دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۸۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
دانش‌آموز نخبه مازندرانی می‌گوید؛ از دانشگاه‌های کمبریج لندن، هاروارد آمریکا، سئول کره جنوبی برای من دعوت‌نامه برای بورسیه فرستادند ولی هرچه دارم مدیون کشورم هستم.

به گزارش آوای خزر، دشمنان همیشه از ابتدای انقلاب خیال‌های باطل در سر داشتند و دارند و اکنون به خیال خام خود تصور کردند زنان و دختران این سرزمین را با سردادن شعار زن‌، زندگی و آزادی که اکنون مضمون دیگری به آن دادند، از ارزش‌های انقلاب دور کردند ولی همین جوانان و دختران دهه هشتادی و نودی پله پله موفقیت را می‌پیمایند که البته  تمام موفقیت‌های خود را نتیجه همین انقلاب و ارزش‌های اسلامی می‌دانند.

درست است دهه هشتادی و نودی با نسل‌های قبل تفاوت دارند اما هرچقدر هم که فضای رسانه‌ای بخواهد با دروغ‌پراکنی واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهند، واقعیت ما نخبگان ماست که با حجاب پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سراسر جهان به اهتزاز درآوردند‌.

*بورسیه از ۳ کشور دنیا

به سراغ سیده معصومه حسینی دانش‌آموز نخبه ریاضی و قرآنی استان رفتیم وی در گفت‌وگو با فارس، از موفقیت‌هایش می‌گوید: با شرکت در مسابقات ریاضی تاکنون موفق به دریافت پنج مدال سه مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز شدم.

*مدیون کشورم هستم

از دانشگاه‌های کمبریج لندن، هاروارد آمریکا، سئول کره جنوبی برای دعوت‌نامه برای بورسیه فرستادند و من هر چه دارم مدیون کشورم هستم.

این دانش‌آموز نخبه اضافه می‌کند: با توجه به استعداد بالا در رشته ریاضی ولی علاقه خاصی به رشته علوم انسانی دارم و علاقه‌مند به تحصیل در این رشته هستم، البته کلاس نهم هستم و انتخاب رشته دارم.

همیشه به دوستانم و همسن و سالانم این توصیه را دارم که تلاش کنند و  به حرف‌ها و انرژی منفی توجهی نکنند، همه موفقیت‌ها در سایه برنامه‌ریزی و هدف درست به نتیجه می‌رسد باید سعی کنند کلمه «نمی‌توانم» را از زبان خود حذف کرده و تلاش کنند تا به هدف‌شان برسند.

حسینی بیان می‌کند: از بچگی علاقه زیادی  به قرآن خواندن داشتم و هم قاری و حافظ قرآن هستم  و خودم اعتقاد دارم که این موفقیت‌ها با ایمان به خدا خواندن قرآن و توسل به ائمه حاصل شده است البته در کنارش برنامه‌ریزی و تلاش نیز مهم است.

*نتیجه توسل به ائمه را در زندگیم لمس کردم

البته من نتیجه ایمان به خدا و توسل به ائمه را در زندگیم لمس کردم زمانی‌که قرار بود در مسابقه شهرستانی شرکت کنم آن روز بیمار بودم و حال مساعدی نداشتم پیش پزشک هم رفتم دو ساعت قبل از امتحان ذکر جوادالائمه را زمزمه کردم نکته جالب اینکه توانستم در همان مسابقه حائز رتبه شوم.

وی تصریح می‌کند: فکر می‌کنم با وجود سن پایین خود به خیلی از آرزوهای خودم رسیدم و به همه توصیه می‌کنم وقتی با خدا باشند به اهداف‌شان می‌رسند.

مهم‌ترین موضوع در زندگی من توجه به حجاب است، حجاب همانند مرواریدی است که ما خانم‌ها را از هر گزندی محافظت می‌کند.

این نخبه ادامه می‌دهد: یادم هست در یکی از مراسم‌ها، سخنران از شهیدی به نام نوروزی نام بردند که در دوران دفاع مقدس در عملیات والفجر حضور داشتند ایثارگری‌ها و شجاعت‌شان خیلی نظرم را جلب کرد به‌طوری‌که بعد از مراسم به دنبال زندگی‌نامه شهید و روایت ایثارگری‌هایش رفتم خیلی برایم جالب بود و این شهید را الگوی خود در زندگی قرار دادم.

*الگویم شهید نوروزی است

وقتی ماجرای اغتشاشات اخیر را شنیدم و این ماجرا را با شهید نوروزی مقایسه می‌کنم اینکه شهیدان نوروزی‌ها وقتی از آنها درباره عملیات می‌پرسیدند بدترین شکنجه‌ها را تحمل می‌کردند تا انقلاب ما به پیروزی برسد، تفاوت در هدف و انتخاب است و اینکه شهیدان راه خود را انتخاب کردند و در راه هدف خود جان دادند./فارس

 

انتهای پیام/1005

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معصومه حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
0
0
بله من خودم هستم و خواستم عرض کنم که من خاک پای رهبر هم هستم
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار