دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
جرائمی مانند جعل رایانه‌ای، سرقت اینترنتی، هتاکی در فضای مجازی، تهدید در فضای مجازی و مواردی از این دست در قانون شناخته شده‌اند و برای آن‌ها مجازات تعیین شده است.

به گزارش آوای خزر، جرائم رایانه‌ای از آن دسته جرائمی است که با پیشرفت تکنولوژی و توسعه آن شکل گرفت و نیاز به حکومت قانون بر این دسته نوظهور از مراودات و جرائم ناشی از آن بود. جرایمی مانند جعل رایانه‌ای، سرقت اینترنتی، هتاکی در فضای مجازی، تهدید در فضای مجازی و مواردی از این دست در قانون شناخته شده‌اند و برای آن‌ها مجازات تعیین شده است.

در این میان افراد سودجویی وجود دارند که با نیات سوء قصد دسترسی غیر مجاز به اطلاعات مجازی دیگران دارند برای مثال با ادعای هک کردن تلگرام دیگران قصد دسترسی به اطلاعات آن‌ها دارند در صورتی که شاید از جرم بودن این عمل ناپسند در قانون بی اطلاع باشند. یکی از این موارد تلگرام است که امروزه مهمترین وسیله ارتباطی مردم است و افرادی سودجو در پی دسترسی بی‌اجازه به تلگرام دیگران هستند.

جرم هک تلگرام دیگران

در قانون جرایم رایانه‌ای به کررات به موضوع دسترسی غیرمجاز به اطلاعات دیگران و هک برنامه‌های دیگران اشاره شده است و برای آن مجازات تعیین شده است. برای مثال در ماده ۸ و ۱۲ و ماده ۲۵ این قانون که در همه آن‌ها دسترسی غیر مجاز به داده‌های دیگران جرم شناخته شده است. از این رو با استناد به این مواد می‌توان گفت که هک کردن تلگرام دیگران جرم است و کسانی که مورد سوء استفاده از این جرم قرار می‌گیرند می‌توانند با مراجعه به دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای، اقدام به شکایت از هک شدن تلگرام خود کند.

مجازات هک تلگرام دیگران

تعیین مجازات هک کردن تلگرام بر عهده قاضی است، اما می‌توان با استناد به ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای که در بند ” ب ” خود مقرر می‌دارد فروش یا انتشار یا در دسترس قرار دادن گذرواژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده یا سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را فراهم می‌کند، جرم است، مجازات هک تلگرام دیگران را نیز از همین ماده استخراج کرد. بر اساس این ماده مجازات هک تلگرام از قرار حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات خواهد بود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها