دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
دیدگاه/آزاده بابانژاد
بسیج؛ دیده‌بان انقلاب
سازمان بسیج در چهل و سومین بهار شکوفایی خود، از آن "شجره طیبه" و "لشکر مخلص" به "دیده‌بان انقلاب" تبدیل شده که در بزنگاه‌های تاریخی، منشأ اثر است.
آوای خزر - دیدگاه/ آزاده‌بابانژاد: امروز سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین است. این سازمان به فرمان سید روح الله موسوی خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پنجم آذرماه ۱۳۵۸ تکوین یافت و در دهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۹ تاسیس شد.

شعار این سازمان تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی است و گرچه عدد داوطلبان بسیجی از ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار فراتر رفته، اما ایدئولوژی بسیج آن است که بسیجی بودن و انقلابی بودن در کارت بسیجی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه این تفکر بسیجی است که کشور را از گردنه‌ها و بحران‌های سخت به سلامت عبور می‌دهد.

در هفته بسیج برنامه‌های مختلفی در سراسر کشور برگزار می‌شود، این برنامه‌ها علاوه بر حوزه‌های آمادگی دفاعی و امنیتی، و عقیدتی سیاسی که تا یک دهه گذشته بیشتر مرسوم بود، اما در دهه اخیر شکل دیگری به خود گرفته است؛ از اردو‌های جهادی پزشکی و توزیع سبد‌های معیشتی گرفته تا آزادی زندانیان، تشکیل شرکت‌های تعاونی و صندوق قرض‌الحسنه و اجرای طرح‌های عمرانی پا به پای دولت و گاهی جلوتر از آن.

سازمان بسیج در جهت محرومیت‌زدایی و توانمندسازی ساکنان مناطق محروم و کم‌برخوردار برنامه‌های راهبردی دارد که تنها در بخش عمرانی خلاصه نمی‌شود؛ قرارگاه سازندگی، جهادی و محرومیت‌زدایی سپاه ابتدا با کمک مسوولان محلی به بررسی نقاط ضعف و قوت در مناطق محروم می‌پردازد و پس از آن با کمک خود اهالی، برنامه توانمندسازی ارائه می‌کند و این برنامه را تا حصول نتیجه ادامه می‌دهد.

اکنون سازمان بسیج که به تعبیر امام خمینی "شجره طیبه" و برخاسته از مردم و برای مردم است؛ تبدیل به "دیده‌بان انقلاب" شده، و در بزنگاه‌های تاریخی با ورود خود منشأ اثر است.

اقشار ۲۳ گانه سازمان بسیج مستضعفین عبارتند از: بسیج سازندگی، بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی، اساتید، طلاب و روحانیون، زنان، رسانه، کارمندان، کارگری، اصناف، عشایری، مهندسین، فرهنگیان، ورزشکاران، هنرمندان، پزشکی، مداحان، حقوقدانان، پیشکسوتان، مساجد و محلات، علمی، پژوهشی و فناورری و در نهایت نیز سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج.

با توجه به جنگ نرم دشمنان، شبیخون و جنگ فرهنگی علیه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی با هدف ضربه زدن به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و ضرورتی که در تبیین این مسائل وجود داشت؛ از سال ۱۳۹۰ سازمان بسیج رسانه نیز به جمع اقشار سازمان بسیج مستضعفین پیوست.
 
انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار