دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ذاکر گفت: هفته گذشته در صحنه علنی موضوع تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه را بررسی کردیم و این موضوع که بحث بسیار مهمی است، تصویب شد. وی تأکید کرد: در آنجا بنده و سایر نمایندگان به اهمیت این موضوع تأکید کردیم، هیچکدام از نمایندگان مجلس نسبت به دریاچه ارومیه بی توجه نیستند.

به گزارش آوای خزر، حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست علنی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مخالفت با لایحه تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳ در مخالفت با این لایحه، گفت: گزارش ارائه شده، گزارش خوبی بود، اما کمیسیون کشاورزی و مجلس باید در رابطه با از بین رفتن دریاچه ارومیه اظهارنظر کنند، چرا که خطرات این موضوع بسیار متفاوت است و جان و مال چند میلیون نفر به آن بستگی دارد.

وی ضمن تشکر از قالیباف به جهت توجه به دریاچه ارومیه، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم دریاچه ارومیه جان بدهد. کمک کنید سد‌های منتهی به دریاچه ارومیه رهاسازی شود تا از محیط زیست دفاع کرده باشیم؛ بنابراین بنده به جهت عدم اولویت موضوع مذکور با آن مخالف هستم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ذاکر گفت: هفته گذشته در صحنه علنی موضوع تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه را بررسی کردیم و این موضوع که بحث بسیار مهمی است، تصویب شد.

وی تأکید کرد: در آنجا بنده و سایر نمایندگان به اهمیت این موضوع تأکید کردیم، هیچکدام از نمایندگان مجلس نسبت به دریاچه ارومیه بی توجه نیستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: محیط زیست و حفظ دریاچه ارومیه موضوعی حیاتی است، اما امروز در مجلس تصویب یک کنوانسیون بین المللی در دستور کار قرار دارد، لذا مطرح شدن این لایحه به معنای بی توجهی به مجلس به دریاچه ارومیه نیست.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار