دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
در میان خبرها نظرم به خبری افتاد که در عین سادگی می تواند برای آینده دنیا بسیار بحران آفرین و خطرها در پی داشته باشد؛

یه گزارش آوای خزر، سخنان وزیر امور خارجه کشور روسیه در قبال اتحادیه اروپا با چنین ادبیاتی بود: « لاوروف: تحویل دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین سرقت است
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشنهاد جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر توقیف ذخایر ارز خارجی روسیه و تحویل آن‌ها به اوکراین برای کمک به هزینه بازسازی این کشور را سرقت دانست.

سخنان آقای لاوروف شاید در نظر اول فقط یک جوابی به تهدیدات اتحادیه اروپا برای خالی نبودن عریضه قلمداد شود ولیکن اگر این ادبیات یعنی "سرقت اموال روسیه" که تمامی ملت روسیه را هم می تواند بدنبال یدک بکشد بصورت جدی تر از سوی روسیه پیگیری شود احتمال پیچیده تر شدن شرایط دنیا تا حد یک جنگ بزرگ آنوقت خیلی هم دور از انتظار نباید باشد. باشد که آقای وزیر بذر چنین تفکراتی را شروع به کشت ننمایند!

آنجه مسلم است دارایی های روسیه در دنیا بسیار قابل ملاحظه است و آنچه باز حداقل در ظاهر پیداست دنیا هم مصمم و عقده تنبیه روسیه از زمان شوروی سابق تا به حال را همواره داشته و دارد. لذا روسیه یا هر کشور قدرتمندی با امکانات هسته ای وسیع، تحمل چنین اصطلاحا سرقتی را نخواهد داشت. اینجاست که شاید با عنوان چنین جملاتی، روسیه نه تنها به اتحادیه اروپا بلکه بدنیا به گونه ای هشدار می دهد که پاسخ سرقت اموال روسیه اتمی مسلح تا به دندان هسته ای و دادن آن به رقیب آنهم برای بازسازی اوکراینی که تمام انرژی و آبروی روسیه را تا حدود زیادی در این جنگ خدشه دار کرد، هزینه ای بسیار بزرگ در سطح جهانی می تواند و در صورت لزوم خواهد داشت !

توجیه اقدامی که تا به امروز قادر به بیان رسمی و علنی آن یعنی جنگ اتمی برای دفاع از اموال سرقت شده روسیه را نداشته اند؟ تصور می کنم با بیان این جمله از طرف روسی، اگر سیاستمداران اروپایی کمی عقل و دقت داشته باشند باید از ورود به این دام اجتناب و از بیان مجدد این تئوری یعنی تحویل اموال روسیه به اوکراین دوری کنند. در اینصورت است که هم دلیل و هم زمینه اتمی شدن جنگ را برای تفکرات رادیکال روسیه فراهم نخواهند کرد. در ضمن هم خودشان و هم تمامی دنیا آن موقع شاید کمی راحتر برای پیدا کردن راه حل منطقی تر ؟ در این مناقشه بتوانند قدم بردارند.

  • استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران، بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران و موسس انجمن زبدگان شهر در کشور/ایرنا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار