دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
­در حالی که بیماری تیروئید اغلب در بزرگسالی ایجاد می‌شود، می‌تواند در نوزادان، کودکان و نوجوانان نیز رخ دهد.

علائم تیروئید در کودکان

به گزارش آوای خزر، تشخیص علائم بیماری تیروئید در کودکان ممکن است سخت باشد، زیرا بسیاری از آن‌ها مانند تغییرات در اشتها، الگو‌های خواب، احساسات و سطح انرژی، همگی به عنوان بخشی از رشد طبیعی در این سال‌ها تجربه می‌شوند.

بیماری تیروئید در دوران شیرخوارگی که معمولاً از طریق آزمایش‌های غربالگری نوزادان مشخص می‌شود، شایع نیست، اما کم‌کاری مادرزادی تیروئید شایع‌ترین مشکل تیروئیدی است که در بدو تولد شناسایی می‌شود.

در کودکان، کم‌کاری تیروئید، زمانی رخ می‌دهد که غده تیروئید هورمون تیروئید تولید نمی‌کند، شایع‌تر از پرکاری تیروئید است، وضعیتی که در آن غده تیروئید بیش از حد هورمون تیروئید تولید می‌کند؛ هر دو می‌توانند عواقبی ایجاد کنند که بر رشد، سلامت، خلق‌و‌خو و توانایی تمرکز و یادگیری کودک تاثیر می‌گذارد.

کودکان مبتلا به کم‌کاری تیروئید ممکن است علائم، کوتاهی قد یا رشد کند، پوست خشن و خشک، یبوست، تحمل نکردن سرما، خستگی و کاهش انرژی، خوابیدن بیشتر، به راحتی کبود شدن، شکستگی استخوان یا تاخیر در سن استخوان با اشعه ایکسزیر را داشته باشند.

همچنین علائم پرکاری تیروئید که تیروتوکسیکوز نیز نامیده می‌شود، می‌تواند شامل ناتوانی عاطفی، آسان گریه کردن، تحریک‌پذیری، فاصله توجه‌ای کوتاه، لرزش، افزایش اشتها، کاهش وزن، بزرگ شدن غده تیروئید (گواتر)، اگزوفتالموس (چشم‌های بیرون زده)، عقب‌افتادگی پلک بالا، پلک زدن مکرر، پوست برافروخته، تعریق بیش از حد، ضعف عضلانی، تاکی کاردی (ضربان قلب سریع) و تپش قلب (به شکلی که می‌توانید ضربان قلب خود را احساس کنید) و فشار خون بالا باشد.

مشکلات تیروئید اغلب ارثی است، بنابراین اگر سابقه خانوادگی این بیماری‌ها را دارید، با پزشک اطفال خود در مورد اینکه چند وقت یکبار باید آزمایش‌های غربالگری بیماری تیروئید برای فرزندتان داشته باشید، صحبت کنید.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها