دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
استاندار مازندران اعلام کرد
ثبت‌نام ۲۰ هزار دانش‌آموز مازندران در المپیاد‌های مختلف
استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش مازندران با اعلام ثبت‌نام ۲۰ هزار دانش‌آموز استان در المپیاد‌های مختلف، افزود: این میزان استقبال نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان مازندران به ریاست سید محمود حسینی‌پور در سالن شماره یک استانداری برگزار شد. یکی از موضوعات مطرح‌شده در این نشست، تبیین ماموریت وزیر آموزش و پرورش به استان مازندران بوده است.

حسینی‌پور در این زمینه اظهار داشت: در سفر اخیر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به مازندران، ایشان ماموریت جدیدی را به آموزش و پرورش استان محول کردند و آن ایجاد "دبیرخانه دائمی دیپلماسی آموزش و پرورش" در مازندران است.

او ادامه داد: هدف از ایجاد این دبیرخانه، ساماندهی المپیاد‌ها ازجمله ورزشی، فرهنگی، و علمی است که در حوزه آموزش و پرورش در سطح داخلی و یا با دیگر کشور‌ها، برگزار می‌شود.

رییس شورای آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: مقرر شد دبیرخانه دائمی دیپلماسی آموزش و پرورش در استان تشکیل و برنامه سه ساله خود را به وزارت آموزش و پرورش ارائه کند.

حسینی‌پور تشکیل این دبیرخانه را برای مازندران یک فرصت مغتنم دانست چرا که برگزاری رویداد‌های بین‌المللی حوزه آموزش و پرورش در این استان و یا سایر استان‌ها بنا به تصمیم مازندران انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه امسال نزدیک به ۲۰ هزار دانش‌آموز مازندران برای شرکت در المپیاد‌های مختلف ثبت نام کردند، این رقم را نسبت به سال قبل، دارای رشد قابل توجه اعلام کرد.

استاندار مازندران معتقد است که تعاملات حاصل از دیپلماسی آموزش و پرورش می‌تواند به موضوع گردشگری در این استان کمک کند.

رییس شورای آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه اقدامات مقدماتی آغاز شده و کار‌های خوبی هم انجام شده است، افزود: در آینده نزدیک با تصویب این دبیرخانه و ابلاغ آن از سوی وزیر آموزش و پرورش به تمام استان‌ها، کار اصلی و عملیاتی را شروع خواهیم کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها