دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
بگذارید از همین اول ساده و سرراست شروع کنیم! تصور کنید در حال خریدن یک اثر هنری دیجیتال مثل نقاشی دیجیتال، تصویر مونتاژ شده یا حتی یک نوشته از اینترنت هستید و بعد از اتمام فرایند خرید، توکن دیجیتالی دریافت می‌کنید که ثابت می‌کند شما صاحب جدید این اثر هستید. جالب نیست؟

آوای خزر/ در واقع شما به جای دریافت یک نسخه دیجیتال از اثر، صاحب تمام و کمال آن خواهید بود! این رویایی است که به لطف NFT رنگ واقعیت گرفته است. در این مقاله همراه ما باشید تا هرچه بیشتر با NFT و تاثیر آن بر آینده جهان مجازی آشنا شویم.

ان اف تی (NFT) چیست؟

 NFT ها یا همان توکن‌های غیرقابل تعویض، عموزاده‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شود. به طور معمول این اعضای جدید خانواده دارایی‌های دیجیتال نیز از همان نوع برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند که ارزهای دیجیتال با آن توسعه یافته‌اند. در واقع NFT‌ ها نیز نوع دیگری از دارایی‌های رمزنگاری شده مبتنی بر بلاک‌چین هستند؛ با این تفاوت که نمی‌توان آنها را مانند رمزارزهایی مثل بیت‌کوین و اتریوم تبدیل یا معامله کرد.

برای مثال همان بیت ‌کوین و اتریوم را در نظر بگیرید. شما می‌توانید خیلی راحت بیت‌کوین خود را به اتریوم تبدیل کنید و اگر ارزش بیت کوین شما یک میلیون تومان باشد، ارزش اتریومی که دریافت می‌کنید هم یک میلیون تومان خواهد بود. موضوعی که در رابطه با NFT صادق نیست؛ چرا که این دارایی‌های دیجیتالی جدید دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که تبدیل آنها به یکدیگر را غیر ممکن می‌کند.

NFT چطور کار می‌کند؟

بعد از آشنایی با مفهوم کلی  ان اف تی (NFT)، وقت آن رسیده تا به سراغ نحوه کارکرد این دارایی دیجیتال برویم. بیشتر توکن‌های ان اف تی روی بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده‌اند با این حال اکثر بلاک‌چین‌ها از این توکن‌ها پشتیبانی می‌کنند. ان اف تی‌ها خصوصیات دارایی‌هایی فیزیکی را به دارایی‌های دیجیتال می‌بخشند.

موسیقی، فیلم، عکس، گیف و یا حتی توییت‌ها می‌توانند به NFT تبدیل شوند. این بدان معنا خواهد بود که هر دارایی دیجیتالی که به NFT تبدیل شود، تنها یک دارنده و صاحب خواهد داشت. به علاوه، فناوری بلاک چین به تایید مالکیت ان اف تی‌ها کمک خواهد کرد و خرید و فروش آنها را آسان‌تر می‌کند.

کاربردهای NFT

NFT کاربردهای بسیار زیادی دارد؛ تا جایی که می‌توان گفت آینده Web۳ به این توکن وابسته است و چالش‌های مربوط به مالکیت مجازی با روی کار آمدن این توکن‌ها حل خواهند شد. اولین و شاید مهم‌ترین کاربرد NFT، حل کردن مشکل مالکیت محتوا است. ان اف تی به کاربران اجازه می‌دهد مالکیت محتواهایی که تولید می‌کنند را به صورت کامل در اختیار داشته باشند. این بدان معنا است که تولید کننده‌های محتوا می‌توانند بدون نگرانی برای کپی برداری دیگران از محتوای خود کسب درآمد کنند.

مورد دیگر استفاده از NFT در صنعت بازی‌های رایانه‌ای است. همین حالا هم با یک جستجوی ساده می‌توانید هزاران بازی پیدا کنید که برای کنترل مکانیزم‌های خود از ان اف تی استفاده می‌کنند. استفاده از این توکن‌ها در بازی‌های نسل جدید به کاربر اجازه می‌دهد بتواند آیتم‌هایی که در بازی به دست آورده را بفروشد یا از دیگر بازیکن‌ها آیتم‌های جدید بخرد.

مورد اخر که خیلی از چالش‌ها را حل می‌کند، کاربرد NFT در فرایند ثبت و مالکیت دامنه‌ها است. این توکن‌ها به کاربر اجازه می‌دهند بدون طی کردن فرایند پیچیده و طولانی درخواست ثبت دامنه و انتظار برای ثبت دامنه، آن را ثبت کننده. علاوه بر این، به لطف ویژگی‌های ان اف تی ماکیت دامنه‌های ثبت شده از این طریق مادام العمر خواهد بود.

چرا باید NFT را بشناسیم؟

محبوبیت NFT ها روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از افراد به سمت استفاده از این توکن‌ها می‌روند. ان اف تی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد سرمایه خود در بازار رمزارزها را به دارایی‌های تبدیل کنند که خصوصیاتی مانند دارایی‌های فیزیکی دارند.

البته بحث سرمایه گذاری و ارزش NFT بخش کوچکی از اهمیت این توکن‌های جذاب است. حقیقت این است که ان اف تی به فضای مجازی اجازه رشد خواهد داد. متاورس را در نظر بگیرید. خرید خانه، مغازه یا آیتم‌های مختلف در این جهان کاملا مجازی تنها با چیزی مانند ان اف تی ممکن است. در واقع مفهوم مالکیت در فضای مجازی بدون این توکن‌ها توهمی بیش نیست!

چطور NFT بسازیم

ان اف تی (NFT) چیست؟

مطمئنا نمی‌توان در یک پاراگراف به صورت کامل و جامع مراحل ساخت NFT را توضیح داد؛ در نتیجه بهتر است به سراغ مقاله اختصاصی روش ساخت NFT بروید.

با این همه اولین قدم برای ساخت ان اف تی انتخاب بلاک چین است چرا که بعد از ساخت توکن قادر به انتقال آن به دیگر بلاک‌چین‌ها نخواهید بود. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، اتریوم محبوب‌ترین بلاک چین برای ساخت ان اف تی است. این محبوبیت باعث شده تا خرید و فروش توکن‌های ساخته شده در این بلاک‌چین ساده‌تر باشد.

بعد از انتخاب بلاک‌چین باید به سراغ کیف پولی بروید که از  NFTها پشتیبانی می‌کند. بعد از انجام این مراحل باید به سراغ پلتفرمی مثل Opensea بروید و با دنبال کردن مراحل توکن خود را بسازید.

چطور NFT بخریم

خرید NFT کار پیچیده یا عجیب غریبی نیست. کافی است نکات مهم انتخاب NFT مناسب را بدانید و یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید. به لطف محبوبیت روز افزون ان اف تی‌ها، پلتفرم‌های مختلفی برای خرید فروش این توکن‌ها به وجود آمده‌اند. از بهترین بازارهای آنلاین NFT می‌توان به Opensea، Axie Marketplace، Rarible و SuperRare اشاره کرد.

یکی از مواردی که کمتر به آن پرداخته می‌شود، قابلیت تقسیم و فروش NFT است. بالاتر هم به این نکته اشاره کردیم که توکن‌های ان اف تی ویژگی‌های دارایی‌های فیزیکی را دارند. شما می‌توانید خانه خود را به شش دانگ تقسیم کنید و هر دانگ آن را به یک نفر بفروشید. در رابطه با توکن‌های ان اف تی نیز می‌توانید همین کار را بکنید! برای مثال می‌توانید توکن تصویری یک میلیون تومانی را به ۱۰ قسمت تقسیم کنید و ۶ قسمت آن را بفروشید.

روی NFT سرمایه گذاری کنیم یا نه؟

جواب دادن به این سوال کار ساده‌ای نیست؛ چرا که هر فرد باید با مطالعه دقیق مقالات مربوط به NFT به پاسخ مناسب خود برسد. با این همه باید به این نکته توجه داشته باشید که توکن‌های ان اف تی در حال حاضر به دارایی‌های هنری گره خورده‌اند. با اینکه این توکن‌ها می‌توانند بخشی از آینده جهان مجازی و متاورس باشند، مسیر مشخصی که یک فرد عادی بتواند با استناد بر آن روی این توکن‌ها سرمایه‌گذاری کند وجود ندارد. فضای مجازی به سرعت در حال رشد کردن است و هر روز با نیازهای جدیدی رو به رو هستیم که به پاسخ‌های جدید و در خور نیاز دارند. NFT پاسخ فضای مجازی به سوال مالکیت است! توکن‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهند بدون قید و شرط محتوایی که تولید می‌کنند را در اختیار داشته باشند.

با همه این جذابیت‌ها، سرمایه گذاری روی توکن‌های ان اف تی به مطالعه زیادی نیاز دارد. فردی که قصد سرمایه گذاری و کسب درآمد از NFT را داشته باشد، باید به طور کامل با مفهوم فنی آن آشنا باشد، نکات مهم سرمایه‌گذاری را بداند و بتواند خیلی سریع تصمیم گیری کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار