دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: امروز و فردا ادارات استان به منظور مدیریت مصرف انرژی زودتر تعطیل می‌شوند.

به گزارش آوای خزر، حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به وضعیت جوی  اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه سرد بارشی و تدوام و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته جاری شاهد کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما هستیم.

  وی افزود: از پیامدهای این سامانه سرد بارشی، یخبندان، آب‌گرفتگی در شهرهای غربی استان،‌ پدیده مه و کاهش دید، ‌لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال تردد در ارتفاعات و محورهای کوهستانی و خسارت به سازه‌های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی است. 

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با تاکید بر توجه به توصیه‌ها و هشدارها، بیان کرد: مدیریت و مصرف بهینه گاز باید مورد توجه مردم و ادارات دولتی قرار گیرد تا استان دچار قطعی گاز نشود. 

  محمدی تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان و با هدف مدیریت مصرف انرژی، همه ادارات استان مازندران، روزهای سه‌شنبه ۲۰ و چهارشنبه ۲۱ دی ماه امسال دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند. 

وی یادآور شد: رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی به‌ویژه ارتفاعات و محورهای کوهستانی در هنگام شب علاوه بر به همراه داشتن زنجیر چرخ با احتیاط کامل رانندگی کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: کوهنوردان و طبیعت‌گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضاهای باز خودداری کنند. 

محمدی یادآور شد: شهرداران استان علاوه بر پاک‌سازی و لایروبی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی نسبت به بازدید و مقاوم‌سازی تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی اقدام لازم انجام دهند. 

وی اظهار کرد: باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی و یخ‌زدگی باغ‌ها مرکبات به‌ویژه نهال‌های جوان و محصولات سر درختی اقدام لازم را انجام دهند و به کلیه دستگاه های امدادی و خدماتی توصیه می‌شود، علاوه بر آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات آمادگی هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی را داشته باشند. /فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار