دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
رپورتاژ آگهی/
تا حالا به این فکر کرده‌اید که چه تعدادی از وسایل اطراف شما با باتری کار می‌کنند؟ تصور دنیای بدون لوازم برقی مانند کابوس است. نبود یکی از وسایلی را که با برق کار می‌کند در ذهن خود مجسم کنید؛ زندگی قابل تحمل نخواهد بود!

حتما شنیده‌اید که برخی می‌گویند قلب ما با باتری کار می‌کند که کنایه از حساس‌بودن آن‌هاست. این جمله در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد؛ اما کافی‌ست کمی در معنی آن غرق شوید. یکی از مهم‌ترین برداشت‌ها از این جمله، اشاره به کاربرد لوازم برقی و دیجیتال مانند باتری حتی در حوزه سلامت انسان دارد.

تصور دنیای بدون لوازم برقی مانند کابوس است. نبود یکی از وسایلی را که با برق کار می‌کند در ذهن خود مجسم کنید؛ زندگی قابل تحمل نخواهد بود! حالا به این فکر کنید که بسیاری از این وسایل با یک وسیله کوچک به اسم باتری کار می‌کنند و برای ادامه زندگی به محافظ نیاز دارند.  دیگر نمی‌شود اسم آن‌ها را لوازم جانبی گذاشت؛ زیرا قلب تپنده وسایل شما هستند. در ادامه ضرورت استفاده از این لوازم و نقش آن‌ها در زندگی امروزی را بررسی کرده‌ایم.

باتری و محافظ کامپیوتر ارزان و باکیفیت از کجا بخریم؟

توقف زندگی بدون باتری

تا حالا به این فکر کرده‌اید که چه تعدادی از وسایل اطراف شما با باتری کار می‌کنند؟ از کنترل تلویزیون گرفته تا ماشین اصلاح، ساعت دیواری، دستگاه فشار خون و غیره. حالا به این فکر کنید که باتری در خانه نباشد. باید با سر و رویی اصلاح‌نشده به محل کار بروید، امکان تماشای برنامه‌های تلویزیونی را نخواهید داشت و مهم‌تر این‌که ساعت خانه روی یک زمان مشخص متوقف خواهد شد. در واقع انگار زندگی متوقف شده است!

انواع باتری و کاربرد هر کدام از آن‌ها

باتری‌ها از گذشته تا به امروز به عنوان یک ابزار بسیار کاربردی شناخته شده‌اند؛ زیرا انرژی شیمیایی ذخیره‌شده در خود را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند و نیاز به منبع برق مستقیم را از بین می‌برند. برای دستگاه‌های مختلف از باتری‌هایی با اندازه و میزان انرژی ذخیره‌شده مختلف استفاده می‌شود. برخی از پرفروش‌ترین و رایج‌ترین باتری‌های موجود در بازار عبارتند از:

باتری و محافظ کامپیوتر ارزان و باکیفیت از کجا بخریم؟

باتری‌های AA

باتری‌های AA که با نام دوبل A هم شناخته می‌شوند، محبوب‌ترین باتری‌ها از نظر اندازه هستند. این باتری‌ها را می‌توان در بسیاری از وسیله‌ها همچون ساعت دیواری و کنترل استفاده کرد و تقریبا در همه‌جا می‌توان آن را خریداری کرد.

باتری‌های AA با ولتاژ 1.5 ولت اندازه‌گیری می‌شوند و در دستگاه‌هایی که نیاز به مصرف جریان نسبتا بالایی دارند، اما مداوم استفاده نمی‌شوند، به‌خوبی کار می‌کنند. همچنین می‌توان از آن‌ها در دستگاه‌هایی مانند ساعت‌هایی که همیشه روشن هستند اما حداقل انرژی را مصرف می‌کنند، استفاده کرد.

باتری‌های AAA

این نوع محصولات، دومین نوع  از باتری‌های محبوب و پرفروش بازار هستند. از آن‌ها برای راه‌اندازی اسباب‌بازی‌های کوچک، دماسنج و ماشین حساب استفاده می‌شود. این مدل باتری‌ها هم مانند نوع اول 1.5 ولت هستند؛ اما به دلیل اندازه‌‌ای کوچک‌تر، انرژی کم‌تری تولید می‌کنند.

باتری‌های AAAA

استفاده از این نوع باتری‌ها به‌اندازه دو دسته اول رایج نیست؛ اما عملکرد قدرتمندی دارند. از این باتری‌های کوچک اما قدرتمند اغلب در چراغ‌های LED و نشانگرهای لیزری استفاده می‌شود. آن‌ها همچنین برای دستگاه‌های کوچکی مانند گلوکزمتر، کنترل از راه دور سمعک و قلم‌های کامپیوتری برقی کاربردی هستند.

باتری‌های C

این باتری‌های سنگین عمدتا در اسباب‌بازی‌های بزرگ، چراغ‌قوه‌ها و رادیوهای قابل حمل استفاده می‌شوند. بسیاری از دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده اتوماتیک هم نیاز به استفاده از این باتری‌های 1.5 ولتی دارند. با استفاده از این باتری‌ها می‌توانید مطمئن باشید که دستگاه شما با قدرت و تا مدت طولانی کار می‌کند.

باتری‌های سکه‌ای

این مدل باتری‌ها، عامل زندگی ساعت‌های مچی هستند و به دلیل شکلی که دارند، به سکه‌ای معروف هستند. علاوه‌بر ساعت مچی، برخی ترازوهای آشپزخانه و دیجیتال هم به این نوع باتری برای کارکردن نیاز دارند.

اهمیت محافظ کامپیوتر و لوازم برقی

همه ما همسایه‌ای داشته‌ایم که یکباره تصمیم به جوشکاری بگیرد؛ یا تجربه چندباره رفتن برق در یک روز را داشته‌ایم. در این موقعیت‌ها تن و بدنمان از ترس سوختن لوازم برقی می‌لرزد! نوسانات برقی، دشمن درجه‌یک لوازم برقی، به‌خصوص کامپیوتر و لپ‌تاپ است. برای همین، محافظ برق یکی از لوازم ضروری‌ست که باید در هر خانه باشد. 

محافظ برق مثل یک سد، دستگاه شما را از سیل نوسانات برقی و آسیب‌های آن محافظت می‌کند. این سوپرمن کوچک قیمت چندانی ندارد؛ اما کاری که انجام می‌دهد از ارزش پولی بالایی برخوردار است.

باتری و محافظ کامپیوتر ارزان و باکیفیت از کجا بخریم؟

انواع محافظ کامپیوتر و کاربرد هر کدام

خوشبختانه محصولات متنوع از برندهای متعدد ایرانی و خارجی در بازار به فروش می‌رسد و دست شما برای خرید باز است. با این وجود اگر بدانید که چند مدل محافظ کامپیوتر وجود دارد، راه‌تان برای انتخاب باز خواهد شد.

انواع محافظ کامپیوتر بر اساس تعداد خانه

محافظ‌ها از یک تا چند خانه تولید می‌شوند. با توجه به این نکته و بر اساس تعداد دستگاهی که می‌خواهید به آن وصل کنید، می‌توانید یکی از آن‌ها را بخرید. در واقع با این ویژگی، محافظ کامپیوتر یک محصول دوکاره است و در کنار کار اصلی، به عنوان دوراهی، سه‌راهی و ... هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

انواع محافظ کامپیوتر بر اساس طول سیم

با توجه به محیطی که قرار است از محافظ استفاده کنید، در منزل یا اداره، محصولی با طول سیم مناسب را می‌توانید بخرید. از یک متر تا شش متر و حتی بالاتر، طول سیم این محصولات متغیر است.

اسنپ مارکت، امکانی برای خرید آسان باتری و محافظ کامپیوتر

برای خیلی از ما پیش آمده که فریب شکل ظاهری و بسته‌بندی یک محصول را در بازار خورده‌ و آن را خریده‌ایم؛ غافل از این‌که آن محصول، کیفیت لازم را ندارد. اسنپ مارکت انواع باتری و محافظ کامپیوتر از برندهای معتبر را در یک بستر آنلاین جمع‌آوری کرده است تا تجربه تلخ خریدهای قبل را از یاد ببرید.

خبر خوب این‌که عضویت در باشگاه مشتریان اسنپ مارکت، امکان خریدهای تخفیف‌دار و اطلاع از تخفیف محصولات متنوع را به شما می‌دهد. اگر تا به حال خرید اینترنتی نداشته‌اید، حالا زمان کسب تجربه است. خرید اول برای شما رایگان ارسال خواهد شد!

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها