دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
آنتالیا یکی از شهرهای بزرگ ترکیه و نیز از جمله مکان‌های پربازدید این کشور به شمار می‌رود. دانستن این نکات قبل از رفتن به آنتالیا، تجربه‌ای بهتر برایتان رقم خواهد زد.

آنتالیا از جمله شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به‌عنوان مرکز گردشگری و تفریحی ترکیه محسوب می‌شود، دارای جاذبه‌های فراوانی است. در آنتالیا بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌های متعدد خودنمایی می‌کنند. بافت خاص منطقه که شامل خیابان‌های کم‌عرض و پیچ در پیچ بوده، به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهایی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند. اگر شما هم قصد سفر به آنتالیا را دارید، در ادامه می‌توانید با نکاتی که ممکن است در این شهر به دردتان بخورد، آشنا شوید.

شماره تلفن های اضطراری

قبل از اینکه به آنتالیا سفر کنید، توصیه می‌کنیم شماره تلفن‌های اضطراری ترکیه را همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز با مشکل خاصی مواجه نشوید. برخی از این شماره‌ها را برایتان فهرست کرده‌ایم:

  • ۱۱۵ پلیس
  • ۱۱۲ اورژانس
  • ۱۱۰ آتش‌نشانی
  • ۱۱۸ اطلاعات شماره تلفن
  • ۱۶۱ اطلاعات پستی ترکیه

پوشش

آنتالیا ترکیه

اگر در آنتالیا از اماکن مذهبی و مقدس مانند مساجد دیدن می‌کنید، بهتر است لباسی پوشیده و موقر بر تن داشته باشید تا حرمت این مکان‌ها حفظ شود. اگر لباس مناسب به همراه نداشته باشید، می‌توانید در ورودی مسجد‌ها از مسئولان امر به تهیه‌ی آن اقدام کنید. تهیه‌ی این لباس‌ها معمولا رایگان است. پوشش مناسب برای مردان نیز واجب است. همچنین رعایت سکوت در مساجد آنتالیا نیز از جمله نکات ضروری است. اگر با صدای بلند در این مکان‌ها بخندید، ممکن است موجب آزردگی خاطر مردم این شهر شود.

بلیط هواپیما و هتل

آنتالیا ترکیه

اگر می‌خواهید در طول تعطیلات مذهبی به آنتالیا سفر کنید، حتما بلیط‌ هواپیما و هتل خود را مدتی پیش از سفر رزرو کنید. همچنین اگر با خودروی شخصی خود قصد سفر به آنتالیا را دارید، بایستی مراقب جاده‌ها باشید؛ بزرگراه‌های ترکیه در ایام تعطیلات، شدیدا شلوغ و پررفت‌و‌آمد هستند. ترک‌ها نیز مانند دیگر مردم جهان، در روزهای تعطیل به مسافرت می‌روند. البته بیشتر آن‌ها به‌جای استفاده از خودروهای شخصی، با اتوبوس‌های بین‌شهری سفر می‌کنند. تمامی جاده‌ها و بزرگراه‌های ترکیه در طول روزهای تعطیل، بسیار شلوغ هستند. همچنین در شهرهای کوچک ترکیه، بیشتر فروشگاه‌ها در این ایام تعطیل هستند. این موضوع ممکن است سفر شما را مختل کند. اگر می‌خواهید از آنتالیا به استانبول نیز سری بزنید، این نکته را به خاطر داشته باشید که بازار بزرگ این شهر، همیشه روز اول و گاهی روز دوم تعطیلات، بسته است.

بنابراین راه‌های زیادی برای سفر به ترکیه و آنتالیا وجود دارد. اگر به‌دنبال سفر با تور هستید، کجارو این امکان را فراهم کرده است که شما سفرتان را ارزان‌تر از هر جا و به‌راحتی برنامه‌ریزی کنید. با مشاهده تورهای ترکیه و تور آنتالیا و مقایسه قیمت آن‌ها، تور مورد نظر خود را از فروشنده‌های همکار کجارو با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

آب شیر

آب شیر تمامی شهرهای ترکیه از جمله آنتالیا، سالم و آشامیدنی است. آب ترکیه دارای کلر بوده و به لحاظ بهداشتی در سطح خوبی قرار دارد. البته برخی ممکن است به‌دلیل کلر دار بودن آب این کشور، از بوی آن خوششان نیاید. بااین‌حال، آب معدنی تقریبا در تمامی فروشگاه‌های آنتالیا موجود است. درضمن می‌توانید با خیالی آسوده، دندان‌های خود را با آب شیر مسواک بزنید.

عبور از خیابان ها

آنتالیا ترکیه

عبور از خیابان‌های بزرگ آنتالیا ممکن است کار خطرناکی باشد. هنگام عبور از خیابان‌های شلوغ این شهر، همیشه از خطوط عابر پیاده رد شوید. طبق قانون و عرف، رانندگان ملزم به رعایت قانون هستند و باید به عابران پیاده اجازه‌ی عبور دهند، اما متأسفانه برخی از رانندگان این شهر، این‌گونه نیستند. بنابراین همواره به هنگام عبور از خیابان‌های آنتالیا، جوانب احتیاط را رعایت کنید.

انتهای پیام/1000

 
برچسب ها: kojaro
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار