده فقط در ارتباط با مساله وضعیت قیمت‌ها و مدیریت بازار با هدف حمایت از معیشت و زندگی مردم است. وعده ما با مردم عزیز این است که کارهایی که باید انجام شود با آنها در میان بگذاریم و غیابا تصمیم نگیریم. لذا به وزرا تاکید کردیم اطلاعات لازم را به مردم بدهند.


توصیف بی سابقه نماینده مجلس از خودروهای داخلی: آشغال
جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توییتی نوشته است که «مشروط کردن واردات خودرو به صادر کردن آشغال‌های مونتاژکاران داخلی (خودرو‌های با تکنولوژی ۳۰ سال قبل)، تنها یک جوک خنده‌دار است. لطفا برای شعور مردم احترام قائل شوید.»

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها