دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز درمطالعه اخیر خود، اعلام کردند که سوخت و ساز  غیرمعمول قلب می‌تواند پیش‌بینی کننده مرگ ناگهانی قلبی باشد

به گزارش آوای خزر، در یک مطالعه که به سرپرستی محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز انجام شد، محققان نشان دادند بزرگسالانی که سوخت و ساز غیرطبیعی قلب دارند تا سه برابر بیشتر احتمال دارد که آریتمی‌های تهدید کننده زندگی (ریتم نامنظم قلب) را تجربه کنند، اما از تکنیک‌های ام ار آی می‌توان برای تشخیص این بیماری و پیش‌بینی مرگ ناگهانی قلبی آینده استفاده کرد.

دکتر "رابرت وایس، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد پزشکی در دانشگاه جانز هاپکینز گفت: ما معتقدیم این اولین بار است که اختلال در متابولیسم قلبی در افراد با افزایش خطر آریتمی‌های تهدید کننده زندگی یا مرگ ناگهانی قلبی مرتبط است. این می‌تواند راهی را برای توسعه یک رویکرد کاملا جدید برای درمان یا پیشگیری از آریتمی‌های شدید هموار کند.

در حال حاضر، روش اصلی اجتناب از مرگ ناگهانی قلب در افراد در معرض خطر، یک "دستگاه‌های کاردیوورتر قابل کاشت" (ICD) است.

دستگاه‌های کاردیوورتر قابل کاشت، یک دستگاه کوچک با باتری است که در قفسه سینه قرار می‌گیرد تا ریتم‌های غیر طبیعی قلب را شناسایی و متوقف کند.

این گجت به طور مداوم ریتم قلب را بررسی می‌کند و در صورت لزوم، شوک‌های الکتریکی را برای بازگرداندن ضربان قلب به حالت عادی اعمال می‌کند. عمر باتری یک "دستگاه‌های کاردیوورتر قابل کاشت" به طور معمول پنج تا هفت سال است.

دکتر جیک ساموئل، نویسنده اول این مطالعه و همکار قلب و عروق در دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز گفت: در طول هفت سال، ۶۰ تا ۷۰ درصد این دستگاه‌ها هرگز تخلیه نمی‌شوند.

وی گفت: ما سالانه میلیارد‌ها دلار برای "دستگاه‌های کاردیوورتر قابل کاشت" که کاشته می‌شوند و خطرات رویه‌ای و پس از رویه (postprocedural) دارند، هزینه می‌کنیم. برای جلوگیری از مرگ ناگهانی قلبی در افراد، نیاز به رویکرد‌های غیرتهاجمی برای ارزیابی بهتر خطر برای افرادی که نیاز به دستگاه دفیبریلاتور قلبی دارند یا ندارند، وجود دارد.

در قلب ۴۶ شرکت کننده آدنوزین تری فسفات (ATP) منبع شیمیایی اصلی انرژی سلولی، قبل از دریافت دستگاه‌های کاردیوورتر قابل کاشت برای پیشگیری اولیه تحت بررسی قرار گرفت.

دکتر پاول باتوملی، یکی از نویسندگان این تحقیق، روش طیف‌سنجی تشدید مغناطیسی (MRS) را در جانز هاپکینز برای نظارت بر سطح آدنوزین تری فسفات قلبی در اسکنر‌های ام آر آی بالینی به منظور شناسایی اینکه آیا افراد متابولیسم آدنوزین تری فسفات غیرطبیعی دارند یا خیر، توسعه داد.

برای شناسایی بیمارانی که برای آریتمی‌های تهدیدکننده حیات، دستگاه‌های کاردیوورتر قابل کاشت دریافت کردند، همه بیماران هر سه تا شش ماه یک‌بار به مدت ۱۰ سال مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نتایج نشان داد افرادی که سطح آدنوزین تری فسفات قلبی پایینی داشتند، در مقایسه با افرادی که متابولیسم آدنوزین تری فسفات طبیعی داشتند، سه برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناگهانی قلبی بودند. یافته‌های این مطالعه در مجله "JCI Insight" منتشر شده است./صداوسیما

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: