دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

مرگ ۱۳ نفر در پی سیل در کشور
مهدی ولیپور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین وضیت مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی از مرگ ۱۲ تن تاکنون در کشور خبر داد. او گفت: پنج نفر از این افراد در استان سیستان و بلوچستان و ۷ نفر نیز در استان تهران بوده‌اند. بعد از آمار مذکور، دو نفر دیگر نیز به فوتی های سیل امامزاده داوود تهران اضافه شد که جمع کشته ها به ۱۴ نفر رسید.

هلال احمر: احتمال وقوع سیل در ۲۱ استان تا دوشنبه هفته آینده وجود دارد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر می گوید: برابر پیش‌بینی هواشناسی تا روز دوشنبه هفته آینده وقوع بارش‌های شدید و رگبار باران در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، خوزستان، مرکزی و خراسان شمالی پیش‌بینی شده که در پی آن نیز احتمال جاری شدن سیل و سیلاب وجود دارد.

سیل و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران / ۷ فوتی و ۱۴ مفقودی

جاری شدن سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود در شمال غربی تهران تاکنون ۶ فوتی و ۱۴ مفقودی بر جای گذاشته است. در این حادثه تعدادی خودرو در گل و لای گیر کردند. گل و لای به برخی اماکن از جمله محوطه امامزاده نیر وارد شده. خودروهای امدادی نیز به محل اعزام شدند. مسئولان از مردم می خواهند که خانه ها را ترک کنند. امامزاده داوود در محدوده شهرداری تهران نیست اما آتش نشانی پایتخت هم نیروی کمکی به این محل اعزام کرده. بالگرد اورژانس البرز نیز در حالت آماده باش است.

۲ کودک بر اثر ریزش آوار ناشی از بارندگی در زاهدان جان‌ باختند
ابراهیم شهریاری سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان، گفت: بارش شدید باران و در پی آن ریزش سقف یک خانه، جان ۲ کودک را در شهر زاهدان، گرفت. شهریاری، تصریح کرد: در این حادثه پدر خانواده مصدوم و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سیل در اطراف رودهن / یک نفر فوت شد

بارش شدید باران شب گذشته در شهرستان دماوند، موجب وقوع سیل در بخش رودهن شد و به روستاهای اطراف خسارت وارد کرد. سیل، چندین خودرو را با خود برد و موجب مسدود شدن کامل راه های روستایی شد. رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند گفته شاهد وقوع سیل در سه روستای آردینه، جورد و وسکاره بودیم. او گفته: یک فرد میانسال نیز مفقود شده بود که توسط تیم عملیاتی ستاد بحران شهرستان، جسد وی کشف شد؛ این فرد میانسال از اهالی روستای وسکاره بوده است.

پلیس: شبکه ۵ نفره جاسوسی وابسته به اسرائیل دستگیر شدند
سازمان اطلاعات فراجا در اطلاعیه‌ای از دستگیری سرکرده و اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به اسرائیل خبر داد. در اطلاعیه مذکور آمده است: اعضای این شبکه علاوه بر جمع آوری اطلاعات، اقدام به آتش سوزی، شعارنویسی و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران نموده و برای عملیات‌های مسلحانه و خرابکاری نیز آموزش‌های لازم را دیده بودند که قبل از هرگونه اقدام، تمامی اعضای (۵ نفر) شبکه دستگیر شدند.

عقب‌نشینی دولت از وعده بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰
براساس لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ که در هیئت وزیران به تصویب رسیده، دولت عملاً از تأمین اقلام اساسی که پیش از این مشمول ارز ترجیحی بودند و پیش‌بینی شده بود که با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مصرف‌کننده برسند، عقب‌نشینی کرده است.

فرونشست زمین در خیابان سپاه تهران
سرهنگ علی اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: زمین در مسیر جنوب به شمال خیابان سپاه نشست کرد. وی افزود: در این مسیر به علت ایمن سازی در محل حادثه، محدودیت ایجاد شده است.

سگ هار ۱۶ مشگین‌شهری را راهی بیمارستان کرد
محمد مهرتک رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین شهر در استان اردبیل گفت: در ۲ روز اخیر، یک سگ هار ۱۶ نفر از اهالی مشگین‌شهر را راهی بیمارستان کرد. او گفت: از این تعداد ۳ نفر در بیمارستان بستری شدند که یک نفر در تحت جراحی قرار گرفته، یک نفر در بخش داخلی بستری و نفر سوم با رضایت شخصی مرخص شده است.

بایدن نامزد انتخابات ۲۰۲۴ می‌شود
«کارن ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته -چهارشنبه- در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره نتایج نظرسنجی انجام شده توسط سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه تنها ۲۵ درصد از رای‌دهندگان حزب دموکرات از نامزدی بایدن حمایت می‌کنند، تاکید کرد که بایدن به رغم این موضوع نامزد انتخابات ۲۰۲۴ خواهد شد.

اظهارات رئیسی درباره نظر مردم پیرامون مقاومت و تحریم
ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن دنبال این است مردم را از هویت انقلاب دور کند، گفت:: دشمن می‌داند مردم خطر می‌کنند و این موضوع موجب یأس دشمن و امیدواری نیروهای انقلابی است. وی با بیان اینکه ما باید با شعار "ما می‌توانیم" امور را پیش ببریم، تصریح کرد: این موضوع معنایش شکست دشمنان انقلاب است به طوریکه مردم رسماً اعلام می‌کنند می توان با مقاومت تحریم را بی اثر کرد بنابراین وظیفه خود می دانیم به خواست مردم ایستادگی مقابل زیاده خواهان و مقابل نظام سلطه را در دستور کار قرار دهیم و از مواضع جمهوری اسلامی عقب نشینی نکنیم.

کاخ سفید: مذاکرات احیای برجام از هر نظر تکمیل شده
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز چهارشنبه گفت، مذاکرات درباره احیای برجام «از هر نظر تکمیل شده... و این توافق اکنون روی میز است و به ایران بستگی دارد» که آن را بپذیرد یا رد کند.

قالیباف: شهید فخری‌زاده از طریق فضای مجازی به شهادت رسید
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای تسهیل شرایط برای فعالیت در این فضا و برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال قانون تصویب کرده است. البته ضرورت دارد که بدانیم در صورت بی‌قانونی در این فضا منافقین به اقتصاد و زندگی مردم ضربه خواهند زد. شهید فخری‌زاده از طریق همین فضای مجازی و سیستم‌های ارتباطی به شهادت رسید.

آمریکا طرح ضد ایرانی را عملی نمی کند؟
خبرگزاری رویترز به‌نقل از یک مقام بلندپایه دولت بایدن، بدون ذکر نام، نوشت ایالات متحده معتقد است که ظرفیت‌ها برای پیشبرد یک رویکرد منطقه‌ای مشترک، در قبال مسائل «امنیتی» وجود دارد، اما هنوز چارچوب مشخصی برای ایجاد یک پدافند دفاع هوایی و موشکی فراهم نشده است. به‌گفته این مقام ارشد دولت بایدن، هر چند طرح ایجاد یک پدافند دفاع هوایی مشترک، در حال حاضر در حد «ایده» است و چارچوب مشخصی برای آن وجود ندارد، اما برای رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح کردن این موضوع با رهبران کشورهای عربی مهم بود.

بلژیک ممنوعیت انتقال اسدالله اسدی به ایران را دو ماه دیگر تمدید کرد
دادگاهی در بلژیک، ممنوعیت انتقال اسدالله اسدی، دیپلمات سابق جمهوری اسلامی به ایران یا کشور ثالث را دو ماه دیگر تمدید کرد.

فرود اضطراری هواپیمای حامل رئیس قوه قضائیه در اصفهان
هواپیمای ایران ایر که از فرودگاه بوشهر حامل مسافران عادی و رئیس قوه قضائیه بود، در اصفهان فرود اضطراری داشت. مسافران در سلامت به سر می‌برند.

درخواست عجیب صداوسیما درمورد روسیه
شانه‌ساز مدیرعامل نماوا می گوید صداوسیما به تعطیلی پلتفرم‌های نمایش‌خانگی چشم دوخته است. او با ذکر مثالی گفته است: در سریال «خاتون» به ما گفتند چرا گفتید روس‌ها از شمال وارد ایران شدند؟ باید می‌گفتید متفق‌ها. ما که نمی‌توانیم تاریخ را عوض کنیم؛ تاریخ را که نمی‌شود تحریف کرد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار