دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
با توجه به اعلام نتیجه نهایی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۱، هیأت امنای برخی از دانشگاه های دولتی جدول شهریه مهرماه امسال را مصوب کردند. جدولی که افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش آوای خزر، هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف با ریاست محمدعلی زلفی گل، نرخ شهریه مهرماه امسال را به تصویب رسانده است. بر اساس جدولی که روی سایت دانشگاه شریف به اطلاع دانشجویان رسید، جدول شهریه پردیس خودگردان این دانشگاه در ۶ سال گذشته در اختیار دانشجویان قرار گرفت.

امسال شهریه ثابت پردیس خودگردان در این دانشگاه برای همه مقاطع ۱۶ میلیون تومان، شهریه متغیر ۱۱ میلیون تومان و هر واحد درس عملی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

گرانترین شهریه در دانشگاه تهران

دانشجویان مقطع کارشناسی نوبت دوم یا شبانه دانشگاه تهران نیز در گروه علوم انسانی باید برای شهریه ثابت مبلغ ۸۰۰ هزار تومان، هر واحد درس عمومی ۹۹ هزار تومان، هر واحد درس نظری ۱۲۶ هزار تومان، هر واحد درس تخصصی ۱۴۶ هزار تومان، هر واحد آزمایشگاهی ۱۷۲ هزار تومان و هر واحد درس عملی ۲۷۲ هزار تومان بپردازند.

این مبلغ در سایر گروه ها با اندکی تغییر، حاکی از افزایش ۲۰ درصدی است. بر اساس اعلام دانشگاه تهران، شهریه ثابت تا پایان سنوات مجاز تحصیل تغییر نمی کند. همچنین شهریه متغیر هر سال تحصیلی به تشخیص هیأت رییسه دانشگاه حداکثر ۲۰ درصد نسبت به شهریه متغیر سال تحصیلی قبل، افزایش خواهد داشت.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران به سه دسته نوبت دوم، خودگردان و مجازی تقسیم می شوند. گرانترین شهریه ثابت در این مقطع به سایر گروه ها به جز علوم انسانی در پردیس خودگردان با مبلغ پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعلق دارد. این شهریه نیز در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مقطع دکتری در نوبت دوم و پردیس خودگردان دانشگاه تهران حکایت از آن دارد که گرانترین شهریه ثابت مربوط به شهریه سایر گروه ها با نرخ ۶ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان در پردیس خودگردان است.اما گرانترین مدرکی که دانشگاه تهران برای دانشجویان خود در پردیس خودگردان صادر می کند، مربوط به رشته های علوم انسانی و علوم رفتاری است. بر این اساس، مبلغ کل شهریه در مقطع دکتری تخصصی پردیس خودگردان ۱۵۱ میلیون تومان است و شهریه هر ترم به طور کلی ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آب می خورد.

 

دانشگاه شهید بهشتی

بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه شهید بهشتی، شهریه ثابت پردیس خودگردان، انتقال خارج به داخل و مهمان تکدرس در سایر گروه ها به جز علوم انسانی، ۱۳ میلیون تومان و برای امتحان جامع نیز مبلغ چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تصویب شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها