دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

تایید ورود لباس شخصی‌ها به دانشگاه تهران
محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران با بیان این مطلب که ورود لباس شخصی‌ها در دانشگاه تهران در حداقل‌ترین میزان ممکن اتفاق افتاد، گفت: اگر بخواهیم صادق باشیم نهاد‌های امنیتی نسبت به اتفاقات دانشگاه بی‌تفاوت نیستند. مقیمی تصریح کرد: آنچه در دانشگاه تهران اتفاق افتاد، نزدیک سی روز اجتماعات رقم خورد در کدام اجتماعات حراست ممانعت کرد؟ درست است برخی رفتار‌های اشتباه نیز صورت گرفت که باید تعدیل شود. می‌گویند دانشجو مصونیت دارد، اما تا کجا این دانشجو مصونیت دارد؟

اظهارات امیرعبداللهیان درباره آغاز حواشی، ۱۵ دقیقه بعد از ورود مهسا امینی به بیمارستان
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه گفت: مرگ مهسا همه را متاثر کرد، رئیس جمهور در همان ابتدای حادثه با پدر او صحبت کرد و پدر مهسا اعلام کرد که غده هیپوفیز وی را چند سال پیش برداشتند، پرونده های ایشان آمد و دکتری که او را عمل کرده بود، آن را اعلام کرد.۱۵ دقیقه پس از ورود مهسا امینی به بیمارستان کسری، دو عنصر امنیتی در بیمارستان مستقر شدند و هدایت از همان لحظه شروع شد.

سنگربندی در سنندج در  شب ۱۶ مهرماه
مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: شب 16 مهرماه در خیابان شهدای سنندج سنگربندی می‌شود، با حمله به فروشگاه تعاون روستایی، لباسشویی و یخچال را بیرون می‌کشند و آتش می‌زنند، نایسر دیرالزور شده بود، خانمی فریاد می‌زند اسلحه اینها(نیروی انتظامی)، پلاستیکی است و همین باعث می‌شود کومله سوءاستفاده کند، به سمت نیروهای ما تیراندازی کند و پاسدار «بامدی» شهید شود.

ایران در فهرست سیاه FATF باقی ماند
گروه ویژه اقدام مالی طی بیانیه‌ای اعلام کرد ایران تا زمان تکمیل طرح «برنامه اقدام» در فهرست سیاه پول‌شویی باقی خواهد ماند. بر اساس تصمیم این گروه، میانمار در کنار کره‌شمالی و ایران در فهرست سیاه پول‌شویی قرار گرفته و پاکستان و نیکاراگوئه از فهرست خاکستری خارج شده‌اند.

توضیح وزیر علوم درباره تاسیس دفتر نیرو‌های مسلح در دانشگاه ها
محمدعلی زلفی گل وزیر علوم درباره ایجاد دفتر تعامل نیروهای مسلح در دانشگاه ها گفت: این مورد تازه ای نیست و قبلا هم وجود داشته است. قرار است یک کارشناس اداری که استخدام ستاد کل نیروهای مسلح باشد، در دانشگاه حضور یابد و تقاضای سرباز نخبگان، امریه های پسادکتری و کسری خدمت سربازی همچنین قراردادهای استادان با صنایع دفاعی را پیگیری وتسهیل می کند که وقت و انرژی دانشجویان هدر نرود.

رئیسی: بگذار دشمن از عصبانیت بمیرد
سیدابراهیم رییسی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر احیای کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی، مثبت شدن تراز تجاری، رشد تولید و صادرات نفتی و غیرنفتی دشمن را عصبانی می‌کند، بگذار عصبانی شود و از این عصبانیت بمیرد. ما متوقف نمی‌شویم. ما افسران و سربازان خنثی‌کردن تحریم‌ها و دور زدن تحریم‌ها داریم. وی یادآور شد: دیروز در صنعت نظامی گرفتار سیم خاردار بودیم، اما امروز در نیویورک و سمرقند یکی از خواسته‌هایشان این است که یکی از صنایع‌ نظامی‌مان را به آن‌ها بفروشیم. می‌گویند ما شنیده‌ایم که صنایع نظامی شما پیشرفته‌ است و با بقیه کشورها فرق دارد.

تصمیم به ادامه فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ
سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه تشخیص اولیه شورای امنیت کشور این است که اینستاگرام و واتس‌اپ مُخل امنیت مردم هستند گفت: رفع فیلتر باید در شورای امنیت کشور جمع بندی شود. یکی از شروط این است که این دو پلتفرم باید در داخل ایران نماینده داشته باشند و مقررات و قوانین کشور را انجام دهند و تشخیص اولیه شورای امنیت کشور بر این است که این دو پلتفرم‌مُخل امنیت مردم هستند. او گفت: این دو پلتفرم در حوادث اخیر با منافقین و اسرائیل هماهنگ بودند و در گذشته هم نشان داده اند که تابع قوانین جمهوری اسلامی نیستند و حاضر نشدند شرایط وزارت ارتباطات را بپذیرند.

امیرعبداللهیان: سه روز پیش پیامی از آمریکا دریافت کردیم
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره اظهارات مقامات آمریکایی که گفته‌اند‌ مذاکرات احیای برجام از دستور کار خارج شده گفت: آمریکایی‌ها گفتار و رفتارشان متناقض است سه روز پیش پیامی از طرف آمریکاییها دریافت کردیم؛ گفتیم موارد اتهامی آژانس حل و فصل شود. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند در مسائل روزهای گذشته در ایران بدمند. هیچ مذاکره‌ای را با هیچ امتیازی به طرف آمریکایی نخواهیم داد. ارزیابی ما از پیام طرف آمریکایی این است که نه تنها [این مسئله] اولویت آن‌هاست بلکه شتاب هم دارند.

شی جین پینگ برای سومین بار به عنوان رئیس جمهور چین برگزیده شد
حزب حاکم کمونیست چین روز شنبه کنگره خود را در تالار بزرگ مردم با چندین اصلاحیه در قانون اساسی حزب به پایان رساند که موقعیت رئیس جمهور شی جین پینگ به عنوان رهبر چین و به اعتقاد پکن، جایگاه این کشور در جهان را تقویت می کند.

«کلاب هاوس» در اینترنت ثابت هم فیلتر شد
بررسی ها نشان می‌دهد که شبکه اجتماعی گفتگو محور کلاب هاوس به طور کلی هم در شبکه اینترنت ثابت و هم سیار فیلتر شده. این پلتفرم پیش‌تر روی اینترنت سیار با اختلال همراه بود اما از روز گذشته در بستر اینترنت ثابت نیز امکان استفاده از آن نیست.

فوت ناگهانی یک دانش آموز در مدرسه‌ای در کرج
یک دانش آموز پسر مقطع متوسطه اول دبیرستان سوم شعبان کرج روز شنبه پس از انتقال از مدرسه به یکی از مراکز درمانی کرج با وجود تلاش پرسنل اورژانس درگذشت. رحمت الله نژاد رییس آموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: جزییات پزشکی فوت این دانش آموز که در مقطع متوسطه اول تحصیل می کرده در دست بررسی است .

پایان شایعه حذف ایران از جام جهانی فوتبال
در حالی که پیش‌تر برخی رسانه‌ها شایعاتی مبنی بر تصمیم فیفا برای بررسی حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی مطرح کرده بودند، در نشست اخیر فیفا درباره این مساله هیچ بحثی صورت نگرفت و اعضا صحبتی درباره ایران نداشتند.

خارج کردن رهبر سابق چین از مراسم کنگره حزب کمونیست
مقام‌های چینی به طور غیر منتظره، هو جین‌تائو رهبر سابق چین را از مراسم اختتامیه کنگره حزب کمونیست در پکن خارج کردند. هو جین‌تائو، در سالن بزرگ مردم در کنار شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین نشسته بود که مقامات به او نزدیک شدند و بازوی او را گرفتند و او را از تالار بردند. هو از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ رئیس‌جمهور چین بود. در زمان ریاست‌جمهوری هو، شی جین‌پینگ، رییس جمهور فعلی معاون او بود.

انتقاد معاون وزیر کشور از خطبه‌های مولوی عبدالحمید
مجید میراحمدی معاون سیاسی وزیر کشور درباره حوادث جمعه زاهدان گفت: خطبه‌های دیروز مولوی عبدالحمید تحریک‌آمیز بود و متأسفانه بعد از خطبه‌های او حدود ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش با سوء استفاده از صحبت‌های او به اموال مردم، خودرو‌های شخصی، مغازه‌های مردم و به اموال اهل سنت حمله کردند، ولی به سرعت کنترل شده و اوضاع آرام شد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها