دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت آب منطقه‌ای مازندران در گفتگو با آوای خزر:
۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری آبی در بهشهر، نکا و گلوگاه ارائه شد/سرمایه‌گذاران گردشگری آبی، پرورش ماهی و احداث کارخانه آب‌معدنی به شرکت آب منطقه‌ای مراجعه کنند
مدیر سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع مالی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه ۵۰ طرح و فرصت گردشگری آبی در شرق مازندران برای ارائه به متقاضیان آماده است، افزود: متقاضیان می‌توانند برای استفاده از این فرصت سرمایه‌گذاری که عمدتا با ماهیت گردشگری است، به شرکت آب منطقه‌ای مراجعه کنند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان مازندران و نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرق استان، با حضور استاندار مازندران و مدیران کل حوزه اقتصادی و زیرساختی، همچنین با حضور فرمانداران، شهرداران، بخشداران و معاونان فرماندار وهمچنین با حضور پررنگ فعالان اقتصادی شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه و رئیس پارلمان بخش خصوصی استان در مرکز تحقیقات کشاورزی تیرتاش گلوگاه برگزار شد.

در حاشیه این رویداد اقتصادی، معاون آب منطقه‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار ما به بیان سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه گردشگری آبی پرداخت.

رمضان حاجی‌زاده اعلام کرد: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرق مازندران، شرکت آب منطقه‌ای استان ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری را ارائه کرده‌است که از بین سرمایه‌گذاران حاضر در همایش، تاکنون مذاکراتی برای ۱۰ طرح با ۲۷۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری انجام شده است.

او ادامه داد: این سرمایه‌گذاران باید بین یک تا دو هفته آینده مدارک و مستندات خود را به شرکت آب منطقه‌ای مازندران ارائه کنند. پس از احصاء مدارک، مجوز اولیه در کارگروه گردشگری آبی استان صادر می‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع مالی شرکت آب منطقه‌ای مازندران می‌گوید: پس از دریافت مجوز اولیه، قرارداد یکساله با سرمایه‌گذاران به امضا می‌رسد تا موافقت اصولی را از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت کنند.

حاجی‌زاده تصریح کرد: به محض اینکه موافقت اصولی و اهلیت سرمایه‌گذاری را دریافت کردند، قرارداد بلندمت سرمایه‌گذاری منعقد می‌شود.

او ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این ۵۰ طرح گردشگری آبی، به ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و برای ۱ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. این فرصت را برای سرمایه‌گذاران رزرو کردیم و به مدت ۲۵ سال می‌توانند فعالیت داشته باشند.

مدیر سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع مالی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه چهار سرمایه‌گذاری در بخش برقابی نیز در طرح‌ها بوده است، اظهار داشت: این طرح‌ها هم می‌توانند ۳۶ مگاوات برق را تولید کنند و هم می‌توانند مزارع دیتا ماینینگ داشته باشند.

او ادامه داد: ارزش افزوده طرح‌ها نیز بسیار بالاست؛ حدود پنج برابر ارزش افزوده روشنایی درآمدزایی ایجاد می‌کند و سرمایه‌گذار می‌تواند به‌راحتی در آنجا تولید داشته باشد و اقتصادش بچرخد.

حاجی‌زاده درباره ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آبی در شرق مازندران بیان کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها در مسیر سد‌های گلورد و سد انحرافی بایع‌کلا، سد انحرافی شاهبند، سد تاریخی عباس‌آباد، حاشیه رودخانه نکارود، و رودخانه‌های محلی و فصلی مانند کوهسارکنده، مشی، مهربان‌رود، رستم‌رود و آبشار‌های سمبی، سرخ‌او، سنگ‌نو برای ورزش‌های هیجانی، طرح‌های گردشگری و دهکده سلامت تعریف شده است.

مدیر سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع مالی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: در این مرحله می‌توانیم ۳۱ آببندان را با شرایط خاص به بخش خصوصی واگذار کنیم که ازجمله برای پرورش ماهی، گردشگری آبی و پرنده‌نگری، حائز اهمیت است.

حاجی‌زاده از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرق مازندران به ظرفیت سد نوذرآباد نکا اشاره کرد که توسط یک سرمایه‌گذار قرار است سد لاستیکی در آن ساخته شود و تأمین آب ۲ هزار هکتار از اراضی چپ و راست آن را انجام بدهد  که هزینه مربوطه نیز از طریق حق اشتراک و حق آبه قابل تامین است که بتوانیم بازگشت سرمایه را در این ظرفیت آبی داشته باشیم.

او همچنین از طرح دیگری گفت که برای هر شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه قابل انجام است. این طرح اجازه برداشت آب معدنی به میزان ۵ لیتر در ثانیه است که سرمایه‌گذاران می‌توانند در بخش صنایع بسته‌بندی آب با ساخت کارخانه سرمایه‌گذاری کنند.

مدیر سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع مالی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: پرورش ماهیان خاویاری برای زیر سد گلورد هم یکی دیگر از طرح‌های ارائه‌شده در همایش است و با توجه به اینکه سد گلورد در سال آینده آبگیری نهایی می‌شود، فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری پایدار است.

حاجی‌زاده تصریح کرد: در این راستا، می‌توانیم فضای سه هکتاری را در اختیار سرمایه گذار قرار بدهیم که سالانه ۵۰۰ تن گوشت ماهی خاویاری و ۲۵۰ تن هم خاویار تولید کند و این، اقتصاد زنده‌ای است که می‌توانیم در این اراضی داشته باشیم.

او ادامه داد: به این دلیل که شرق مازندران منطقه دشت ممنوعه است، احداث ۶ آببندان جدید را در این منطقه پیش‌بینی کردیم. سرمایه‌گذارانی که زمین دارند می‌توانند مراجعه کنند، تخصیص آب را برای آن‌ها انجام می‌دهیم. برای هر شهرستان دو آببندان در نظر گرفته شده است و در کنار آن مجوز گردشگری، پرورش ماهی و حتی تامین آب زراعی را لحاظ کردیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه آببندان از ارزش افزوده خیلی خوبی برخوردار است و سرمایه‌گذار ضرر نمی‌کند، تصریح کرد: از یک سو اشتغال و از سوی دیگر سرمایه‌گذاری مناسب و پر رونقی را در طول ۲۰ سال تا ۲۵ سال می‌تواند داشته باشد.

او در پایان از سرمایه‌گذارانی که مایل به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری آبی هستند خواست تا برای استفاده از این طرح‌ها ابتدا به شرکت آب منطقه‌ای مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها