دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹
خوردن غذا در طول روز ممکن است فوایدی برای سلامت روان داشته باشد، ولی در شب غذا خوردن علاوه بر افزایش وزن عامل اختلالات روانی از جمله افسردگی و اضطراب است.

به گزارش آوای خزر، از غذا برای تسکین خلق و خوی خود استفاده می‌کنید. بر اساس تحقیقات اخیر، زمان صرف وعده‌های غذایی ممکن است بر خلق و خو، از جمله سطوح افسردگی و اضطراب تأثیر بگذارد. محققان بیمارستان بریگهام و زنان، یکی از اعضای مؤسس سیستم مراقبت‌های بهداشتی Mass General Brigham، تأثیرات غذا خوردن در طول روز و شب را بررسی کردند.

محققان دریافتند که افرادی که درطول شب غذا مصرف می‌کردند، خلق و خوی اضطراب و افسردگی بین آن‌ها افزایش یافت. این افزایش در گروهی از شرکت‌کنندگان که فقط در طول روز غذا می‌خوردند مشاهده نشد که نشان می‌دهد زمان غذا خوردن ممکن است بر آسیب‌پذیری خلق و خوی تأثیر بگذارد.

یافته‌های محققان شواهدی را برای زمان‌بندی مصرف غذا به‌عنوان یک استراتژی جدید برای به حداقل رساندن آسیب‌پذیری خلقی در افرادی که دچار ناهماهنگی شبانه‌روزی هستند، ارائه می‌کند.

در جوامع صنعتی، کارگران نوبتی تا ۲۰ درصد نیروی کار را تشکیل می‌دهند و به طور مستقیم مسئول خدمات مختلف بیمارستانی، مشاغل تولیدی و سایر خدمات ضروری هستند. کارگران شیفت معمولا با اختلاف بین ساعت داخلی مغز و فعالیت‌های معمولی مانند چرخه غذا خوردن و روزه‌داری مواجه می‌شوند. همچنین ۲۵ تا ۴۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به اضطراب و افسردگی قرار دارند.

یافته‌های محققان دری را برای یک استراتژی جدید رفتاری باز می‌کند که ممکن است برای افرادی که اختلالات سلامت روان را تجربه می‌کنند نیز مفید باشد. مطالعه ما شواهد رو به رشدی بیان می‌کند که نشان می‌دهد استراتژی‌هایی که خواب و ریتم شبانه روزی را بهینه می‌کنند ممکن است به ارتقای سلامت روان کمک کنند.

برای انجام این مطالعه، Scheer، Chellappa و همکاران ۱۹ شرکت کننده (۱۲ مرد و ۷ زن) را برای یک مطالعه تصادفی کنترل شده ثبت نام کردند. شرکت‌کنندگان تحت یک پروتکل Desynchrony اجباری در نور کم به مدت چهار «روز» قرار گرفتند.

تیم دریافتند که زمان‌بندی غذا به طور قابل توجهی بر سطح خلق و خوی شرکت کنندگان تاثیر می‌گذارد. گروه کنترل شیفت شب که شامل افرادی بودند که وعده غذایی شبانه مصرف می‌کردند، سطوح خلق و خوی افسردگی و اضطراب را در مقایسه با گروه کنترل دیگر که مصرف غذای روزانه داشتند نشان می‌دادند.

مصرف غذا بر سلامت روان باید مورد بررسی‌های بیشتر قرار گیرد./ سیناپرس

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
آیا با احداث پالایشگاه در میانکاله موافقید؟
موافقم
مخالفم