دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم.  


گرانی به خاطر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
محمد مخبر معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: دولت سیزدهم در مسیر حذف ارز ۴۲۰۰ گام برداشته است و امیدواریم با همکاری قوای سه گانه و کمک های مردم بتوانیم این طرح بزرگ نوسازی اقتصاد کشور را با موفقیت اجرایی کنیم. مخبر تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل برخی از مسایل داخلی از جمله اجرای تدریجی حذف ارز ۴۲۰۰ بر روی برخی کالاها قیمت برخی کالاها در کشور افزایش داشته است.


امروز عید فطر نیست
ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد هلال ماه شوال در غروب روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت رؤیت نشد و فردا دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ مطابق با ۳۰ رمضان المبارک ۱۴۴۳ خواهد بود. طبق قانون مصوب مجلس، تعطیلات عید فطر ۲ روز است که شامل روز عید فطر و فردای آن می‌شود. باتوجه با اینکه دوشنبه روز ۳۰ رمضان اعلام شد، تعطیلات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد بود.


افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران قطعی است
شورای اطلاع رسانی دولت در اطلاعیه ای ضمن تبریک روز کارگر اعلام کرد که تصمیم شورای عالی کار برای افزایش ۵۷ درصدی کف دستمزد کارگران قطعی است. پیشتر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفته بود: پیش بینی ما این است که آقای رئیس جمهور نسبت به این موضوع تصمیم گیری مجددی را در دستور کار قرار بدهند. وی گفته بود: احتمال دارد تعدیلاتی در طول هفته آینده مثل بازنگری در نرخ افزایش حقوق اعمال شود.


پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه حفاظت شده تجن سرخس
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده تجن در محدوده صفر مرزی شهرستان سرخس خبر داد که با توجه به گذشت زمان طولانی از مرگ این گونه لاشه این پلنگ کاملا متلاشی و از بین رفته است.


کشته شدن دو کولبر
یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشته شدن دو کولبر در مرز نوسود استان کرمانشاه خواستار تشکیل کمیته ویژه در این خصوص و محاکمه مسببان این حوادث از سوی قوه قضاییه شد. آرش زره تن لهونی نماینده اورامانات جوانرود و پاوه افزود: در فاصله کمتر از 2 هفته 2 جوان در مرز نوسود کشته شده‌اند؛ چه کسی می خواهد به خانواده آنها پاسخ دهد؟ این وضعیت تا چه زمانی می خواهد ادامه پیدا کند؟


عمل جراحی پوتین برای درمان سرطان
منبعی آگاه در داخل کرملین مدعی شد که رئیس‌جمهوری روسیه تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. این منبع گفت که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه برای چند روز کنترل جنگ در اوکراین را در اختیار فرد دیگری قرار می‌دهد چون قرار است بابت درمان بیماری سرطان تحت عمل جراحی قرار گیرد.

 

پیشنهاد اتحادیه اروپا برای شکستن بن بست در مذاکرات
وال استریت ژورنال از قول دیپلمات های غربی از پیشنهاد اتحادیه اروپا برای اعزام انریکه مورا جهت شکستن بن بست در مذاکرات احیای برجام خبر داد و اعلام کرد که تهران تاکنون پاسخی نداده است. بر این اساس، مورا می‌خواهد ایران را متقاعد کند که بدون حذف سپاه از لیست تروریسم، توافق را امضا کند.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۶۵۵ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و در این بازه زمانی ۱۳ تن از بیماران مبتلا نیز جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۸ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۹۶ نفر رسید.


عبدالملکی: متحصنین مجلس ششم و محکومین ۸۸ را کنار گذاشتم
حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان در خصوص انتصابات این وزارتخانه گفت:در دولت گذشته وزارت خانه تعاون تبدیل به یک وزارت خانه سیاسی و امنیتی شده بود و خویشاوندان مسئولان، فعالان رسانه‌ای ستادها، متحصنین مجلس ششم، محکومین ۸۸ و متجاهر به شعار اسلامی استخدام شده بودند و طبق قولی که به رئیس جمهور و این مجلس خدمت گذار دادم وزارت خانه را از افراد ناصالح پاک کردم و امانت را به امانت داران سپردم.


بازداشت چند نفر در تجمع فرهنگیان در آستانه روز معلم
خبرگزاری فارس نوشت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در آستانه روز معلم، برخی عناصر نفوذی که قصد به حاشیه کشاندن مطالبات به حق فرهنگیان را داشتند بازداشت کردند.


دفن امانی محمدعلی اسلامی ندوشن در کانادا
مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری محمدعلی اسلامی ندوشن در تورنتو در کانادا برگزار شد. به گفته خانواده محمدعلی اسلامی ندوشن، پیکر او که در سال‌های اخیر در کنار فرزندانش در این کشور زندگی می‌کرد به صورت امانی و موقت در آن‌جا به خاک سپرده شده است.


احضار سفیر سوئد پس از قرائت کیفرخواست حمید نوری
در پی ادامه بازداشت «حمید نوری» توسط سوئد و قرائت خلاصه‌ای از کیفرخواست دادستان آن کشور در جلسات اخیر دادگاه وی در استکهلم، «ماتیاس لنتز» سفیر سوئد در تهران، امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار شد. دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه کشورمان فرآیند دادگاه و بازداشت حمید نوری را کاملا غیرقانونی و تحت تاثیر اقدامات و القائات کذب و جعلی گروهک تروریستی منافقین قلمداد و فضاسازی معاندانه علیه جمهوری اسلامی ایران را قویا محکوم کرد. وی همچنین خواستار پایان دادن به نمایش سیاسی دادگاه سوئد و آزادی حمید نوری، شهروند ایرانی زندانی در این کشور شد.


۲ فوتی در پی مسمومیت الکلی در بندرعباس
دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امشب گفت: از روز شنبه تا یکشنبه ۳۴ مراجعه‌کننده به دلیل مسمومیت با الکل به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که تاکنون متاسفانه دو فوتی شامل دو جوان ۲۶ و ۳۰ ساله در بندرعباس بودند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها