دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
رئیس سازمان برنامه‌ریزی مازندران اعلام کرد
انحراف ۲۹۵ طرح اشتغال روستایی مازندران در سال مالی ۱۴۰۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران اعلام کرد: در سال مالی گذشته، ۲۹۵ طرح تسهیلات اشتغال روستایی دریافت کردند، اما کاری انجام ندادند، بنابراین بیش از ۷۰۰ شغل به انحراف رفته است.
به گزارش آوای خزر، فرج‌الله فتح‌الله پور امروز شنبه در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران که با حضور استاندار مازندران برگزار شد؛ به ارائه عملکرد طرح‌های اشتغالزایی و بررسی فضا‌های مازاد در استان و حق بهره‌برداری آن‌ها به دستگاه‌های متقاضی پرداخت.

وی با بیان اینکه موضوع بهره‌برداری از املاک مازاد باید در شورای برنامه‌ریزی تصویب و سپس عملیاتی شود، یکی از ساختمان‌های مورد بحث که متعلق به جهاد کشاورزی است را ساختمان گمرک بابلسر اعلام کرد که در اختیار پارک علم و فناوری مازندران قرار گرفت و با عقد تفاهمنامه‌ای، بازسازی آن توسط پارک انجام شد.

مورد دوم، واگذاری ساختمان مرکز تحقیقات کشاورزی امام علی علیه‌السلام گتاب بابل جهت اشتغال معتادان بهبودیافته بود که با توضیحات علی شیرازی دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان و رضا علیخانی معاون عمرانی استاندار مازندران؛ حسن عنایتی مدیرکل جهاد کشاورزی استان یک فرصت دو هفته‌ای از استاندار مازندران خواست که نسبت به روند اداری آن اقدام کند.

در بخش دیگری از این جلسه، عنوان شد که در سال مالی گذشته، ۴ هزار طرح اشتغالزایی در بخش روستایی استان انجام گرفت که طی آن ۵ هزار شغل ایجاد شد.

فرج‌الله پور از موضوع مهم نظارت بر طرح‌ها و راستی‌آزمایی اشتغال فراهم‌شده در روستا‌ها گفت و اعلام کرد: در سال مالی گذشته، ۴ هزار و  ۶۰۹ طرح تسهیلات اشتغال روستایی توسط بانک‌های عامل در استان پرداخت شده است.

او اعتبار تخصصی به استان را ۶۶۷ میلیارد تومان عنوان کرد که افزون بر ۵۳۴ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان طرح‌های اشتغالزایی پرداخت شده است.
 
انحراف ۲۹۵ طرح اشتغال روستایی مازندران در سال مالی ۱۴۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه طرح‌های رسیده به بانک ۴ هزار و ۸۱۶ مورد بوده است، تصریح کرد که از این تعداد، ۴ هزار و ۶۳۲ طرح عقد قرارداد شده است و ۴ هزار و ۶۰۹ متقاضی نیز تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته این مسوول، از این تعداد طرح، ۶۷۲ مورد در بابل، ۶۷۰ طرح در ساری و ۴۴۸ طرح نیز در قائمشهر به اجرا درآمده است.

فتح‌الله پور با بیان اینکه، یک سرشماری دقیق از اجرای طرح‌ها با همکاری دستگاه‌های عامل داشتیم؛ اعلام کرد: ۳ هراز و ۷۰۵ طرح اجرایی شد که اشتغال ایجاد شده ۵ هزار و ۴۳۴ مورد بوده است.

او بیان کرد: ۲۹۵ طرح نیز تسهیلات دریافت کردند، اما کاری انجام ندادند، بنابراین بیش از ۷۰۰ شغل به انحراف رفته است.

به گزارش آوای خزر، در این جلسه، موضوع طرح تفصیلی شهر بهنمیر نیز مورد بررسی قرار گرفت که در ارتباط با آن، معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به بازدید خود از این شهر زیر ۲۵ هزار نفری عنوان کرد: برای طرح تفصیلی که ۵۶۰ هکتار را در نظر گرفتند؛ شورای بهنمیر ۱۴۰ هکتار پایین‌تر از این مساحت که شورای برنامه‌ریزی تعیین کرده بود را مصوب کرد که برای افق ۱۳۹۵ بود.

رضا علیخانی اعلام کرد: اکنون درخواست تقاضای اضافه کردن ۶.۱ هکتار دیگر را دارند که ۱.۱ درصد کل محدوده به حساب می‌آیند، فرایند‌های قانونی آن طی شده است، و اگر برای این طرح، افق ۱۴۰۸ را هم در نظر بگیریم، افزایش خیلی ناچیز است و با آن موافقم.

درباره این طرح، مدیرکل بازرسی و رئیس امور اراضی استان مازندران بحث‌هایی داشتند که استاندار مازندران در جمع‌بندی‌ها اعلام کرد: سازمان‌های نظارتی باید در جایی که کار‌های عام‌المنفعه مطرح است، در کنار مدیران باشند و به توسعه استان کمک کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار