دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
تصویری/ استاندار مازندران در یادواره شهدای چهاردانگه:
برنامه‌های اقتصادی را در بافت روستا‌ها دنبال می‌کنیم
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به ظرفیت مهم کشاورزی در بخش چهاردانگه ساری، از برنامه‌های اقتصادی دولت در بافت روستا‌ها گفت که در حال انجام است.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور روز پنج‌شنبه در مهمترین برنامه سفر کاری خود به منطقه محروم چهاردانگه در نوزدهمین یادواره ۲۲۰ شهید این بخش از شهرستان ساری به عنوان سخنران مراسم شرکت کرد.

این یادواره در روستای " تیله‌بن" که آن را به دلیل وجود امامزاده "میرافضل"، محلی‌ها میرافضل نیز می‌گویند، با حضور باشکوه مردم چهاردانگه و شهر‌های اطراف ساری برگزار شد.

استاندار مازندران با اشاره به این حقیقت که شهدا نیازی به یادواره‌ها ندارند و این ما هستیم که به پاس قدردانی از آن‌ها و تذکر به خود نیازمند برگزاری و حضور در این مراسمات هستیم، اشاره‌ای نیز به حقیقت وجودی شهدا داشت و آن‌ها را چراغ راهی برای روشنایی مسیر خدمتگزاری توصیف کرد.

سید محمود حسینی‌پور با بیان اینکه سخنان شهدا در وصیت‌نامه‌های آن‌ها نهفته است، مطالعه و اندیشه در این سخنان و عمل به آن‌ها را مسیر موفقیت و پیروزی مدیران و پیشرفت کشور در کار‌ها عنوان کرد.

او با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری که ۱۰ شاخص را برای دولت مردمی آیت الله رییسی برشمردند، گفت: ایشان  یکی از شاخصه‌های دولت سیزدهم را مسوولیت‌پذیری عنوان  کردند.

نماینده عالی دولت در مازندران، آنچه را که در بررسی‌های خود از مسیر ورود به یادواره شهدای چهاردانگه داشت را دور از انصاف دانست و افزود: مردم این منطقه حقشان نیست که با ۲۲۰ شهید از داشتن یک جاده آسفالته محروم و دچار این عقب‌ماندگی باشند.

رییس شورای اداری مازندران به مردم قول داد: انشاا... تلاش می‌کنیم تا سال آینده تمام این منطقه را در همین مقطع - یعنی برگزاری یادواره شهدا - از نعمت جاده آسفالته بهره‌مند سازیم.

حسینی‌پور در پاسخ به سخنان برخی از حضار که می‌گفتند "قول می‌دهید باید عمل بشود"، بیان کرد: "تفاوت این دولت با دولت‌های قبلی در مسوولیت‌پذیری است و اگر نماینده دولت حرفی زد و عمل نشد حق دارید اعتراض کنید، همین امسال - امروز که با مدیرکل راهداری صحبت می‌کردم - چند کیلومتر از مسیر را تا قبل از سرما آسفالت خواهیم کرد".

او ادامه‌داد: "نگران نباشید، البته حق دارید اعتماد نکنید از بس که دروغ گفته شد". "اما خود را متعهد می‌دانم که این مهم اتفاق بیفتد گرچه باید زودتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد".
 
برنامه‌های اقتصادی را در بافت روستا‌ها دنبال می‌کنیم
 
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به بازدیدی که از ظرفیت‌های چهاردانگه در مسیر ورود به یادواره شهدا داشت، گفت: اقتصاد این منطقه باید شکوفا شود؛ و این سوال را مطرح کرد که چرا جوانان باید به شهر‌ها بروند در صورتی که می‌توانند از همین امکانات برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.
 
حسینی‌پور تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اقتصادی دولت را در بافت روستا‌ها داریم (این برنامه‌ها آغاز شده است) و کاری می‌کنیم که جوانان به روستا بیایند. از سوی دیگر نیز تمام همین مسیر(چهاردانگه) قابلیت کشت کشاورزی را دارد، فلذا جهاد کشاورزی باید بیاید و حمایت کند و تعاونی‌های خوبی نیز تشکیل شود.
 
او یکی دیگر از مشکلات چهاردانگه را مشکل برق عنوان و اظهار کرد: همین امروز مسوولان را آوردیم تا وضعیت منطقه را رصد کنیم، فقط پنج هزار میلیارد تومان برای برق مازندران و گلستان با چین فاینانس کردیم و حتما از تبعات آن در این منطقه هم استفاده خواهد شد.

رییس شورای تامین مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه بزرگ اربعین حسینی و مسایل اخیر عراق که از سوی دشمنان طراحی شده‌بود، گفت: دشمنان بدانند مسیر اربعین مشخص شد، مسیری که امام راحل و رهبر انقلاب آن را وعده دادند، یعنی راه قدس از کربلا می‌گذرد و آرزوی مسلمانان نابودی اسراییل است.

حسینی‌پور از اعتراف دنیا در برابر درایت و مرجعیت فقیه جامع الشرایط که راه امام حسین و عاشورای امام حسین علیه السلام را ادامه می‌دهد گفت که باید قدردان نعمت ولایت فقیه باشیم، نعمتی که اکنون با رهبری هوشمندانه در یک منطقه سراسر آشوب، اما جمهوری اسلامی ایران با اقتدار به مسیر مترقی خود ادامه می‌دهد.

او در پایان سخنان خود، با بیان اینکه هیچ محفلی صمیمتی‌تر از محفل شهدا نیست. وجود شهدا را برای هر منطقه‌ای دارای برکات مادی و معنوی عنوان کرد که البته با مشارکت و همدلی اهالی مضاعف می‌شود.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها