دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
میزبانی دیار علویان از گروه‌های نمایشی ۹ استان؛
روز‌های خوش مازندران با جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر
سرزمین اساطیری و هنرمندپرور مازندران این روز‌ها با میزبانی از ۹ استان در جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر، حال خوشی دارد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر پس از ۹ سال وقفه طراوت خاصی را به تئاتر کشور بخشید. مازندران در منطقه ۳ این رویداد، میزبان گروه‌های نمایشی از استان‌های خراسان شمالی، تهران، البرز، سمنان، قزوین، گیلان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، و گلستان است.

حضور تماشاگران و انتظار برای شروع اجرا‌ها نیز قابل توجه بوده است. تبادل تجربه و در کنار هم نشستن هنرمندان و هم‌افزایی بین آنها، همچنین گپ و گفت تماشاگران با هنرمندان، حضور پیشکسوتان که بعضا عصازنان و نفس‌زنان خود را به طبقه چهارم سالن بلکس باکس می‌رسانند، از جذابیت‌های این رویداد فرهنگی هنری است. (آسانسور به دلیل نقص فنی، غیرفعال است).

گر چه هنرمندان از کمبود تجهیزات و امکانات و تماشاگران از فضای اندک سالن‌های تئاتر می‌گویند، اما نمی‌توان حس و حال زیبای گروه‌های هنری و علاقه‌مندی تماشاگران را نادیده گرفت.

حال تئاتر مازندران این روز‌ها خوب است چرا که با همه نبود‌ها و کمبود‌ها از روز گذشته میزبان ۹ استان کشور با ۱۸ گروه نمایشی است. سالن‌های تئاتر با پشت سر گذاشتن ۶ اجرا در هر روز، برای امروز و فردا، ۱۲ اجرای دیگر را  با تماشاگران و داوران هم‌نفس می‌شوند.

صبح امروز ۱۹ دی ماه در سالن‌های سلمان هراتی و بلک باکس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران واقع در ساری، شاهد دو اجرای خوب بودیم که از نگاه تماشاگران، «احساسی» و دارای «جذبه» و از نگاه برخی از فیلمنامه‌نویسان به‌روز و مخاطب‌پسند بوده است.

«قزل حصار» به نویسندگی بهنام سرلک و کارگردانی مسعود صنعتی از شهرستان شاهرود و ترنج به نویسندگی عباس جان‌فدا و کارگردانی مصطفی شکاریان از هنرمندان شهر گرمه در خراسان شمالی صبح امروز به اجرا درآمدند.

بعد از ظهر نیز اجرا‌ها با نمایش «پرواز با بال‌های سوخته» در سالن بلک باکس آغاز می‌شود و پس از آن به ترتیب نمایش‌های «پاییز نگفته بود» در سالن سلمان هراتی، «تهران کنار پنجره» در بلک باکس و «شیموئید انتظار با بوی نرگس» در سالن حوزه هنری، به اجرا در خواهند آمد.

به گزارش آوای خزر، بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور، امسال پس از ۹ سال وقفه کار خود را آغاز کرد، در منطقه سه به میزبانی مازندران، ۱۹ گروه نمایشی از ۹ استان در سه سالن بلک باکس و سلمان هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سالن تئاتر حوزه هنری استان واقع در ساری، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این رویداد فرهنگی – هنری از ۱۸ تا ۲۰ دی‌ماه با اجرای نمایش‌ها همراه است و روز ۲۱ دی‌ماه نیز به برگزاری اختتامیه جشنواره در تالار مرکزی شهر ساری، اختصاص دارد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار