دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
بازرس و مسوول پیگیری‌های ویژه استاندار مازندران:
تاسیس مرکز تجارت ایران با محوریت مازندران در تاجیکستان
بازرس و مسوول پیگیری‌های ویژه استاندار مازندران از انجام موارد حقوقی برای تاسیس مرکز تجارت ایران با محوریت مازندران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان خبرداد که به زودی افتتاح می‌شود.
به گزارش آوای خزر، باتوجه به اینکه مازندران در راه‌گذر تجاری شمال – جنوب قرار دارد و نقش صادراتی آن باتوجه به دارا بودن رتبه نخست تولید در برنج، مرکبات، و کیوی در بین کشور‌های حاشیه خزر و اوراسیا حائز اهمیت است، از اینرو در تمامی دولت‌ها برای ایجاد بستر مناسب جهت رونق تولید و افزایش صادرات تاکید شده است.

تحریم‌های بی‌امان اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون به اشکال مختلف نمود داشته است، اما با همه سختی‌ها و با گذر از چهار دهه‌ی پرتلاطم اقتصادی، اکنون بخش خصوصی و فعالان حوزه کسب و کار در سطح بین‌المللی وارد فاز جدیدی از فعالیت‌ها شده‌اند.

دیپلماسی اقتصادی در عصر تحریم‌ها با درون‌مایه‌ای از اقتصاد مقاومتی گزینه مناسبی برای تحول در مبادلات و تعاملات تجاری و مدیریت بر وضعیت موجود بوده است، این مدیریت با آغاز دولت سیزدهم تا بدانجا پیش رفت که فعالان اقتصادی در اوج همه‌گیری کرونا نیز دست از تولید و صادرات برنداشتند و دروازه‌های صادراتی ایران گرچه سخت، اما بسته نبوده است.

در استان مازندران که به گفته بازرس و مسوول پیگیری‌های ویژه استاندار از آغاز سالجاری تاکنون بیشترین سفر‌های مقامات خارجی انجام شده است، رویکرد اقتصادی پویا، متوازن و فعال به‌منظور ارتباط حداکثری با همسایگان در اولویت قرار گرفته است.

حسین شاه‌پری که در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) مازندران، به مناسبت هفته دولت گزارش می‌داد؛ اعلام کرد که استاندار مازندران تاکنون ۱۲ ملاقات بین‌المللی با مقامات کشور‌های مختلف داشت که منجر به تفاهمنامه‌های کتبی و شفاهی شده است.

او با بیان اینکه برنامه منسجمی را جهت ارتقای جایگاه بین‌المللی مازندران، تلاش در تحقق اهداف دیپلماسی راه (کریدور شمال – جنوب) و دیپلماسی تجاری (صادرات و تبادلات تجاری) در پیش گرفته‌ایم؛ از ورود این برنامه‌ها به مرحله عملیاتی خبر داد که با قوت به پیش می‌رود.

شاه‌پری همچنین اشاره‌ای به همایش ساری پایتخت کشور‌های اکو در سال ۲۰۲۲ با حضور نمایندگان ۹ کشور داشت و این رویداد بزرگ بین‌المللی را بزرگترین رویداد دولت سیزدهم در مازندران عنوان کرد که به زعم رئیس دوره‌ای کشور‌های اکو که برای نخستین‌بار به استان ما سفر کرده بود، قطعه‌ای از بهشت را در این سرزمین دیده است که باید مورد بازدید علاقمندان قرار بگیرد.

این رویداد، آغاز دور تازه‌ای از روابط بین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های همسایه خزر بود تا علاوه بر مشترکات فرهنگی و اجتماعی، از منافع مشترک در حوزه دیپلماسی و اقتصادی بگویند.

راه‌اندازی مرکز تجارت ایران در تاجیکستان با محوریت مازندران یکی از مواردی بود که بازرس ویژه استاندار به آن اشاره و اظهار کرد: موارد حقوقی این اقدام برداشته شده است و به‌زودی مرکز تجارت ایران در دوشنبه تاسیس می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت مهم بندر امیرآباد در راه‌گذر شمال – جنوب، از پیشرفت ۸۰ درصدی اسکله رو – رو در این منطقه تجاری گفت و اینکه تا پایان سال شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

مذاکرات متعدد و رو به پیشرفت برای خرید و اجاره کشتی رو – رو، زمینه‌سازی جهت صادرات مرکبات و همچنین لبنیات، کیوی، و میگو به بازار بزرگ چین، و توافقات قابل قبول با روسیه در حوزه انرژی، موارد دیگری از رایزنی‌های مهم حوزه اقتصادی مازندران در سطح بین‌المللی بوده است.

مسوول پیگیری‌های ویژه استاندار مازندران از نهایی‌شدن فاینانس ۵ هزار میلیارد تومانی با چین در حوزه زیرساخت‌های برق و در دست اقدام بودن فاینانس ۳ هزار میلیارد تومانی در بخش بهسازی شبکه آب و فاضلاب را یک اقدام مهم در دیپلماسی اقتصادی نام برد که تعجب خیلی‌ها را برانگیخت.

او آنچه در گذشته‌ی اقتصادی مازندران بوده است را در مقایسه با وضع موجود، ناشی از در اولویت‌نبودن برخی تعاملات عنوان و اظهار کرد: به عنوان نمونه گسترش روابط تجاری ایران – روسیه در اولویت نبود، اما در دولت سیزدهم، اولویت بر ارتباط حداکثری با کشور‌های همسایه است.

توجه به تقویت پایانه‌های صادراتی، تامین سرمایه در گردش، فعال‌کردن واحد‌های راکد، پیگیری تفاهمنامه‌های تجاری، تلاش جهت شناسایی نظام‌مسائل و رفع موانع حوزه صادرات، تامین زیرساخت‌های حمل و نقل و مذاکرات سطح بین‌المللی در این حوزه، و باور به نقش مهم تولیدکنندگان و صادرکنندگان در تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد تا پایان سالجاری، ازجمله مهمترین مواردی است که فعالان اقتصادی شاهد بخشی از آن بوده‌اند و تحقق بخشی دیگر را از دولت مردمی آقای رئیسی انتظار دارند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار