دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
مردی که شینزو آبه نخست‌وزیر سابق ژاپن را کشت، او را مرتبط با یک فرقه مذهبی می‌شمرد که آنها را مسئول فلاکت مالی مادرش می‌دانست و ماه‌ها را طرح‌ریزی این حمله با یک سلاح دست‌ساز کرده بود.

به گزارش آوای خزر، به نقل از رویترز تتسویا یاماگامی، یک مرد بیکار ۴۱ ساله که روز جمعه به عنوان مظنون قتل شینزو آبه، درازمدت‌ترین نخست‌وزیر ژاپن شناخته شد. ویدئوهای مکرر تلویزیون ژاپن از صحنه قتل مردی نشان می‌داد که به آرامی از پشت به شینزو آبه نزدیک می‌شود و به او شلیک می‌کند.

 

قاتل نخست‌وزیر سابق ژاپن او را مرتبط با یک فرقه مذهبی می‌شمرد

مظنون لاغراندام و عینکی با موهای پرپشت در این فیلم دیده می‌شود که به جاده‌ای شهر نارا مرکز استان نارای ژاپن وارد می‌شود که آبه روی یک بالابر در یک تقاطع در آن ایستاده است، سپس او با یک سلاح ۴۰ سانتی‌متر که دورش نوار سیاه پیچیده شده است، دو گلوله به او شلیک می‌کن. پلیس این مرد را در صحنه قتل دستگیر کرد.

قاتل نخست‌وزیر سابق ژاپن او را مرتبط با یک فرقه مذهبی می‌شمرد

 

یاماگامی فردی تنها بود که به گفته همسایگان هنگامی با او صحبت می‌کردند، پاسخی نمی‌داد. خبرگزاری کیودو بر اساس منابع تحقیقاتی‌اش گزارش داد که این مرد معتقد بود که آبه باعث ارتقای یک گروه مذهبی شده است که مادرش با اهدای پول به آنها ورشکسته شده بود.

خبرگزاری کیودو سایر رسانه‌های محلی از قول این مرد در اظهاراتش به پلیس نوشتند: «مادر من شیفته یک گروه مذهبی شده بود و من از این وضعیت ناراحت بودم.» پلیس نارا از اظهارنظر درباهر جزئیات گزارش‌شده بوسیله رسانه‌های ژاپنی درباره انگیزه یاماگامی یا چگونگی تدارک این قتل خودداری کردند.

رسانه‌های ژاپن نام این گروه مذهبی را هم او بر اساس گزارش‌ها از دستشان خشمگین بود، نبرده‌اند.

رسانه‌های ژاپن می‌گویند یاماگامی این سلاح‌ را از قطعاتی به طور جداگانه از طریق آنلاین خریده بود، ساخته بود و ماه‌ها را صرف برنامه‌ریزی برای این حمله کرده بود و حتی در رویدادهای مربوط به کارزار انتخاباتی آبه از جمله رویدادی در روز قبل در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرکت کرده بود.

NHK تلویزیون دولتی ژاپن گزارش داد که یاماگامی در ابتدا حمله با بمب را برای کشتن نخست‌وزیر سابق ژاپن در نظر گرفته بود و بعد به گزینه سلاح دستی روی آورده بود.

به گزارش NHK مظنون به پلیس گفته است که سلاح‌هایش را با متصل کردن لوله‌های استیل به تعداد سه، پنج یا شش با نوار با قطعاتی که از طریق اینترنت خریده بود، ساخته بود.

پلیس روز شنبه اعلام کرد سوراخ‌های گلوله را در یک پلاکارد متصل یک وانت تبلیغاتی در نزدیکی محل تیراندازی پیدا کرده است. ویدئوهای منتشرشده آبه را نشان می‌دهد که پس از نخستین شلیک به سوی مهاجم می‌چرخد و پس از شلیک دوم به روی زمین پرتاب می‌شود.

مظنون به قتل کجا زندگی می‌کرد

یاماگامی در طبقه هشتم ساختمانی دارای آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کرد که طبقه همکف آن چند محل کاراکوئه قرار داشت. آسانسور برای کاهش هزینه‌ها فقط در سه طبقه ساختمان می‌ایستد. یاماگامی مجبور بود از آسانسور پیاده شود و برای رسیدن به آپارتمانش از پله‌ها بالا برود.

یکی از همسایگان او، زنی ۶۹ ساله که در طبقه پایین او زندگی می‌کرد، او را سه روز پیش از ترور آبه دیده بود.

این زن به نام ناکایاما گفت: «من به او سلام کردم، اما او مرا نادیده گرفت. او فقط زمین را نگاه می‌کرد...عصبی به نظر می‌رسید. مثل این بود که من نامرئی هستم. مثل اینکه چیزی او را آزار می‌داد.»

این زن ماهی ۳۵۰۰۰ ین (۲۶۰ دلار) برای اجاره می‌پرداخت و حدس می‌زند که همسایگانش هم همین مقدار اجاره بپردازند.

یک زن ویتنامی که هم دو آپارتمان آنطرفتر از یاماگامی زندگی می‌کرد، گفت او آدم خودداری به نظر می‌رسید و در چند باری که با او برخورد کرده بود و برایش سر تکان داده بود، او پاسخی نداده بود.

سابقه خدمت در تکاوران دریایی

یک سخنگوی نیروی دریایی ژاپن اعلام کرد شخصی به نام تتسویا یاماگامی در نیروهای دفاع شخصی تکاوران دریایی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ خدمت کرده است. اما در این مورد که این شخص همان قاتل مظنون است، اظهارنظری نکرد.

یاماگامی به یک واحد آموزش در ساسبو، یک پایگاه بزرگ نیروی دریایی در جنوب غرب پیوسته بود و از آنجا به بخش توپخانه یک ناوشکن فرستاده شده بود. او بعد به یک کشتی آموزشی در هیروشیما فرستاده شده بود. 

یک افسر ارشد نیروی دریایی در این باره گفت: «اعضای نیروی دفاع شخصی در طول خدمتشان سالی یک بار با مهمات جنگی آموزش می‌بینند. آنها همچنین جدا و سوار کردن قطعات سلاح و تعمیرات آنها را  انجام می‌دهند.»

اما به گفته این افسر، آنها اینکارها بر اساس دستورهای داده شده انجام می‌دهند و مشکل است باور کرد که از این طریق بتوان تجربه کافی برای ساختن سلاح را کسب کرد. حتی سربازان ارتش که «برای مدت‌های طولانی خدمت می‌کنند، چگونگی ساختن سلاح را بلد نیستند.»

به نوشته رسانه‌های محلی، یا ماگامی پس از ترک نیروی دریایی در یک شرکت جذب کارکنان ثبت‌نام کرد و بعد در سال ۲۰۲۰ شروع به کار در کارخانه‌ای در کیوتو به عنوان اپراتور لیفت‌تراک کرد.

او تا میانه ماه آوریل (اواخر فروردین) هیچ مشکلی نداشت و از آن هنگام به بعد بدون کسب اجازه از محل کارش غیبت کرده بود و بعد به رئیسش گفته بود می‌خواهد استعفا دهد

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها