دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
وزیر کشور در ساری:
مردم نباید در دریا دچار خسارت شوند/ ۱۰۰ طرح دریا در مازندران اجرا شود
وزیر کشور با اشاره به ۳۸ طرح دریا در مازندران تاکید داشت که این تعداد به ۱۰۰ مورد افزایش یابد و تاکید دارد که "مردم نباید در دریا دچار خسارت شوند".
به گزارش آوای خزر، احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه ۲۱ تیرماه در نشست ساماندهی سواحل مازندران، دریا را فرصت کم‌نظیری برای استفاده مردم و رهاوردی با خاطراتی خوش از باطن و صفای مردمان شمالی توصیف کرد و اینکه در این سواحل، ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف را می‌بینیم.

او معتقد است که این شور و اشتیاق در استفاده از سواحل مازندران، برای تلفیق و تجمیع و ارتباطات فرهنگ‌ها حائز اهمیت است فلذا سواحل در بعد اقتصادی، اجتماعی و آثار فرهنگی نقش‌آفرین هستند که باید به این ابعاد توجه ویژه‌ای شود.

وزیر کشور با اشاره به برخی بهره‌برداری‌های نادرست از وضعیت سواحل، عنوان کرد که اگر ما در میدان نبوده و فعال نباشیم هر کسی تلاش می‌کند آن را به گونه‌ای که مطلوب اوست؛ هدایت کند.
 
مردم نباید در دریا دچار خسارت شوند/ ۱۰۰ طرح دریا در مازندران اجرا شود
وحیدی از جلوه‌ی برتر ساماندهی سواحل در مازندران که تجلی مدیریت جهادی و مدیریت برتر برخاسته از آموزه‌های دینی و مکتبی است را مورد توجه قرار داد و با اشاره به برنامه‌هایی که استاندار مازندران اعلام کرد، هدف از حضورش در استان را عرض سلام و ادب به دست‌اندرکاران حوزه ساماندهی سواحل، و همچنین بررسی از نزدیک سواحل عنوان کرد.

او این را هم اضافه کرد که استاندار مازندران برنامه‌هایش را در حوزه سواحل برای سه مقطع کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت تقسیم‌بندی کردند و از سوی دیگر، آیت‌الله محمدی‌لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران نیز از کمک طلبیدن بخش خصوصی گفت که آن هم مسئله مهمی است؛ لذا با یک مقدار کار فرهنگی می‌توانیم آنچه را که دغدغه مسوولان در بخش فرهنگی است، محقق شود چرا که  باطن مردمان کشورمان حقیقت‌جو و خداطلب است".

وحیدی با بیان اینکه "مردم نباید در دریا دچار خسارت شوند"، ایمن نگه‌داشتن ساحل را مهم دانست و عنوان کرد که گرچه نیروی انتظامی حضور دارد، اما تعداد گشت باید بیشتر شود تا مردم احساس امنیت کنند.
 
مردم نباید در دریا دچار خسارت شوند/ ۱۰۰ طرح دریا در مازندران اجرا شود
وزیر کشور ادامه داد: باید رفاه مردم مورد توجه قرار بگیرد و آن‌ها تغییرات اولیه را احساس کنند، از سوی دیگر مسئله فرهنگی مهم است و ما باید کنشی وارد شویم نه واکنشی. ایستگاه‌های فرهنگ حجاب و عفاف راه‌اندازی شود و به این مهم پرداخته شود که امر به معروف و نهی از منکر در ذات خود محبت و شفقت است.

او با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم کسی عامدا فضای بدی را در مسایل اجتماعی - فرهنگی ایجاد کند، اشاره‌ای به مشارکت پرشور روحانیون در برنامه‌های فرهنگی سواحل داشت و عنوان کرد که دشمن می‌خواهد در این برنامه‌ها روحانی نباشد، اما اتفاقا روحانی باید در همه عرصه‌ها با تدبیر و فکر وارد شود و دیدیم که برنامه‌های فرهنگی با حضور آن‌ها چقدر مورد استقبال قرار گرفت، و ما از این طرح‌های فرهنگی حمایت می‌کنیم.

وحیدی با اشاره به روحیه فعال و رو به جلو که در فرمانداران مازندران وجود دارد، از آن‌ها خواست تا برای زیباسازی و استفاده مناسب از ساحل، طرح توجیهی را با بکارگیری طراح خوب، آماده کنند. اگر حمایتی لازم است؛ انجام شود، نمایشگاه‌ها را در سواحل برگزار، طرح‌ها را غنی کنند و از ظرفیت دریا بیشترین استفاده را ببرند.

وزیر کشور با اشاره به ۳۸ طرح فعلی در استان مازندران اعلام کرد که این تعداد را به ۱۰۰ طرح برسانید و سعی می‌کنیم اعتبارات آن تامین شود.
 
مردم نباید در دریا دچار خسارت شوند/ ۱۰۰ طرح دریا در مازندران اجرا شود
این مسوول درباره نجات بیش از ۳۰۰ نفر در دریای مازندران طی دو ماه گذشته، آن را بسیار حائز اهمیت دانست و ضمن قدردانی از ناجیان غریق، از مسوولان خواست که بیمه ناجیان غریق و مطالبات آن‌ها را دنبال کنند.

او با اشاره به تاکیداتی که ائمه جمعه حاضر در جلسه داشتند، در خصوص طرح دریا برای بانوان نیز عنوان کرد که برای ساحل بانوان باید امکانات مناسب و از سوی دیگر نیز جوانب کار به عنوان نمونه در خصوص مشرف نبودن به ساختمان‌های اطراف در نظر گرفته شود.

وزیر کشور در پایان اظهار امیدواری کرد که امسال، سال نمونه‌ای را در حوزه سواحل داشته باشیم و مازندران پایلوت این طرح‌ها پس از آزادسازی سواحل باشد.

احمد وحیدی و هیات همراه پس از این جلسه بازدید میدانی از طرح دریای بابلسر داشتند و با تعدادی از گردشگران و ناجیان غریق گفتگو کردند. او همچنین از طریق بالگرد و در مسیر رفتن به استان گیلان، سواحل غربی مازندران را از نظر گذراند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار