دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

عباس معروفی درگذشت
عباس معروفی، رمان‌نویس ایرانی و خالق آثاری چون «سمفونی مردگان» و «سال بلوا» به دلیل ابتلا به سرطان در ۶۵ سالگی درگذشت. عباس معروفی که نویسندگی را با شاگردی هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرده بود، هرچند مجموعه داستان‌هایی چون «آخرین نسل برتر» از او به جا مانده اما او را به عنوان رمان‌نویس در ادبیات ایران می‌شناسند. عباس معروفی، مدیرمسئول مجله توقیف شده «گردون» هم بود.

رئیس قوه قضائیه: هیچ اختلاسگری آزاد نیست
حجت السلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رییس قوه قضاییه در مورد آزادی مختلسان یا مرخصی رفتن آن‌ها بیان کرد: هیچ اختلاسگری آزاد نیست و مرخصی نیز بعضاً با طومار نمایندگان مجلس یا شرایط کرونایی به الزام ستاد کرونا اتفاق می افتد که بعضاً به دلیل شاخص بودن چهره آن‌ها، بیشتر در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

محسن رضایی: گلایه رهبر انقلاب باعث تحول در صنعت خودروسازی شد
محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: گلایه رهبر معظم انقلاب اسلامی به واسطه نارضایتی مردم بود و این مسئله باعث تحرک جدی در خودروسازی کشور شد.

طرح جدید: بانوان متاهلِ کارمند از ساعت ۱۲ به منزل بروند
محمدهادی ایمانیه استاندار فارس گفت: برای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده و درصدد هستیم که بانوان متاهل که کارمند ادارات استان هستند بتوانند ساعت ۱۲ به منزل بروند و در سنگر خانواده، به جامعه خدمت کنند. 

اظهارات یک نماینده درباره توانایی ساخت بمب اتم
کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توانیم میزان غنی سازی ۶۰ درصد را تبدیل به ۹۳ درصد کنیم که به معنی بمب اتم است. اگرچه ما به دنبال این موضوع نیستیم ولی اگر طرف مقابل دیر بجنبد توانایی این موضوع را داریم. اکنون آن‌ها هستند که به ما نیاز دارند.

امیرعبداللهیان: به سرعت درحال آماده سازی پاسخ به طرف‌های مذاکرات هستیم
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در خصوص مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور و نیز آخرین تحولات مذاکرات احیای برجام گفتگو و تبادل نظر کردند.

شبکه پهپادی آمریکا و کشورهای منطقه علیه ایران
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی خبر داده که نیروی دریایی آمریکا با همکاری اسرائیل، عربستان سعودی و دیگر دولت های خاورمیانه در حال کار بر روی ایجاد شبکه‌ای از پهپاد‌ها با هدف محدود کردن فعالیت‌های نظامی ایران در خلیج فارس است.

روایتی از آمارسازی دولت درمورد تورم
عبدالناصر همتی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی در توییتی نوشت: یکباره فهمیدند تورم را۲۰٪ کاهش داده‌اند! به دروغ می‌گویند۳سال پیش همتی نگذاشت آمار تورم اعلام شود! جهت اطلاعتان؛ ۱۵ ماه است دربانک مرکزی نیستم؛تا حالا خواب بودید؟ مگر مرکز آمار مبنا نبود؟ درک‌‌تان میکنم؛لابد لازم است که آمارسازی می‌کنید. راستی، مردم باشما در مورد تورم هم‌ نظرند؟

نام گذاری یک با الهام از نام ستاره‌شناس ایرانی‌
اتحادیه بین‌المللی نجوم (IAU) سیارکی را که با شماره ۲۷۶۱۶۳ شناخته شده، با الهام از نام خانوادگی ستاره‌شناس آماتور ایرانی، «تفرشی» نامگذاری کرد. تفرشی از این که نام خانوادگی او بر روی سیارکی گذاشته شده که هیچ خطری برای نزدیک شدن به زمین ندارد، ابراز خرسندی کرد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار