دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
نگاهی به عملکرد یکساله استاندار مازندران در بخش محرومیت‌زدایی
پوشش ۱۰۰ درصدی گاز طبیعی در مازندران تا پایان ۱۴۰۱
استاندار مازندران گفت: در حال حاضر سطح برخورداری مازندران از نعمت گاز طبیعی، ۹۵ درصد است که تا پایان امسال به پوشش ۱۰۰ درصدی می‌رسد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰ بود که سید محمود حسینی‌پور با حضور احمد وحیدی وزیر کشور به عنوان استاندار مازندران معرفی شد.

اکنون یکسال از حضور ایشان در استان گذشت و مردم می‌پرسند در این مدت چه اقداماتی صورت گرفته است.

در این نوشتار به عملکرد بخش محرومیت‌زدایی فعالیت‌های نماینده عالی دولت در مازندران و تلاش یکساله تمامی دستگاه‌های دولتی در استان که با هدایت، حمایت و پیگیری استاندار و همکارانشان در استانداری بوده است، اشاره می‌کنیم .

همانطور که می‌دانیم یکی از سیاست‌های اصلی دولت در جهت مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها که رئیس دولت سیزدهم نیز بار‌ها بر آن تاکید کرده­اند؛ توجه به اقتصاد و فعال­سازی این اقتصاد با هدف مهاجرت معکوس مردم از شهر‌ها به روستا‌ها است.

برای تحقق این امر و اجرای این سیاست پیش‌نیاز‌هایی وجود دارد که به رغم تنگنا‌های مالی و شرایط سخت اقتصادی کشور تلاش شد در استان مازندران با محرومیت‌زدایی از روستاها، زمینه بازگشت مردم به روستا و فعال‌سازی اقتصاد روستا فراهم شود.

استاندار مازندران می‌گوید: در کنار اینکه ۵۰۰ روستای استان را به عنوان پایلوت فعال‌سازی اقتصاد قرار داده­ایم؛ اعتقاد داریم لازمه فعال کردن اقتصاد روستا، فراهم کردن زیرساخت­های مناسب برای سکونت مردم در نقاط روستایی است.

سید محمود حسینی‌پور، در این زمینه به اقداماتی در حوزه توسعه راه­های روستایی در یک سال گذشته اشاره کرد که ازجمله آن، ۱۴۸ کیلومتر از راه‌های روستایی استان به ارزش اعتباری ۳۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

او ادامه داد: علاوه بر این، طرح هادی ۷۰۶ روستا در یک سال گذشته با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان اجرایی شد، ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد و با حمایت‌های دولت، بسیاری از منازل مردم استان که در روستا‌ها سکونت دارند، بازسازی و مقاوم­سازی شده است.

نماینده عالی دولت اظهار داشت: در همین راستا دولت مردمی با هزینه­ای بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طرح­های آبرسانی استان مازندران به عنوان یکی از ابَر مشکلات استان هزینه کرده است و این روند همچنان ادامه دارد.

این مقام عالی در استان مازندران بیان کرد: در حال حاضر سطح برخورداری مازندران از نعمت گاز طبیعی، ۹۵ درصد است که در یک سال گذشته با سرمایه‌گذاری ۵۶۱ میلیارد تومانی، ۷۷ روستای دیگر نیز به نعمت گاز دسترسی پیدا کردند و تا پایان امسال گازرسانی در استان به پوشش ۱۰۰ درصدی می‌رسد.
 
انتهای پیام/ ۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار