دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

خبرگزاری دولتی برنا: شروین حاجی پور بازداشت نشده، تذکر گرفته
برنا نوشت: علیرغم شایعات منتشر شده، شروین حاجی پور خواننده بازداشت نشده است و صرفا طی احضاری به او بابت تشویق به اغتشاش تذکر داده شده است.

سپاه: چهار نفر از نیرو‌های سپاه و بسیج در حادثه زاهدان به شهادت رسیدند
سرهنگ ابراهیمی زاده مدیر روابط عمومی قرارگاه سپاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق روز شنبه آمار شهدا نیروهای سپاه و بسیج در حادثه تروریستی روز گذشته را سه نفر اعلام کرد و گفت: در این حادثه سرهنگ پاسدار سید حمید رضا هاشمی ، محمد امین آذر شکر (نیروی خرید خدمت ) و محمد امین عارفی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.کمی بعد روابط عمومی قرارگاه سپاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق اعلام کرد با شهادت یکی از بسیجیان طرح امنیت اهل سنت در پی حوادث تروریستی روز جمعه زاهدان، تعداد شهدای این حادثه به ۴ تن افزایش یافت.

پاسخ گل محمدی به اظهارات حسن عباسی
گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: یک آدم معلوم‌الحال درباره فوتبال صحبت کرد و درباره پوشش همسر من نظر داده است. او غلط اضافه کرده و هیچ بخشی از حاکمیت نیست. دفعه آخرش باید باشد. باید حواسش را جمع کند و اگر دوباره درباره فوتبالیست‌ها حرف بزند اتفاقات بدی برایش رخ خواهد داد. از او می‌خواهم غلط اضافه نکند.

حکم بازداشت عمران خان صادر شد
روزنامه نیشن چاپ اسلام‌آباد از صدور حکم بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان خبر داد. براساس این گزارش، عمران خان در جریان یک تظاهرات اعتراضی که در پارک F-۹ برگزار شد، یک قاضی زن و ۲ افسر ارشد پلیس را در ملاء عام تهدید کرد.

تنبیه بدنی شدید دانش‌آموز توسط معلم
پدر دانش‌آموزی که در شهرستان بهار توسط معلمش تنبیه‌بدنی شده گفت: پسرم در حال حاضر سردرد دارد، بی‌حال است و شب گذشته فشارش روی شش بوده است. او با بیان اینکه معلم با مشت به سروگردن پسرم زده به حدی که بی‌هوش می‌شود گفت: حتی دانش‌آموزان با اورژانس تماس می‌گیرند، معلم اقدامی نکرده. او گفنه نیروی خدماتی مدرسه را با پسرم به بیمارستان فرستادند و پس از به هوش آمدنش دو نفر از کارکنان مدرسه پسرم را تهدید کردند تا به ما اطلاع ندهد.

ناآرامی‌ در برخی نقاط حاشیه شهر زاهدان
تسنیم نوشت: روایت میدانی از ناآرامی‌های پراکنده در برخی نقاط حاشیه شهر زاهدان حکایت دارد. براساس این گزارش، در برخی نقاط عده‌ای معدود با آتش زدن سطل‌های زباله و پرتاب سنگ تلاش داشتند وضعیت شهر را ناآرام کنند که با حضور نیرو‌های امنیتی بلافاصله متفرق شدند.

تسنیم: عامل شهادت معاون اطلاعات سپاه ‌سیستان و بلوچستان به هلاکت رسید
خبرگزاری تسنیم نوشت: یک منبع آگاه دقایقی پیش اعلام کرد که عامل شهادت معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان که یک تک تیرانداز بود و به صورت هدفمند اقدام به شلیک کرده بود به هلاکت رسیده است.

اعتراضات در دانشگاه ها و تجمع در میدان انقلاب
فارس نوشت: با شروع رسمی کلاسهای آموزشی و همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها، برخی دانشگاهها شاهد اعتراضات دانشجویی بود. همزمان با این تجمعات، تعداد محدودی در بیرون دانشگاه و حوالی میدان انقلاب اقدام به شعار دادن و برهم زدن نظم عمومی کردند که ماموران انتظامی با آنها برخورد کردند و مانع از تخریب و آشوب شدند.

روزنامه اصولگرا: ۹۰ درصد بازداشت شدگان حوادث اخیر دوست پسر و دوست دختر بوده اند
روزنامه اصولگرای جوان نوشت: تحلیل جمعیتی تجمعات اخیر نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد بازداشت شدگان نوجوان تجمعات اخیر به صورت دوست دختر - دوست پسری در اغتشاشات حاضر شده بودند... ۹۳ درصد حاضران در تجمعات اخیر در بازه سنی تا ۲۵ سال بودند که نشانگر به وجود آمدن نسل نو اغتشاشگران در کشور است. این روزنامه نوشت: مسائل جنسی در به صحنه آوردن نسل جدید برای تجمع عنصر تعیین‌کننده‌ای بوده است.

روزنامه دولت: با پهپاد‌، به مقر منافقین در آلبانی حمله کنیم
روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت نوشت: توانمندی پهپادی یا موشکی ایران صرفاً در محدوده کشور‌های همسایه قرار ندارد، بلکه توانمندی ایران در حوزه هوافضا بویژه در حوزه پهپادی در حدی قرار دارد که بتواند به راحتی مقر این سازمان در تیرانا را مورد هدف قرار دهد. ایران پهپاد‌های انتحاری و رزمی رادارگریزی دراختیار دارد که می‌تواند به مراتب بیش از مسافت ایران – آلبانی را طی کند و نقطه هدف را مورد اصابت قرار دهد.

تجمع در دانشگاه اصفهان
فارس نوشت: امروز همزمان با بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز دانشجویان در دانشگاه اصفهان برگزار شد. پلیس با شلیک گاز اشک آور مانع ورود تجمع کنندگان به سمت خیابان دانشگاه و هزار جریب شد و تجمع کنندگان متفرق شدند.

وکیل خانواده مهسا امینی: درخواست کردیم فیلم دوربین روی لباس پلیس بررسی شود
صالح نیکبخت درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت: تقاضا کردیم در اجرای نظر رییس قوه قضاییه، هیاتی حقیقت یاب برای رسیدگی به کل موضوع و سیر حرکت از زمانی که مهسا در پارک طالقانی دستگیر شده و نیز تمام عکس‌ها و فیلم هایی که از لحظه دستگیری ایشان و بردن او به داخل بند و انتقال او از بند به پلیس امنیت مورد بررسی قرار گیرد و آن عکس ها و فیلم‌ها و نیز فیلم دوربین پلیسی که روی لباس های او نصب شده بود و حتی او به دخترخاله مهسا گفته بود که شما نیایید جلو و عکس شما هم می‌افتد و من مجبورم شما هم ببرم و اظهارات او در دادسرا همه در معرض قضاوت عمومی قرار گیرد.

باقر نمازی اجازه خروج از ایران پیدا کرد؛ سیامک نمازی هم از بازداشت آزاد شد
نیک شیفرین، خبرنگار پی بی اس از قول سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: باقر نمازی اجازه خروج از ایران پیدا کرد و سیامک نمازی هم از بازداشت آزاد شده است.

واکنش سید حسن نصرالله به مرگ مهسا امینی
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که به دلیل مرگ مبهم خانم مهسا امینی، کشور‌های غربی غوغا به راه نداخته‌اند، در حالی که تهران تأکید کرده است که بدون هیچ سوگیری تحقیقات در این باره را به سرانجام خواهد رساند، اما روز گذشته انفجار یک مرکز آموزشی شیعیان هزاره در افغانستان بیش از ۵۰ بیگناه شهید شدند، اما کوچکترین صدایی از کسی در نیامد، ولی در خصوص فوت خانم مهسا امینی، این حادثه به شکل وسیعی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

دور جدید حملات سپاه به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان
تسنیم روز گذشته نوشت: از دقایقی قبل یگان توپخانه‌ای نیروی زمینی سپاه پاسداران در حال حمله راکتی و توپخانه‌ای به مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان است.

آزادسازی زندانیان آمریکا همزمان با آزادسازی پول ایران در کره جنوبی
تسنیم نوشت: طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار