دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
بازیکن پرسپولیس درب خروج را خیلی سریع برای خودش باز کرد.

به گزارش آوای خزر، شرزود تمیروف در مورد خودش دچار سوءتفاهم شده است. او که یک سهمیه از ۴ سهمیه خارجی پرسپولیس را اشغال کرده در طول فصل گذشته هیچ بهره خاصی برای سرخپوشان نداشت اما حالا در مقابل اعتراض هواداران این تیم، اقدام به قهر و خداحافظی مجازی کرده است!

این مهاجم روز نهم اسفندماه سال گذشته به پرسپولیس پیوست، یعنی زمانی که فقط ۱۰ هفته از رقابت‌های لیگ باقی مانده بود. یحیی گل‌محمدی بسیار بیشتر از لیاقت تمیروف به او میدان داد و شرزود در ۱۰ بازی باقیمانده ۷ بار در ترکیب اصلی و ۲ بار به‌عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت. حاصل ۶۴۷ دقیقه بازی او در ترکیب پرسپولیس، یک گل و صفر پاس گل بود که برای یک مهاجم آمار عجیبی است.

نکته دیگری که در بازی‌های او فراوان به چشم می‌آمد، علاقه‌اش به شوتزنی در هر شرایط و از تمامی نقاط زمین بود. این بازیکن اهل ازبکستان آمار ۴.۷ شوت در هر ۹۰ دقیقه را به جا گذاشت که او را به شوتزن‌ترین بازیکن لیگ و یکی از رکوردداران لیگ تبدیل کرد. جالب اینکه فقط یک‌چهارم شوت‌های شرزود داخل چارچوب بودند و از این همه فقط یک شوت او درون دروازه حریفان قرار گرفت. تمیروف براساس نمرات متریکا رتبه ۲۴ را در میان تمامی بازیکنان پرسپولیس داشته و فقط یکی دو بازیکن از او پایین‌تر بوده‌اند.

با توجه به اینکه پرسپولیس یک سهمیه آسیایی خودش را به وحدت هانانوف اختصاص داده، تمیروف یکی از ۳ سهمیه بازیکن غیرآسیایی را اشغال کرده و از این جهت نیز هزینه زیادی برای پرسپولیسی‌ها داشته است. درصورت ورود مهاجم خارجی جدیدی که پرسپولیسی‌ها از چند هفته قبل منتظر او بوده‌اند، تمیروف از لیست پرسپولیس خارج خواهد شد. البته با این اتفاقی که رخ داد شاید خداحافظی تمیروف جلوتر هم بیفتد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها