دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
اختصاصی آوای خزر/
زمین خانگی نساجی پس از یک سال سبز شد
زمین چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با جوانه زدن بذر چمن، بالاخره پس از حدود ۱۱ ماه که با رنگ خاکی دیده می‌شد دوباره سبز شد تا خیال هواداران نساجی برای بازگشتن به این ورزشگاه قدیمی و تشویق تیم محبوب‌شان از روی سکو‌های آن در لیگ بیست‌ودوم تا حد زیادی راحت شود.
آوای خزر – اشکان جهان‌آرای: سبز شدن چمن زمین ورزشگاه خانگی تیم فوتبال نساجی قائمشهر طی یکی دو روز اخیر سیمای این ورزشگاه را به وضعیت مطلوب مد نظر هواداران این تیم تغییر داد تا در آستانه پایان مهلت چهار ماهه‌ای که رئیس‌جمهور برای تکمیل این ورزشگاه تعیین کرده بود، وعده رئیس دولت سیزدهم عملی شده تلقی شود.

آماده‌سازی بستر ورزشگاه شهید وطنی برای کاشت بذر چمن با کیفیت نیمه نخست خرداد امسال پس از انجام فرآیندی طولانی به پایان رسید و در نهایت ۱۸ خرداد و پس از بذرپاشی نمادین توسط دسیار ویژه استاندار مازندران و مدیرکل ورزش و جوانان، کاشت مکانیزه بذر نیز آغاز شد. حالا یکی دو روز است که همسایگان ورزشگاه شهید وطنی که پنجره‌های مشرف به این ورزشگاه دارند رنگ سبز زمین را روز به روز پررنگ‌تر از قبل می‌بینند.

به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر، رشد چمن تا کنون بدون اشکال طی شد و نگهداری از آن نیز در این مرحله مهم بخوبی در حال انجام است.

فرشید قدیمی گفت: از زمان کاشت چمن مرحله نگهداری آن نیز آغاز شده و با دقت کامل این فرآیند طی می‌شود که مشکلی برای چمن پیش نیاید. آبیاری چمن نیز با سیستم پمپاژ که در ورزشگاه ایجاد شده در حال انجام است. خوشبختانه همه اجزای سیستم آبیاری بدون هیچ مشکلی وارد چرخه آبیاری شد.

وی اظهار کرد: حدود یک هفته از کاشت مکانیزه بذر گذشته و پیش‌بینی می‌کنیم نهایتا تا ۴۰ روز دیگر چمن به مرحله بهره‌برداری کامل برسد. یعنی علاوه بر رشد لازم، اصلاح و تسطیح چمن نیز انجام می‌شود و چمن ورزشگاه برای میزبانی نساجی از هفته نخست رقابت‌ها به طور کامل آماده خواهد بود.

قدیمی افزود: برای کاشت چمن در بستر آماده‌سازی شده حدود ۴۵ روز زمان نیاز است. یک هفته از این زمان گذشته و شاهد سبز شدن چمن هستیم. سرعت مناسب رشد نیز نشان می‌دهد که همه مراحل با دقت لازم انجام شد.

دلیل کاشت مجدد در یک بخش از زمین

در عین حال که سبز شدن ورزشگاه تا حدودی خیال هواداران نساجی را راحت کرد، منتشر شدن تصاویری از کاشت مجدد چمن در قسمتی از زمین طی دو روز اخیر این شائبه را ایجاد کرد که قسمتی از کار با مشکل مواجه شد. حتی در فضای مجازی و برخی صفحه‌های ورزشی عنوان شد که این قسمت از زمین دقیقا همان محدوده‌ای است که بذرپاشی نمادین در آن صورت گرفت و با توجه به کاشت مجدد بذر چمن به صورت مکانیزه و یک‌دست در تمام قسمت‌های زمین، همان بذرپاشی دستی سبب شد که چمن در این قسمت با مشکل رشد مواجه شود.

زمین خانگی نساجی پس از یک سال سبز شد
 
اما رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر این موضوع را تایید نکرد و گفت: در آن قسمت از زمین زیرسازی یک سری اشکالات جزئی داشت که تصمیم گرفته شد برای این‌که جای شبهه‌ای در کیفیت کار باقی نماند، پس از رفع اشکال کاشت مجدد چمن انجام شود.

قدیمی تصریح کرد: با توجه به این‌که در آن قسمت از زمین تردد ماشین آلات برای مصالح و چمن بیشتر بود و چند مرحله خاکریزی داشتیم. اشکالات جزئی پیدا شد که نخواستیم ریسک کنیم. به همین دلیل کاشت مجدد انجام شد. اختلاف رشد چمن در آن قسمت از زمین با سایر نقاط هم نهایتا حدود دو روز است که تفاوتی در کیفیت زمین ایجاد نمی‌کند. یعنی آن محدوده نیز طی چند روز آینده سبز می‌شود و سپس در مرحله اصلاح و تسطیح یک‌دست می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به هواداران نساجی اطمینان می‌دهیم که چمن باکیفیت ورزشگاه در مدت پیش‌بینی شده به بهره‌برداری کامل می‌رسد. در سایر بخش‌ها نیز عملیات اجرایی به خوبی در حال انجام است و امیدواریم که همه اجزای ورزشگاه در ابتدای فصل با کیفیت و استاندارد لازم پذیرای نساجی و هواداران این تیم باشد.

پروژه تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و تکمیل سکوی غربی این استادیوم که رئیس‌جمهور در سفر استانی ۲۰ اسفند ماه پارسال به مازندران برای آن مهلت چهار ماهه تعیین کرده بود، از نخستین روز‌های سال جاری با پیگیری و دستور استاندار و تشکیل کارگروه ویژه به ریاست مشاور ارشد و دستیار ویژه استاندار وارد فاز جدید شد و سرعت گرفت و اکنون به مرحله رشد چمن طبیعی رسیده است.

تیم فوتبال نساجی مازندران هیچ یک از مسابقات فصل گذشته لیگ برتر را در قائمشهر برگزار نکرد و کل فصل را با خانه‌به‌دوشی در در پنج شهر به جز قائمشهر و چهار استان به جز مازندران از حریفانش میزبانی کرد، ضمن این که آخرین بازی لیگ را هم به خاطر اختلاف بر سر تعیین زمین از دست داد. ورزشگاه شهدای ساری، ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد، ورزشگاه آزادی تهران و ورزشگاه انقلاب کرج در فصل گذشته میزبان بازی‌های خانگی نساجی بودند. آخرین بازی خانگی نساجی قرار بود در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار شود که عملا محقق نشد.

از ۱۹ مرداد پارسال که عملیات تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برای میزبانی نساجی از رقابت‌های لیگ برتر آغاز شد تا اواخر پارسال عملیات بهسازی این ورزشگاه روندی طولانی و بسیار پر فراز و نشیب داشت. تا جایی که بار‌ها صدای اعتراض هواداران نساجی را بلند کرد و باعث درخواست‌ها و حتی انتقاد‌های آن‌ها از مسئولان تراز ملی برای رسیدگی به وضعیت بهسازی این ورزشگاه شد.

عملیات تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر پس از پایان بازی‌های خانگی نساجی در لیگ بیستم آغاز شد و قرار بود که تا پیش از آغاز لیگ بیست‌ویکم به پایان برسد. مدتی بعد اعلام شد که این ورزشگاه برای نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ویکم تکمیل می‌شود، اما توقف‌های پی‌درپی به دلایل مختلف از جمله تأمین نشدن اعتبار سبب شد که اجرای این پروژه با تأخیر طولانی‌مدت همراه شود.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار