دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
عضو شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس:
عضو شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری استان‌ها ابتکار مجلس است تا از ظرفیت‌های موجود برای حل ریشه‌ای مشکلات استان‌ها کمک بگیرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: چهارمین اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری استان‌های کشور امروز در مازندران به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افتتاح شد.

در این مراسم، سید موسی پورموسوی عضو شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مازندران ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد، افزود: این استان ۲۴ هزار هکتار وسعت دارد، در کنار آن استان گیلان ۱۴ هزار هکتار و استان گلستان نیز ۲۳ هزار هکتار مساحت دارد که این سه استان شمالی با ۶۱ هزار هکتار مساحت، ظرفیت مهمی برای کشور هستند.

او همچنین خط ساحلی ۶۰۰ کیلومتری سه استان ساحلی شمال و طول ۱۰۰۰ کیلومتری مسیر جاده‌ای را نیز حائز اهمیت دانست.

عضو شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اشاره‌‎ای هم به محصولات زراعی و باغی این سه استان داشت که نه‌تن‌ها مرکبات خود و کشور را بلکه کشور‌های همسایه را هم می‌توانند تامین کنند.

پورموسوی که خود اصالتا اهل چهاردانگه ساری است، می‌گوید: در استان مازندران علاوه بر جمعیت ۳ میلیون و ۵۰۰ نفری ساکن، یک میلیون و دویست هزار نفر نیز هر روز به صورت شناور در این استان حضور دارند و آن‌ها مانند شب‌خواب‌های تهران هستند که به ۹ میلیون نفر می‌رسند و علاوه بر آن نیز روزانه ۳ میلیون نفر برای کار‌های خود به تهران مراجعه می‌کنند و می‌روند.
 
 
او بیان کرد: مشکلات خفته و پنهان در زیر طبیعت سبز مازندران نیاز دارد تا از مغز‌های متفکر سرزمین خود استفاده کند، و این هم‌اندیشی (حکمرانی و قانونگذاری) باید بدون تبعیض و حب و بغض باشد.
 
عضو شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری استان‌ها ابتکار مجلس است تا از ظرفیت‌های موجود بر اساس چهار اصل کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی برای حل ریشه‌ای مشکلات استان‌ها کمک بگیرد.

او در پایان با عنایت به اینکه مشکلات زیادی داریم و یک‌شبه نمی‌توان آن‌ها را حل کرد، گفت: موضوع مهم این است که باوجود مشکلات، اما می‌شود راه درستی را در پیش گرفت.
 
به گزارش آوای خزر، در این مراسم حکم اعضای شورای علمی اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان مازندران تقدیم آنها شد. ریاست این مرکز بر عهده رضا یوسفی سعیدآبادی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد مازندران است.   

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار