دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
در گردهمایی فعالان فرهنگی و خدمت‌رسان استان مازندران عنوان شد
گروه‌های مردمی یاریگر ساکنان مناطق کم‌برخوردار
گروه‌های مردم‌نهاد هر کجا که بخواهند کاری را از پیش ببرند با تمام وجود حضور پیدا می‌کنند. در مازندران نیز تیم‌های برخاسته از دل مردم برای کمک به ساکنان مناطق کم‌برخوردار آستین همت بالا می‌زنند.
به گزارش آوای خزر، به منظور همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر و بهتر با گروه‌های خدمت‌رسان و فعالین اجتماعی همکار با ستاد اجرایی مازندران، رویدادی تحت عنوان "گردهمایی فعالان اجتماعی و گروه‌های خدمت‌رسان در دانشگاه مازندران برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیرکل ستاد اجرایی استان مازندران و بیش از ۲۰۰ نفر از فعالان اجتماعی و گروه‌های خدمت‌رسان برگزار شد، ضمن خیرمقدم توسط معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان، آقایان حاج حسین یکتا راوی دفاع مقدس و ابراهیم نور محمدی مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی کشور و محسن جهانی مدیرکل اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره کشور در راستای جهاد تبیین و خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به ایراد سخن پرداختند.
 
گروه‌های مردمی یاریگر ساکنان مناطق کم‌برخوردار
محمد آهنگران در پاسخ به این سوال که گردهمایی فعالان اجتماعی و خدمت‌رسان با چه هدفی برگزار شده است، گفت: در این نشست، تجدید پیمان دوباره‌ای با فعالان اجتماعی و خدمت‌رسان صورت گرفته و انسجامی بین این گروه‌ها در سطح استان مازندران ایجاد شده است.

او ادامه داد: گروه‌ها و فعالان اجتماعی همکار در جریان پویش‌ها و رزمایش‌های پیش رو قرار گرفته و مقرر شد تا همکاری لازم با همه آن‌ها به منظور برگزاری رزمایش‌ها و توزیع بسته‌های حمایتی بین مردم مناطق کم‌برخوردار استان صورت بگیرد.

معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران عنوان کرد: ستاد اجرایی از حرکت‌های مردمی و گروه‌های مردم‌نهاد حمایت‌های ویژه‌ای در حوزه‌های معیشتی، درمانی، آموزرشی و موضوعات مختلف انجام می‌دهد که تاکنون ۵۰۰ گروه فعالیت‌های خود را در سامانه دنیای احسان ثبت کرده‌اند.
 
گروه‌های مردمی یاریگر ساکنان مناطق کم‌برخوردار
محسن جهانی مدیرکل اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور نیز گفت: در هر استان به صورت میانگین بین هزار تا هزار و پانصد گروه مردمی همکار وجود دارد که در حوزه‌های مختلفی همچون آموزشی و معیشتی و ... فعالیت می‌کنند.

او اظهار امیدواری کرد؛ بتوانیم با گسترش جریان مواسات و همدلی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بخش زیادی از محرومیت‌ها و نیاز‌های مردم کم‌برخوردار را برطرف کنیم.

انتهای پیام/زهرا شریفی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار