دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
یک متخصص پوست و مو، گفت: ریزش ارثی مو در فصل تابستان بیشتر می شود که دلیل آن، ترشح بیش از حد هورمون تستسترون است.

تحقیقات نشان می‌دهد که ریزش مو در فصل تابستان نسبت به سایر فصول بیشتر است. متخصصین پوست و مو بر این باورند که فولیکول مو که در طول سال وظیفه تولید مو را بر عهده دارد در فصل گرما قدرت عمل چندانی ندارد و همین موضوع می‌تواند منجر به افزایش ریزش مو شود. از سوی دیگر، گرما سبب فعال شدن برخی از هورمون‌های بدن مانند تستسترون می‌شود که خود عامل اصلی ریزش ارثی موی سر است.

همچنین، قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض اشعه «یو وی» می‌تواند به موها آسیب جدی وارد کند. بدین صورت که رطوبت مو به مرور کم شده و کوتیکول مو کم کم از بین می‌رود که این امر خود باعث خشک، شکننده و آسیب دیدگی موها می‌گردد. به همه این موارد چرب شدن پوست سر و بسته شدن منافذ آب رسان به ریشه مو در اثر تعرق تابستان نیز می‌بایست اضافه شود.

مجتبی امیری متخصص پوست و مو، با توصیه به اینکه در فصل گرما از شامپوها و محلول‌هایی که این تأثیرات را کم می‌کنند، استفاده کنید، گفت: لیکویید دارای کمپلکس کافئین می‌تواند راه حل مناسبی برای محافظت از موها در فصل تابستان باشد. زیرا، این دسته از محصولات درمانی علاوه بر رساندن کمپلکس کافئین به فولیکول‌ها و بی اثر کردن فرآیند مخرب تستسترون بر روی موها، با عصاره نعنای موجود در خود می‌توانند سبب خنک شدن پوست سر شده و با آب رسانی به لایه‌های زیرین، شادابی و طراوت را در فصل تابستان به پوست سر بازگرداند.

وی افزود: ریزش ارثی موی سر از شایع‌ترین دلایل ریزش موی آقایان است که دلیل آن هم ترشح بیش از حد هورمن تستسترون است که اتفاقاً در فصل تابستان به دلیل گرما افزایش می‌یابد. از این رو کمپلکس کافئین می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای ریزش ارثی تشدید شده در فصل تابستان باشد.

بد نیست بدانید طبق تحقیقات به عمل آمده افزایش میزان موهای از دست رفته در تابستان اغلب موجب نگرانی و افزایش مراجعه به پزشک و گاهی صرف هزینه‌های بسیار برای درمان می‌گردد در صورتی که باید همواره توجه داشت این موضوع امری است کاملاً طبیعی که در چرخه زیست انسان اتفاق می‌افتد.

هرچند برای این مسئله راه حل قطعی وجود ندارد و هر چه انجام دهیم باز هم در فصول گرم سال، ریزش مو نسبت به سایر فصول افزایش می‌یابد و با میزان بیشتری از موی از دست رفته رو به رو می‌شویم؛ اما برای کاهش این روند باید تا حد ممکن با استفاده از محصولات مناسب از مو محافظت به عمل آورد.

انتهای پیام/1000
منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار