دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۵۷۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
مدیرعامل گروه تولیدی ساوانا:
تحریم‌های آمریکا در مقایسه با خودتحریمی‌های شکننده عددی به حساب نمی‌آیند/ همت کنیم تا فرزندی از  این سرزمین غم کار و غم  نان نداشته باشد
صادرکننده نمونه و مدیرعامل گروه تولیدی ساوانا معتقد است که تحریم های آمریکا در مقایسه با خودتحریمی‌های خرد کننده عددی به حساب نمی‌آیند؛ لذا از مسوولان خواست تا چرخه اقتصاد و تولید را به حرکت در آورند تا فرزندی از این سرزمین غم کار و غم نان نداشته باشد.
آوای خزر - آزاده بابانژاد: روز پنج‌شنبه ۲۴ آذرماه، دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران و نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرق مازندران با محوریت شهرستان‌های گلوگاه، نکا و بهشهر در مرکز تحقیقات کشاورزی تیرتاش گلوگاه برگزار شد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه تولیدی ساوانا و انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ، به عنوان نماینده بخش کشاورزی در این همایش، اظهار داشت: بخش کشاورزی در اقتصاد کشور از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه با امنیت غذایی ارتباط مستقیم دارد در قانون اساسی کشورها جایگاه ویژه ای دارد.

عبدالعلی طهماسبی می‌گوید: ایران کشوری خشک و نیمه خشک است و از نظر اقلیمی نمی‌توانیم همه مایحتاج و مواد غذایی خودمان را تامین کنیم لذا مستلزم این است تا با برنامه‌ریزی جامع و دقیق در بخش کشاورزی، صنعت، روابط بین‌الملل و انرژی این ضروریات را تامین کنیم.

او با بیان اینکه سالهاست شعار خودکفایی سر می‌دهیم، اما شاهدیم که میلیون‌ها تن ذرت، کنجاله سویا و جو وارد کشور می‌شود و این یعنی ما توان تامین و خودکفایی را در کشور نداریم، خاطرنشان کرد: در ایران ۶ میلیون هکتار کشتزار آبی داریم و محصولاتی معادل ۷۵ میلیون تن تولید می‌کنیم و ۵ تا ۶ میلیون هکتار زمین دیم داریم که بسته به بارش باران حدود ۷ میلیون تن انواع محصولات را از آن تولید می‌کنیم و همچنین ۲.۵ میلیون هکتار باغ داریم که ۲۵ میلیون تن تولیدات باغی از آن به دست می‌آید که عمدتا از آب استفاده می‌کنند.

این فعال اقتصادی که در جمع مسوولان استانی و شهرستانی و فعالان اقتصادی شرق مازندران سخن می‌گفت، ادامه داد: منابع آبی زیرزمینی و بارش باران در کشور محدود است و با افزایش جمعیتی که خواهیم داشت و جمعیت جهان از ۷.۸ میلیارد فعلی به ۹.۸ میلیارد نفر در ۲۰۵۰ خواهد رسید؛ و همچنین جمعیت ایران از ۸۴ میلیون فعلی به ۱۰۴ میلیون در ۲۰۵۰ خواهد رسید، لذا این جمعیت نیازمند غذاست و مسوولیت تأمین غذا نیز بر دوش بخش کشاورزی است.
 
تحریم های آمریکا در مقایسه با خودتحریمی ها ی خرد کننده عددی به حساب نمی آیند/کمک کنیم تا فرزندان ما غم کار و نان نداشته باشند
 
مدیرعامل گروه تولیدی ساوانا اظهار داشت: تامین مواد غذایی برای این حجم از جمعیت به خوبی اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه بتوانیم با روش‌های فناورانه و دانش‌بنیان بهبود بهره‌وری داشته باشیم و از این آب و خاک و هوا تولید محصولات بیشتری را برای کشور و کشور‌های همسایه استحصال کنیم و ارزآور هم باشیم.

طهماسبی با بیان اینکه تاکنون چنین اتفاقات مثمر ثمری رخ نداده است، اظهار داشت: تلاش مسوولان را می‌بینیم، اما در اجرا با مشکل مواجه هستیم، به عنوان نمونه یک سال است که زمینی در حدود ۱۰۰ هکتار را خریداری کردم تا مرغداری گوشتی ۴ میلیون قطعه‌ای احداث کنم که ظرفیت کشتارگاه متناسب با مرغ تولیدی باشد و بتوانم صادرات داشته باشم.

او ادامه داد: همین حالا کشور‌های خلیج فارس، دوبی، قطر، عمان و عراق مشتری مرغ ما هستند، اما یک روز با قطع و روز دیگر با آغاز مجدد صادرات مواجهیم این در حالی است که در کشور ظرفیت ۳.۵ میلیون تنی گوشت مرغ در کشور ایجاد کردیم و ۲.۵ میلیون تن حداکثر مصرف داخلی است.

مدیرعامل گروه تولیدی ساوانا با اعلام اینکه یک میلیون تن مازاد تولید مرغ در کشور داریم، یادآور شد: هفته پیش به وزیر کشاورزی اعلام کردم که برای تنظیم بازار وقتی سرکوب تولید اعمال می‌شود، در پی آن سرکوب قیمت هم خواهد آمد، لذ بازار را آزاد بگذارید و اجازه بدهید که مکانیزم عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند؛ و شما می‌توانید با ۱۰ درصد تعرفه واردکننده صادرات را آزاد کنید اگر کم داشتید می‌توانید وارد کنید که هیچوقت کم نداریم.

این صادرکننده نمونه با گریزی به تاریخ می‌گوید: مرغ در ۳۵۰۰ سال پیش توسط اقوام آریایی به ایران آورده شد، و پس از آن به وسیله یونانی‌ها به کشور خودشان برده شد که آن موقع به آن‌ها مرغ "پارت"ی یا مرغ "پارس"ی گفته می‌شد، این گونه‌ی با ارزش غذایی در ادامه از یونان به اروپا و سپس به آمریکا برده شد.
 
او بیان کرد: در سال ۱۳۳۰ برای نخستین بار دستگاه جوجه‌کشی، و در پس آن نیز مرغ اجداد با هواپیما وارد ایران و در نهایت وارد چرخه صنعتی و تجاری‎سازی شد. در سال ۱۳۴۵ بود که ۱۲ درصد گوشت مرغ به صورت صنعتی تولید می‌شد و عمدتا در روستا‌ها و در خانه‌ها مرغ پرورش می‌یافت و خوراک مرغ در آن زمان یک غذای لاکچری تلقی می‌شد.
 
بخشی از خودتحریمی‌ها عددی در برابر تحریم‌های آمریکا به حساب نمی‌آید/کمک کنیم تا فرزندان ما غم کار و نان نداشته باشند
طهماسبی ادامه داد: امروز با تلاش و همت تولیدکنندگان مرغ از مصرف سرانه ۲.۵ کیلو در سال ۱۳۶۰ به مصرف ۳۰ کیلو برای هر فرد رسیده است و ایران رتبه هشتم را در صنعت مرغداری جهان دارد که اگر واحد‌های در حال ساخت کشور ما راه‌اندازی می‌شدند؛ اکنون در رتبه ششم جهان قرار داشتیم.

مدیرعامل گروه تولیدی ساوانا از استاندار مازندران و سایر مسوولان استان خواست با توجه به فرصتی که در استان در صنعت مرغ و سایر بخش‌ها به ویژه شرق مازندران ایجاد شده است و از سوی دیگر، این منطقه بیشترین نرخ بیکاری را دارد لذا برای رفع بیکاری همت کنند.
این فعال اقتصادی می‌گوید: بخشی از خودتحریمی‌های خردکننده و شکننده آنقدر زیاد هستند که تحریم‌های آمریکا عددی در مقابل آن‌ها به حساب نمی‌آید؛ لذا از مسوولان خواست تا همت کنند که این چرخه اقتصاد و تولید در بخش کشاورزی به حرکت در بیاید و به خودکفایی برسیم تا فرزندی از  این سرزمین غم کار و غم نان نداشته باشد.
 

طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت‌هایی درباره آبگیری سد گلورد و آبرسانی به مناطق شرقی مازندران، اظهار داشت: با عملیاتی شدن آبگیری سد گلورد کشاورزی رونق پیدا می‌کند، با زهکشی خاک، خاک ارزش پیدا می‌کند، و امیدواریم این اتفاق را در آینده نزدیک شاهد باشیم.
 
او با اشاره به اینکه بانک زمین بیش از ۱۰۰۰ هکتار هکتار زمین را در اختیار دارد، و این اراضی نه در اختیار کشاورزان قرار گرفته و نه در اختیار صنعتگران، اظهار امیدواری کرد که هر چه زدوتر نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود.
 
بخشی از خودتحریمی‌ها عددی در برابر تحریم‌های آمریکا به حساب نمی‌آید/کمک کنیم تا فرزندان ما غم کار و نان نداشته باشند
مدیرعامل گروه تولیدی ساوانا درباره تغییر کاربری زمین که سرمایه‌گذاران را با مشکل مواجه کرده است، بیان کرد: اراضی مازندران یا درجه یک و یا درجه دو هستند، بنابراین تغییر کاربری وجود ندارد، اما تغییر کاربری بخشی از مسیر تولید است، در این زمینه ممکن است موانعی پیش روی جهاد کشاورزی باشد، استاندار مازندران می‌تواند در برطرف شدن این موانع به جهاد کشاورزی کمک کند.

نماینده بخش کشاورزی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرق مازندران اظهار داشت: حدود ۲۰۰ هکتار زمین از سازمان ملی زمین در این منطقه معطل مانده و استفاده‌ای از آن نمی‌شود و لازم است تعیین تکلیف شود.

طهماسبی همچنین از نقص در سامانه‌ها گفت و به عنوان نمونه اشاره‌ای به سامانه "سماک" جهاد کشاورزی داشت که اکنون یک‌ماه است در این سامانه که باید پول پرداخت کنیم برای نظام دامپزشکی، تعطیل بوده و بسیاری از مجوزات هم معطل مانده و همین ناهماهنگی‌ها سبب شده تا دوره صدور مجوز از یک سال هم بگذرد.

او با بیان اینکه "خرد شدن زمین‌های موروثی" یکی از مشکلات است، تصریح کرد: اگر به عنوان نمونه یک خانواده ۵ هزار متر زمین داشته باشد آن زمین بین ورثه تقسیم و عملا کشاورزی مختل می‌شود. تبدیل این زمین‌ها به گلخانه و ... که با مدیریت جهاد می‌توان انجام داد حائز اهمیت است.
 
عملیاتی نشدن شعار زهکشی اراضی، نبود صنایع تبدیلی در شرق مازندران باوجود بهره‌مندی این منطقه از انار، هلو و شلیل، انجیر، مرکبات و دارو‌های گیاهی و هدررفت آن‌ها به طوریکه با گرفتاری تولیدکننده همراه است، نبود کشتارگاه صنعتی یا نیمه‌صنعتی دام سبک و سنگین به طوریکه دام‌ها برای کشتار به جویبار یا گلستان منتقل و یا به صورت غیرمجاز در باغ‌ها، خانه‌ها یا دامداری‌ها کشتار می‌شوند، از دیگر مشکلاتی بود که نماینده بخش کشاورزی در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرق مازندران به آن‌ها اشاره کرد.
 
بخشی از خودتحریمی‌ها عددی در برابر تحریم‌های آمریکا به حساب نمی‌آید/کمک کنیم تا فرزندان ما غم کار و نان نداشته باشند
این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه ۱۶۰۰ هکتار از اراضی شرق مازندران در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد، اظهار داشت: با مدد بنیاد مذکور استفاده از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال در این منطقه ی محروم فرصت ارزنده ای است.

طهماسبی که خود را یک سرباز کوچک بخش تولید می‌داند، اظهار داشت: در زنجیره تولیدی تحت مسؤولیتش، تاکنون یکهزار شغل ایجاد کرده است.

او اشاره‌ای هم به بخش دامداری داشت و گفت: این صنعت تا سال ۱۳۷۰ رونق داشت، اما از آن سال به بعد در مازندران و به ویژه شرق استان روز به روز از رونق افتاد و کوچک شد.

مدیرعامل گروه تولیدی ساوانا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لجستیک هوایی، دریایی و زمینی ضعیف است، افزود: این  در حالی‌ست که می‌توانیم با تقویت زیرساخت‌ها در این بخش‌ها محصولات فاسدشدنی مانند گوشت مرغ و فرآورده‌های آن را از طریق هوایی به صورت گرم به کشور‌های حاشیه خلیج صادر کنیم که ۳۰ درصد نیز در قیمت‌ها تفاوت دارد و این به نفع تولیدکننده است به طوریکه می‌توانیم کرایه هواپیما را از این طریق تامین کنیم.

طهماسبی خواستار پررنگ‌تر شدن نقش اتاق بازرگانی در رفع موانع پیش رو شد و در ادامه عنوان کرد: بهبود بهره‌وری با برنامه ریزی مدون،جامع،هدفمند و بکارگیری علم و فن آوری و تکنولوژی امکان پذیر می باشد.
 
تحریم‌های آمریکا در مقایسه با خودتحریمی ها‌ی خرد کننده عددی به حساب نمی‌آیند/همت کنیم تا فرزندان ما غم کار و نان نداشته باشند
 
او در پایان گفت: تولید و اشتغال و حل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی با بهره‌گیری از علم، دانش، پیگیری، و مدیریت متهورانه امکان‌پذیر است.
 
به گزارش آوای خزر، استاندار مازندران و هیات همراه ایشان، پس از پایان همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرق مازندران از غرفه‌های مختلف توانمندی‌های تولیدی این مطنقه بازدید کردند که یکی از آنها غرفه ساوانا بوده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عظیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
0
ساوانا افتخار ایران
مومنی راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
0
اگه با دو تا مدیر سنگ انداز برخورد کنن دیگه کسی جرات نمی کنه خودتحریمی راه بندازه
محمود جانلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
0
ساوانا حرف نداره
از حرف زدن بیزاره
فقط عملیاتی کار میکنه
امیرخانلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
0
جا داره استاندار محترم جلوگیری کنه از حمایت های بی حد و حساب از واحدهایی که تنها به فکر سو استفاده از منابع ارزی و ریالی هستند و نمونه آون ها رو توی شهرک صنعتی نکا داریم بیاد و با حمایت از واحدهایی همچون ساوانا و فولاد ماشین کمک کنه به رشد و توسعه استان
کریم عباسپور خلیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
0
0
سلام، چگونه شبکه فساد و تغلب و اخلالگری را در عرضه گوشت قرمز و مرغ و مالیات و استفاده از کار و تبانی با پرسنل وزارت صمت را به مرجع تشخیص اطلاع رسانی کنم؟ آیا دادرسی هست؟ لطفا راهنمایی کنید. متشکرم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار