دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
یکی از گران‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌ها در میان هواپیمای دو نفره فوق سبک «UL-۳۹ ALBI» است. یک هواپیمای دو نفره ۵۵۰ کیلوگرمی که ساخت شرکت اسکای لیدر جمهوری چک است. این هواپیما از موتور BMW S۱۰۰۰RR برخوردار است که قدرتی معادل ۱۴۲ کیلوواتی معادل ۱۹۳ اسب بخار را تولید می‌کند.

به گزارش آوای خزر، در ایران به راحتی نمی‌توان هر مدلی از هواپیماهای شخصی را داشت. قوانین متعددی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد به این راحتی‌ها جت شخصی داشته باشید. اما با طی کردن برخی مراحل قانونی می‌توانید هواپیمای دو نفره فوق سبک وارد کشور کنید و خودتان خلبانی اش را برعهده بگیرید.

به گزارش فرادید، برای خرید هواپیمای دو نفره فوق سبک، باید شرایط متعددی داشته باشید. اولین شرط سلامت جسمی و روانی است. دومین و مهم‌ترین شرط نیز داشتن گواهینامه بین‌المللی پرواز با هواپیمای فوق سبک است.

برای گرفتن گواهینامه بین‌المللی پرواز با هواپیمای فوق سبک نیز لازم است که ۱۴۰ ساعت آموزش تئوری و علمی ببینید. بعد  در صورت تایید صلاحیت تان از سوی سازمان هواپیمایی، گواهینامه برای تان صادر می‌شود.

برخی فعالان این حوزه می‌گویند که گرفتن این گواهینامه حداقل برای تان حدود ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

قیمت هواپیمای دو نفره فوق سبک چقدر است؟

قیمت هواپیما‌های شخصی با توجه به تعدادی بالای تولید کنندگان متفاوت است. اما بررسی سایت‌های فروشنده هواپیمای دو نفره فوق سبک نشان می‌دهد که کف قیمت‌ها از ۳۰ هزار دلار شروع می‌شود. این رقم به پول ما و با حساب دلار ۲۹ هزار و ۶۰۰ هزار تومانی، چیزی در حدود ۸۸۸ میلیون تومان آب می‌خورد.

قیمت هواپیمای شخصی چند است؟

شرکت آمریکایی Azalea Aviation که یکی از مشهورترین فروشندگان هواپیمای دو نفره فوق سبک است، جدیدترین سری خود را به نام «SABERWING» عرضه کرده است.

این شرکت گفته که مدل‌های مختلف سری «SABERWING» را بین ۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار تا ۴۵ هزار دلار به فروش می‌رساند، که به پول ما بین ۹۶۹ میلیون تومان تا ۱ میلیارد و ۳۳۲ میلیون تومان هزینه روی دست خریدار می‌گذارد. البته اگر کسی قصد این هواپیما‌ها را داشته باشد، باید تعرفه واردات و هزینه‌های دیگر گمرکی را در نظر بگیرد. با در نظر گرفتن این تعرفه ها، هزینه وارد کردن این هواپیما‌ها حداقل به بیش از دو میلیارد تومان می‌رسد.

قیمت محبوب‌ترین مدل هواپیمای دو نفره فوق سبک

یکی از گران‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌ها در میان هواپیمای دو نفره فوق سبک بدون شک «UL-۳۹ ALBI» است. یک هواپیمای دو نفره ۳۲۰ کیلوگرمی که ساخت شرکت اسکای لیدر جمهوری چک است. این هواپیما از موتور BMW S۱۰۰۰RR برخوردار است که قدرتی معادل ۱۴۲ کیلوواتی معادل ۱۹۳ اسب بخار را تولید می‌کند.
قیمت هواپیمای شخصی چند است؟
حداکثر سرعت «UL-۳۹ ALBI» حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است و یک مخزن ۱۰۰ لیتری سوخت دارد که قابلیت پرواز ۲.۵ ساعته را می‌دهد. این هواپیمای فوق سبک با این مخزن ۱۰۰ لیتری می‌تواند ۵۵۰ کیلومتر را طی کند.

در حال حاضر اسکای لیدر این هواپیمای محبوب را به قیمت ۱۸۰ هزار یورو به فروش می‌رساند که با حساب یورو ۲۹ هزار و ۳۸۰ تومانی، برای خریدار ۵ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان هزینه دارد. اما برای خریدار ایرانی این هزینه احتمالا به بیش از ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار