دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
با هدف توانمندی اقتصادی و اجتماعی صورت گرفت
اجرای ۳۹۲۷ طرح اقتصادی با اشتغال ۱۸ هزار نفر در مازندران توسط بنیاد برکت
نهاد انقلابی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تاکنون ۳ هزار و ۹۲۷ طرح اقتصادی با ظرفیت اشتغال ۱۷ هزار و ۹۸۲ نفر و مجموع سرمایه گذاری ۶ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال را در استان مازندران انجام داده است.
به گزارش آوای خزر، فلسفه‌ی وجودی بنیاد برکت که در ۲۰ آذرماه ۱۳۸۶ تاسیس شده، یاری‌رسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور است و در راه‌اندازی طرح‌های عام المنفعه و زیربنایی، افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه‌ی کارآفرینی، محرومیت‌زدایی، فقرزدایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر فعالیت دارد.

 فعالیت‌های بنیاد برکت جهادی، دانش‌پایه و الگوساز است و این نهاد اجتماعی سعی دارد تا عدالت در بهره‌مندی از خدمات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر کشور صورت بگیرد و به طور ویژه مناطقی که کمتر مورد توجه قرار داشتند یا به نوعی با بی‌توجهی مواجه بودند، به توانمندی اقتصادی و اجتماعی دست یابند.

بنیاد برکت در مازندران بیش از یک دهه گذشته تاکنون، مشارکت در توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی داشته است که ازجمله آن، اجرای ۳ هزار و ۹۲۷ طرح اقتصادی با ظرفیت اشتغال ۱۷ هزار و ۹۸۲ نفر و مجموع سرمایه گذاری ۶ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال بوده است.

۱۸ طرح بنگاه‌محور با ظرفیت اشتغال ۶ هزار و ۷۲۵ نفر و مجموع سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال، ۳ هزار و ۸۷۶ طرح اجتماع‌محور با ظرفیت اشتغال ۱۱ هزار و ۶۲۸ نفر و مجموع سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال، ۳۲ طرح تسهیلات‌محور با ظرفیت اشتغال ۱۴۲ نفر و مجموع سرمایه‌گذاری ۴۶۲ میلیارد ریال و ۱ طرح کارگاهی با ظرفیت اشتغال ۱۵ نفر و مجموع سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد ریال، شامل طرح‎های انجام شده در بخش توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی بنیاد برکت در مازندران هستند.

از دیگر اقدامات انجام‌شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مازندران، تکمیل ۳۴۱ پروژه‌ی عمرانی و زیربنایی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال است که ۵۵ مدرسه، ۱۴۰ مسجد، ۶۹ باب مسکن مربوط به خانوار‌های دو معلول و ۷۷ پروژه دیگر نظیر مرکز بهداشت، حسینیه، آبرسانی روستایی، خانه عالم، راه سازی و... را شامل می‌شود.

این بنیاد، اقداماتی را نیز در دست اجرا دارد که پیش از همه، پایدارسازی اشتغال ایجاد شده در سال‌های گذشته با حمایت از طرح‌های اقتصادی مشارکتی و ایجاد و تکمیل زنجیره تولید، مهمترین آنهاست.

همچنین طرح‌های اشتغالزای اجتماع‌محور از طریق شبکه مجریان و تسهیلگران، کمک به توسعه و تقویت بازاریابی و فروش محصولات طرح‌های اشتغالزایی اجرا شده، و اجرای ۶۱۲ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل: ۲۲ مدرسه، ۲ مسجد، ۵۷۷ باب مسکن و ۱۱ پروژه عمرانی دیگر نظیر خانه عالم، حسینیه، پل و راه، سالن ورزشی، مسکن و ... به ارزش ۱۹۶ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در دست اجرای بنیاد برکت است.

این مجموعه ارزشی در نظر دارد تا پوشش بیمه‌ای همه منازل روستایی استان در برابر حوادث را با همکاری استانداری مازندران و از طریق شرکت کارگزاری رسمی بیمه برکت انجام دهد.

بنیاد برکت، اقدامات برنامه‌ریزی شده‌ای را دارد که ازجمله آن‌ها تکمیل همه تعهدات عمرانی در دست اقدام در مدت ۲ سال، توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی با اجرای یک‌هزار و ۹۰۰ طرح اقتصادی اجتماع‌محور با حجم کل سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال و ایجاد ظرفیت شغلی ۵ هزار و ۷۰۰ نفراست.

اجرای طرح‌های بنگاه‌محور، کارگاهی و تسهیلات‌محور با رویکرد تکمیل مدیریت زنجیره تولید شامل تأمین نهاده، تولید و بازار فروش محصول نیز از اقداماتی که بنیاد برکت برای عملیاتی کردن آن‌ها برنامه دارد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار