دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
مدیرکل صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران:
۱۸ هزار نکایی مشمول خدمات بیمه اجتماعی هستند/ بیمه‌شدگان اجتماعی تنها ۳۰ درصد حق بیمه را می‌پردازند
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران گفت: از جمعیت ۱۱۹ هزار نفری شهرستان نکا، ۱۸ هزار نفر عضو هیچ بیمه‌ای نیستند و مشمول بیمه اجتماعی می‌شوند.
به گزارش آوای خزر، محمد ابراهیمی صبح امروز در جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان نکا اعلام کرد: این جلسه به تبعیت از ستاد راهبردی استان برگزار شده و بر اساس احکامی که استاندار مازندران و رییس این ستاد صادر کردند فرمانداران به عنوان روئسای ستاد در شهرستان‌ها منصوب شدند.

او ادامه داد: پیرو این دستور، احکام اعضای ستاد شهرستانی نیز صادر می‌شود تا فعالیت‌ها به صورت قانونی براساس دستورالعمل ابلاغی انجام بگیرد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران با اشاره به جمعیت ۱۱۹ هزار نفره شهرستان نکا که از این تعداد ۱۸ هزار و ۶۲۵ نفر مشمول بیمه روستاییان و عشایر هستند، افزود: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف است که خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی، فوتی، درمانی و حتی در زمان حوادث و سوانح و در راه ماندگی را برای جامعه هدف ارائه کند.

ابراهیمی تصریح کرد: کارگران در صندوق تامین اجتماعی، کارکنان دولت در صندوق بازنشستگی کشوری، و نیرو‌های مسلح در صندوق بازنشستگی از خدمات بیمه‌ای بهره‎مند می‌شوند، اما روی سخن ما با کسانی است که از هیچ بیمه‌ای برخوردار نیستند و در روستا‌ها یا شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر سکونت دارند؛ به کشاورزی مشغولند و تا کنون در هیچ صندوقی بیمه نشدند.

او ادامه داد: این افراد در واقع اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و در آینده یعنی زمان پیری و از کارافتادگی هیچگونه حقوقی ندارند، آن‌ها شدیدا به مساعدت‌های اجتماعی نیاز پیدا می‌کنند لذا باید کمک کنیم که همه بتوانند از بیمه اجتماعی استفاده کنند.
 
۱۸ هزار نکایی مشمول خدمات بیمه اجتماعی هستند/ بیمه‌شدگان اجتماعی تنها ۳۰ درصد حق بیمه را می‌پردازند
مدیرکل بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران با بیان اینکه دولت پس از یارانه نقدی، یارانه‌ای به بیمه روستایی و عشایر اختصاص داده است، افزود: افراد مشمول این بیمه به دلیل آنکه کارفرما ندارند و دولت جای کارفرما نشسته است، دو سوم حق بیمه آن‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

ابراهیمی گفت: این مهم با پیگیری و کمک استاندار مازندران برای بهره‌مندی جامعه آسیب‌پذیر روستاییان، کشاورزان و عشایر از خدمات نظام صورت گرفته است و توانستیم برای استان بیش از 33 هزار سهمیه دریافت کنیم.

او بیان کرد: این افراد با تاییدیه شورای محل، دهیار، شورا و شهردار در شهر‌های زیر ۲۰ هزار جمعیت و شورا‌های بخش و بخشداران شناسایی می‌شوند.

این مسوول اعلام کرد: تاکنون در شهرستان نکا ۳۲ درصد جامعه هدف زیر پوشش بیمه اجتماعی رفتند، سهمیه تکلیفی این شهرستان برای سال نخست ۸۵۰ نفر است که از این تعداد نیز تا امروز ۱۶۵ نفر از یارانه بهره‌مند شدند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران در پایان از مسوولان محلی خواست تا در اسرع وقت نسبت به شناسایی مشمولان بیمه اجتماعی در بخش‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها