دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
مسوول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا:
تفکر بسیجی حافظ انقلاب است
مسوول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا: فرهنگ و تفکر بسیجی نمی‌گذارد خللی به انقلاب و نظام اسلامی وارد شود.
به گزارش آوای خزر، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر رعایتی در نشست بصیرتی پایگاه مقاومت بسیج روستای "جامخانه" ساری به بیان تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب و نقش بسیج در پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی پرداخت.

او از "آتش به اختیار" بودن جوانان ایرانی در دوران انقلاب سخن گفت؛ جوانانی که توانستند با بصیرت و غیرت خود لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر و این سفارتخانه نحس را نابود کنند.

مسوول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا اشاره‌ای هم به شعار اوایل انقلاب "همه با هم بسیج سازندگی" داشت که گروهی از مردم به کمک دیگر هم‌وطنان خود شتافتند و آرام آرام برق‌رسانی و آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌ها آغاز شد.

رعایتی از جنگ تحمیلی، کودتاها، ترورها، تحریم‌ها، تهدید‌ها و فعالیت‌های گروه‌های معاند در داخل و خارج از کشور علیه ایران گفت و اینکه در راه دفاع از وطن خون‌های زیادی به ناحق بر زمین ریخته شد.

او با اشاره به علاقه شدید صدام و عراقی‌ها به خرمشهر، یادآور شد: در دوران محمدشاه و ناصرالدین شاه خرمشهر به راحتی به تصرف شاهان درآمد. صدام نیز در جنگ تحمیلی خرمشهر را تصرف کرد، اما با پیام تاریخی و تاکتیکی امام راحل مبنی بر اینکه "حصر آبادان باید شکسته شود" این شهر پس از نزدیک به چهل روز آزاد شد و در سوم خرداد، ۲۰ هزار عراقی اسیر جبهه مقاومت ایران شدند.

مسوول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه فرهنگ و تفکر بسیجی نمی‌گذارد خللی به نظام اسلامی وارد شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران با همین رویکرد توانست در منطقه خاورمیانه حرفی برای گفتن داشته باشد و دشمن را به زانو درآورد.

رعایتی در همین رابطه اشاره‌ای به دستگیری سرنشینان دو رزم‌ناو آمریکایی در آب‌های خلیج فارس ایران داشت که هشدار مهمی برای آمریکا از سوی سپاه پاسداران بود.

او ادامه داد: دستگیری ۱۰ ملوان آمریکایی در حالی بود که "اوباما" رئیس جمهور وقت آمریکا فرماندهان ایالات مختلف آمریکا را جمع کرده بود و در یک سخنرانی قدرت خود را به رخ جهان می‌کشید.

رعایتی با بیان اینکه دشمنان طرح‌های مختلفی ازجمله تحریم و برجام و تهدید را امتحان کردند تا ایران را زیر سلطه بگیرند، اما موفق نشدند، افزود: آن‌ها تصمیم گرفتند که برای نابودی ایران، انقلاب را زنانه کنند. بانوان را به میدان بیاورند و جامعه را به تباهی بکشانند.

او بیان کرد: کار‌هایی انجام شد. اما دیدیم که سپاه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات اقدامات خوبی را ساماندهی کردند و به همین دلیل دشمن سعی کرد با ترور و کشتن این نیرو‌های ارزشی جامعه را ناامن و فضای ترس را حاکم کند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: البته در حوادث اخیر برخی‌ها فریب خوردند و برخی دیگر نیز اهداف براندازانه و آشوبگرانه داشتند و با خط گرفتن از اربابان خود نقش راهنما را ایفا کردند.

حجت‌الاسلام رعایتی بیان کرد: به لطف حق این مشکلات نیز با فرهنگ بسیجی و اتحاد و یکپارچگی حل شد، اما همچنان باید در میدان بود و نگذاشت خواب دشمنان تعبیر شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار