دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۸
مدیرکل امور مالیاتی مازندران اعلام کرد
رشد اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی در مازندران
مدیرکل امور مالیاتی مازندران اعلام کرد: در بخش ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی استان در بخش اشخاص حقیقی که اصناف و فعالان اقتصادی هستند، ۴۳۸ درصد رشد داشتیم.
به گزارش آوای خزر، محسن اسلامی ورکی روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه در نشستی که جهت تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه انتشار اخبار و اطلاعات این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه با انجام رسالت خطیری که دارند جامعه را به سمت شفافیت، آگاهی‌بخشی و روشنگری صادقانه همراه با عدالت و انصاف رهنمون می‌شوند.

او "شفافیت" را یکی از شاخص‌های اصلی حکمرانی خوب عنوان و خاطرنشان کرد: کاهش فساد، رشد اقتصادی، ترویج فرهنگ مالیاتی، هدایت‌بخشی جامعه و پاسداشت هویت ملی ازجمله پیامد‌های مثبتی است که با شفافیت در عملکرد حاصل می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران از آمادگی این اداره برای در اختیار قراردادن اطلاعات در خصوص قانون و مقررات، و منابع و مصارف درآمد‌های مالیاتی گفت و پیشاپیش از همکاری رسانه‌ها در انتشار مطالب قدردانی کرد.

اسلامی با اشاره به اینکه از نیمه اردیبهشت‌ماه تا کنون، امور مالیاتی استان روز‌های سختی را پشت سر گذاشته است، از تلاش و فعالیت‌های بی‌نظیر و تعامل مثبت همکارانش با جامعه مؤدیان مالیاتی و همچنین از پای کار بودن مجامع امور صنفی، روئسای اتحادیه‌ها، اصناف، فعالان اقتصادی و ائمه جمعه سراسر استان که در ترویج و تبیین فرهنگ مالیاتی پای کار بودند، قدردانی کرد.

او با بیان اینکه نقش مالیات در جامعه باید به صورت شفاف به مردم ارائه شود، افزود: حق همه است که بدانند درآمد‌های دولت از محل مالیات چقدر است، در کجا هزینه می‌شود و چه نقشی در توسعه اقتصادی کشور دارد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اعلام اینکه ۲۵۷ هزار و ۲۷ اظهارنامه مالیاتی اعم از تبصره ماده ۱۰۰ و اظهارنامه عادی مالیاتی در خصوص اشخاص حقیقی دریافت کرده‌ایم، گفت: ۸۷ هزار و ۶۱۴ مؤدی جدید مالیاتی شناسایی شده است، ضمن آنکه به دلیل هوشمندسازی دریافت مالیات، برخی که به سمت فرار مالیاتی می‌رفتند؛ شناسایی شدند و به پرونده آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه از ۲۵۷ هزار و ۲۷ اظهارنامه مالیاتی، ۱۸۸ هزار و ۱۲۸ مؤدی در قالب تبصره ماده ۱۰۰ اظهارنامه دادند، تصریح کرد: یعنی باتوجه به اطلاعاتی که سازمان امور مالیاتی از آن‌ها داشت و مالیاتی را که برای آن‌ها تعیین کرد؛ پذیرفتند که مبلغ مالیاتی را پرداخت کنند و جالب اینکه از این تعداد، حسب عدالت مالیاتی ۱۱۸ هزار و ۱۳۳ مؤدی از مالیات معاف شدند (مالیات صفر).

او ادامه داد: در این مدت، بیش از ۶۸ هزار و ۸۹۹ اظهارنامه نیز به صورت عادی ارائه شده است، این‌ها افرادی بودند که شاید شرایط توافق نداشتند یعنی رقم فروش یا درآمد آن‌ها بالای ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که نمی‌توانستند با ما توافق کنند و باید اظهارنامه عادی می‌دادند و یا کسانی بودند که مالیات مقطوع مشخص‌شده را قبول نداشتند و اظهارنامه دادند که درآمد آن‌ها را بررسی کنیم.

رشد اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی در مازندران

مدیرکل امور مالیاتی مازندران اعلام کرد: از این تعداد نیز، ۵۴ هزار و ۷۳۸ اظهارنامه با رقم صفر بوده است؛ یعنی مؤدیان خود را مشمول مالیات ندانستند، همچنین ۱۰ هزار و ۷۴۷ مؤدی خود را مشمول پرداخت ۰ تا ۵ میلیون تومان مالیات دانستند، ۱ هزار و ۵۵۸ نفر نیز بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان و ۱ هزار و ۸۵۶ مؤدی نیز رقم ابرازی بالای ۱۰ میلیون تومان مالیات را ارائه دادند که همکاران ما باید صحت و سقم آن‌ها را رسیدگی کنند.

این مسوول گفت: از تعداد تبصره‌ها و اظهارنامه‌های ارائه‌شده، رقم ابرازی تبصره ماده ۱۰۰ نیز ۳ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۷۰ درصد رشد داشتیم و از اظهارنامه‌های عادی نیز ۱ هزار و ۱۸۸ هزار میلیارد ریال رقم ابرازی بوده که نسبت به سال گذشته در همین زمان، ۲۵۴ درصد رشد داشته است.

اسلامی ادامه داد: در مجموع، در بخش اشخاص حقیقی که اصناف و فعالان اقتصادی هستند، ۴۳۸ درصد رشد داشتیم.

او اعلام کرد: در بخش اشخاص حقوقی و مالیات بر شرکت‌ها امسال ۱۰ هزار و ۹۱۳ اظهارنامه داشتیم که نسبت به سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد. (سال گذشته ۱۱ هزار و ۷ مورد بوده است)
 
رشد اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی در مازندران
مدیرکل امور مالیاتی مازندران با بیان اینکه در بخش اشخاص حقیقی و صاحبان املاک طی سال گذشته ۲۷ هزار و ۲۴۳ اظهارنامه دریافت کردیم، گفت: این تعداد برای اظهارنامه عملکرد ۱۴۰۰ که در تیر و مرداد ۱۴۰۱ به ما ارائه دادند؛ به رقم ۲۸ هزار و ۳۱۰ اظهارنامه رسیده است.

این عضو شورای اداری مازندران اظهار کرد: ۱۶۲ میلیارد تومان از مالیات و عوارض وصول‌شده در چهار ماه اخیر تحت عنوان عوارض ارزش افزوده بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان توزیع شده است.

نقص در اطلاعات خانه‌های خالی و باغ‌ویلا‌ها

اسلامی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر موضوع مالیات بر خانه‌های خالی و باغ‌ویلا‌ها را داشتیم که از سوی سامانه وزارت راه و شهرسازی برای مؤدیان پیامک ارسال شده است، تصریح کرد: بسیاری از این اطلاعات ناقص بوده و اعتراضات مؤدیان را در پی داشته است، لذا آدرس الکترونیکی به آن‌ها معرفی شده تا نسبت به درج اطلاعات خود تا پایان مردادماه اقدام کنند. پس از ثبت اعتراضات و به‌روزرسانی، مراتب از طریق وزارت راه و شهرسازی جهت رسیدگی به امور مالیاتی اعلام می‌شود.

او تاکید کرد: وظیفه امور مالیاتی در حقیقت مالیات‌ستانی است و اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی و باغ‌ویلا‌ها را شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت املاک و اسناد کشور موظفند که در اختیار امور مالیاتی قرار بدهند.

سوءاستفاده از عناوین شغلی کارکنان امور مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به سوءاستفاده برخی افراد از عناوین شغلی کارکنان امور مالیاتی اشاره کرد که با ارسال پیامک و تماس‌های تلفنی به مؤدیان یا کارکنان ادارات دیگر تحت عنوان کمک خیرخواهانه مبالغی را مطالبه می‌کردند.

اسلامی ادامه داد: برخی از مؤدیان و کارکنان دولت بدون بررسی به این پیامک‌ها پاسخ دادند و مبالغی را واریز کردند در حالی که مردم باید بدانند چنین مواردی با پرداخت مالیات موضوعیت ندارد و اگر با این‌دست تماس‌ها و پیام‌ها مواجه شدند؛  دادستانی انتظامی مالیاتی و یا حراست اداره‌کل در میان بگذارند.

بسته‌بودن راه‌های فرار مالیاتی برای پزشکان

او در پاسخ به سوالی درباره فرار مالیاتی پزشکان و اجبار بیماران به پرداخت پول نقد و یا ارسال به شماره حساب، تصریح کرد: مطمئنا راه‌های زیادی برای اطلاع و آگاهی از درآمد‌های افراد خواهیم داشت و تنها تراکنش‌های دستگاه پوز ملاک نیست، پیشنهاد دارم که برای رفاه حال بیماران دستگاه پوز را فعال نگه داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران در پایان بار دیگر روز خبرنگار را به فعالان رسانه‌ای تبریک گفت و با تقدیر از زحمات آنها، بر ارائه اخبار صحیح در جهت آگاهی‌بخشی به جامعه و تبیین چرایی پرداخت مالیات و اثرات مثبت آن بر پیشرفت جامعه تأکید کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها