دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳
در بیشتر مواقع علت درد پشت گردن و شانه پیچ‌خوردگی و کشیدگی است. ورزش‌های شدید و بیش از حد ‌یا قرار گرفتن گردن در وضعیت نامناسب از دیگر دلایل درد پشت گردن و شانه است.

آوای خزر/ بافت گردن از قسمت‌هایی چون عضله، تاندون و رباط‌ها تشکیل شده است. عضلات شانه نیز شامل چهار تاندون در قسمت بالای دست است. تاندون‌ها در بالای دست یعنی بازو را به قسمت شانه متصل می‌کند. پارگی تاندون‌ها نیز باعث ایجاد درد‌های شدیدی می‌شود. البته که پارگی تاندون‌ها بیشتر در ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای انجام می‌شود.

ممکن است علت درد پشت گردن و شانه به دلیل کهولت سن باشد. در برخی از موارد با افزایش سن تاندون شانه آسیب دیده ‌یا پاره می‌شود. این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که خون‌رسانی در بدن کاهش پیدا کند. در نتیجه ترمیم بافت آسیب دیده به شدت کند می‌شود. لازم به ذکر است اگر پارگی تاندون شدید و یکباره باشد درد ایجاد شده به‌شدت زیاد بوده و باعث ایجاد درد و ضعف‌های در بازو خواهد شد.

از دیگر دلایل درد گردن

علت درد گردن و شانه ممکن است به دلیل سقوط ‌یا ضربه به سر باشد. همچنین ممکن است به دلیل تکان دادن ناگهانی شد و برخورد ناگهانی در ورزش باشد. زمانی که به تاندون‌ها آسیب یکباره ایجاد می‌شود درد نیز به‌صورت ناگهانی ایجاد می‌شود.

علت درد پشت گردن و شانه چنان‌چه به‌خاطر یکی از شرایط ناگهانی فوق‌الذکر باشد، آسیب وارد شده را آسیب شلاقی می‌گویند. علائم آسیب‌های شلاقی ممکن است با سردرد، گردن درد، سرگیجه، احساس سفتی، تاری دید و احساس خستگی مداوم باشد.

آرتروز گردن نیز از دیگر دلایلی است که درد پشت گردن و شانه به آن مربوط است. آرتروز گردن در افراد مسن بیشتر اتفاق می‌افتد. آرتروز گردن به دلیل ساییدگی بین دیسک و استخوان ایجاد می‌شود. فشار‌های عصبی نیز دلیلی دیگری برای ایجاد درد‌های پشت گردن می‌باشد. فشردگی عصب در گردن با علائمی چون فتق دیسک، سوزن سوزن شدن یا بی‌حسی در انگشتان دست و ضعف در عضلات بازو و دست و شانه همراه است.

جمع‌بندی

علت درد پشت گردن و شانه در افراد متفاوت است. حمله قلبی، سکته مغزی ‌یا شریان گردنی، شکستگی کتف، تاندونیت شانه، جدا‌شدن شانه، سنگ صفرا یا بزرگ شدن صفرا، سرطان و … از دیگر دلایلی هستند که ممکن است باعث ایجاد درد در این ناحیه شوند.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: درد پشت ، درد گردن
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها