دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
استاندار مازندران تشریح کرد
دولت سیزدهم و عدالت در برخورداری از بیمه سلامت همگانی
سلامت پایدار در جامعه نیازمند گسترش پوشش بیمه درمانی است؛ ازاین‌رو دولت سیزدهم برای برقراری عدالت در برخورداری همگانی از بیمه سلامت، از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرده است.
به گزارش آوای خزر، نماینده عالی دولت در مازندران بابیان این مطلب افزود: دولت سیزدهم توان خود را برای برقراری عدالت در همه زمینه‌ها به کار گرفته است و یکی از آن‌ها نیز برقراری عدالت در حوزه درمان و عمومی کردن رفاه به‌وسیله گسترش پوشش همگانی بیمه سلامت است

سید محمود حسینی‌پور معتقد است؛ امروزه سطح پوشش بیمه درمانی، یکی از مؤلفه‌های سنجش توسعه‌یافتگی جوامع استو نقش مستقیمی در افزایش شاخص امید به زندگی دارد.

او بابیان اینکه هنوز در استان مازندران افرادی داریم که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، یکی از اقدامات شایسته دولت مردمی سیزدهم را زیرپوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه عنوان کرد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: مصوبه هیأت وزیران در دولت سیزدهم در خصوص بیمه همگانی فرصت مغتنمی را فراهم آورد تا آحاد مردم به‌صورت عادلانه از خدمات سلامت برخوردار شوند.

حسینی‌پور با اعلام اینکه نیمی از جمعیت مازندران زیر پوشش بیمه‌ی سلامت هستند، افزود: ۸۰ درصد از این افراد در قالب بیمه‌ی روستایی و بیمه‌ی اقشار آسیب‌پذیر در مناطق کم‌برخوردار از خدمات رایگان بیمه برخوردارندکه می‌طلبد سازمان بیمه سلامت نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

او از اینکه اداره کل بیمه‌ی سلامت مازندران توانسته است با عملکرد خود به بسیاری از مأموریت‌های محوله‌ی دولت به این سازمان بیمه‌گر در استان جامه عمل بپوشاند، ابراز خرسندی کرد.

استاندار مازندران به طور ویژه از نحوه ارائه خدمات سازمان بیمه سلامت در پوشش بیمه فاقدین هرگونه بیمه درمان در سال ۱۴۰۱ قدردانی کرد چرا که این مهم، رضایتمندی جامعه هدف را در بر داشته است.

حسینی‌پور با اشاره به راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: متأسفانه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و نادر هزینه‌های کمرشکنی را به بیماران تحمیل می‌کند، در همین راستا با حمایت دولت سیزدهم این صندوق با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار بیمه سلامت قرار گرفت تا علاوه بر منابع قبلی، پوشش هزینه‌های خدمات درمانی این بیماران را افزایش دهد.
 
استاندار مازندران در پایان سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه «باید کاری کنیم که بیماران جز رنج بیماری درد و دغدغه دیگری نداشته باشند» افزود: اقدامات و برنامه‌های در حال اجرای سازمان بیمه‌ی سلامت در راستای محقق کردن این دغدغه‌ی مقام معظم رهبری حائز اهمیت است.
 
انتشار خبر با ذکر منبع بلامانع است

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار