دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
در سفر استاندار مازندران/
اقشار مختلف مردم چهاردانگه مشکلات خود را بیان کردند
اقشار مختلف مردم بخش چهاردانگه مرکز مازندران در حضور استاندار، نماینده مردم ساری و میاندورود و فرماندار ساری، همچنین مسوولان محلی مشکلات خود را بیان کردند.
آزاده بابانژاد: به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور و هیأت همراه که امروز ۲۴ مهرماه در سالگرد حضور مقام معظم رهبری به منطقه چهاردانگه سفر داشت، پس از حضور در گلزار شهدای کیاسر، اکنون در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه، پای صحبت‌های اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و فعالان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نشست.
 
ابتدا علی نوریان پدر شهید عارف نوریان با قرائت بخشی از وصیتنامه شهید، از مسوولان خواست تا به عهد و قول خود وفا کنند، تلاش خود را مضاعف بدارند و لبخند رضایت را بر مردم بنشانند.

افزایش اعتبار برای ایمن‌سازی جاده‌های اصلی و بین مزارع، چهار بانده شدن جاده ساری - کیاسر، تقویت روشنایی جاده، ساخت بیمارستان و استقرار کادر درمانی، و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، ازجمله مواردی بود که پدر شهید نوریان با طرح آنها، خواستار نگاه ویژه به منطقه چهاردانگه شد.

* حق مردم چهاردانگه بیشتر از شرایط فعلی باید باشد

حجت‌الاسلام میرعمادی فعال فرهنگی و مبلغ دینی نیز در سخنانی با اشاره به وجود مفاخر، عالمان و شخصیت‌های بزرگ در چهاردانگه، عنوان کرد: به واسطه همین بزرگان بوده که در حوادث اخیر کمترین آسیب و مصیبت را دیده‌است.

او با اشاره به مراجعات بالای مردمی به امام جمعه، این مهم را نشان از مشکلات مردم دانست و گفت: حق مردم منطقه این نیست و باید برای ارتقای سطح معیشت و اشتغال مردم تدابیری اندیشیده شود.
 
اقشار مختلف مردم چهاردانگه مشکلات خود را بیان کردند

* مدارس چهاردانگه از سرانه آموزشی بهره‌مند شوند

مسعودیان‌زاده از مفاخر فرهنگی چهاردانگه اظهار داشت: این بخش دارای ۱۰۰ مدرسه با ۲ هزار دانش‌آموز است و بیشترین مدرسه شبانه روزی مازندران در این بخش مستقر است.

او خواستار اختصاص سرانه به مدارس شد و گفت: در این بخش، به چهاردانگه اجحاف شده است.

این فعال فرهنگی همچنین بومی‌گزینی و افزایش فضای آموزشی را خواستار شد.

* زباله‌های "گویچاله" ساماندهی شود
مسعودیان‌زاده اشاره‌ای هم به حضور رهبری در ۲۴ مهرماه ۱۳۷۴ به دبیرستان المهدی پشتکوه، قدمگاه رهبری اشاره داشت و اینکه قدمت این مدرسه از چهل سال گذشته و نیاز به بازسازی دارد.

امینی از معتمدان بخش چهاردانگه نیز در سخنانی به مشکلات ریز و درشت بخش چهاردانگه اشاره و اظهار کرد: با نگاه ملی و استانی به شهر کیاسر توجه شود.

او همچنین ساماندهی پسماند در منطقه "گویچاله" که شیرابه‌های آن مشکل‌آفرین شده‌است، را مطالبه کرد.
 
اقشار مختلف مردم چهاردانگه مشکلات خود را بیان کردند

* مهاجرت روستاییان به شهر در کیاسر بالاست
 
خانم رمضان‌نژاد فعال علمی با اشاره به مشکلات جمعیتی که ضربه مهمی را بر پیکر جامعه وارد می‌سازد، اظهار داشت: مهاجرت سبب شد تا جمعیت این منطقه به سمت شهر بروند لذا اگر زیرساخت‌های مناسب ایجاد شود، مهاجرت معکوس صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: کمی جمعیت سبب شده است که در این بخش تنها درمانگاه داشته باشیم و مجوز احداث بیمارستان با پزشکان متخصص را نداریم.

این فعال مدنی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی در چهاردانگه، از خالی‌بودن صنایع تبدیلی باوجود شهرک صنعتی گفت.

* مدارس چهاردانگه بانشاط شود
دانش‌آموز مهسا محمدپور که رتبه نخست جشنواره نوجوان سالم در سطح استان را به دست آورده است، خواستار تغییر فضای فیزیکی آموزشی و ایجاد مدارس بانشاط، همچنین وفای به عهد مسوولان شد.
 
اقشار مختلف مردم چهاردانگه مشکلات خود را بیان کردند

* طرح ترویج کشاورزی سپاه در چهاردانگه اجرا شود
 
حجت‌الاسلام یعقوبی نیز از روحانیون منطقه با تاکید بر حفظ فرهنگ سنتی چهاردانگه، از وجود روستا‌هایی گفت که دارای قومیت آسیب‌زا هستند و به هیچ وجه نیز قصد ترک منطقه را ندارند.

او از وجود ۹۶ روستا در بخش چهاردانگه گفت که برخی تا دو ساعت از مرکز بخش فاصله دارند، و بطور ویژه در بخش تبلیغات امکانات اندکی داریم و این مناطق نیاز به حضور روحانیت دارند.

این فعال فرهنگی همچنین با اشاره به اجرای طرح ترویج کشاورزی توسط سپاه در بخش هزارجریب که به افزایش محصول در واحد سطح انجامیده است، خواستار اجرای این برنامه‌ها در چهاردانگه شد.

به گزارش خبرنگار ما، استاندار مازندران پس از این برنامه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بررسی نظام مسائل منطقه و نشست شورای اداری در روستای اروست شرکت خواهند داشت.

همچنین میز خدمت دستگاه‌های اجرایی استان نیز در کیاسر همزمان با سفر استاندار مازندران به منطقه پشتکوه برای رسیدگی به مسائل مردم دایر است.

بخش چهاردانگه ۹۶ روستا و یک شهر (کیاسر) دارد، جمعیت این بخش ۱۷ هزار و ۳۷۶ نفر است که ۳ هزار و ۳۸۲ نفر در کیاسر ساکن هستند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار