دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
مارک اسپر وزیر دفاع پیشین آمریکا در کتابی که قرار است به زودی منتشر شود نوشت که دونالد ترامپ قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ قصد داشته برای پیشبرد مقاصد سیاسی و انتخاباتی خود یک «افسر ارشد نظامی ایران» را ترور کند.

به گزارش آوای خزر، به نوشته گاردین، مارک اسپر نوشته رابرت او براین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید  در جلسه‌‌ای که جولای ۲۰۲۰ برگزار می‌شد پیشنهاد داده بود برای متوقف کردن روند غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران علیه این کشور اقدام نظامی انجام شود. اسپر نوشته است که مایک پنس، معاون ترامپ نظر خودش را پشت نظر اوبراین قایم می‌کرد که می‌گفت: «رئیس‌جمهور مشتاق است کاری انجام دهد.»

اما حدود یک ماه بعدتر، روز ۲۰ آگوست اوبراین با مارک میلی تماس گرفته و به او می‌گوید رئیس جمهور قصد دارد به یک افسر ارشد نظامی که در خارج از ایران فعالیت می‌کند حمله کند.

اسپر نوشته است: «میلی و و من می‌دانستیم که آن فرد چه کسی است؛ از مشکلاتی که در منطقه ایجاد کرده بود هم خبر داشتیم. اما چرا حالا؟ مگر چه اتفاق جدیدی افتاده بود؟ تهدیدی قریب الوقوع در کار بود؟ تکلیف گردهم‌آیی اعضای شورای امنیت ملی برای بحث درباره موضوع چه می‌شود؟»

وزیر دفاع اسبق آمریکا در ادامه خاطراتش تصریح می‌کند: «میلی می‌گفت از تماس تلفنی اوبراین حیرت زده شده و احساسش این بوده که اوبراین رئیس جمهور را به این نقطه رسانده، چون می‌خواسته خبری بسازد که به انتخاب مجدد ترامپ کمک کند.»

طبق روایت این کتاب، میلی به اوبراین گفته که این موضوع را با اسپر و سایرین مطرح خواهد کرد.

مارک اسپر می‌نویسد: «باورم نمی‌شد. قبلاً شاهد صحنه‌هایی از این دست بودم که مشاوران کاخ سفید در ملاقات با رئیس جمهور او را تحریک می‌کردند و بعد یکی از آن «ایده‌های شاهکارشان» را پیش رویش می‌گذاشتند. اما این یکی واقعاً پیشنهادی بد با تبعات عظیم بود. چطور هیچ‌کدام از آدم‌های کاخ سفید این را نمی‌فهمیدند؟»

وزیر دفاع اسبق آمریکا مدعی شده به مارک میلی گفته اگر پیشنهاد حمله به افسر ایرانی از سمت اوبراین مطرح شده باشد، او بدون دستور مکتوب ترامپ هیچ کاری انجام نخواهد داد. وی نوشته است: «امکان نداشت چنین اقدامی را به صورت یکجانبه انجام دهم، آن هم چنین اقدامی که سرشار از تبعات حقوقی، دیپلماتیک، سیاسی و نظامی بود و جدا از همه اینها ممکن بود ما را به سمت جنگ با ایران سوق دهد.»

مارک اسپر، وزیر دفاع ترامپ در کتاب خود موسوم به «سوگند مقدس» که قرار است تا چند روز دیگر (۱۰ مه) روانه بازار شود، این ادعاها را مطرح کرده است.

مارک اسپر که تنها چند روز بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات از سوی دونالد ترامپ خانه‌نشین شد در توضیح چرایی نوشتن خاطرات پیش‌تر بازگو نشده خود گفته: «این احساس را داشتم که برای مردم و تاریخ آمریکا می‌نویسم.»

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار