دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.
اوجی وزیر نفت گفت: اگر قرار باشد هرچه تولید می‌کنیم به این شکل مصرف شود، همین مشکلات را خواهیم داشت. وی افزود: با کمک مردم مصرف را کنترل می‌کنیم شدت مصرف گاز در کشور ۲.۵ برابر نرم جهانی است.

چرایی اظهارات نخست‌وزیر عراق درباره خلیج فارس
حمید ابوطالبی، معاون سیاسی ریاست‌جمهوری در دولت روحانی در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: هنگامی که درسفر اخیر نخست‌وزیر عراق به ایران از تجاوز عراق به ایران و مسئولیت‌های آن وفق حقوق بین‌الملل سخن به میان نمی‌آید، ‏نخست‌وزیر عراق هم جرئت می‌کند تا اندکی پس ازسفر، نام تاریخی خلیج فارس و نماد هویت ملّی ایرانیان را به عنوان چالشی ویژه مطرح نماید، تا راه برای بازگشت کامل عراق به جهان عرب و نقش‌آفرینی دوباره هموار شود؛ آنچه درجلسه حاشیه‌ای اجلاس بغداد-۲ وبا حذف ایران از آن نشست صورت‌بندی گردید.

آلمان به دنبال واردات گاز از عراق
در حالی که برلین تلاش‌های خود را برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی اش افزایش داده، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز جمعه گفت برلین در حال مذاکره با بغداد درباره واردات گاز طبیعی است.

بحران جدی گاز در تربت جام
گاز ۲۶ هزار مشترک شهرستان تربت جام قطع شده و مردم برای عبور از بحرانِ اُفت و قطع گاز در صف خرید بخاری برقی و سوخت جایگزین قرار دارند. یکی از اهالی تربت جام اظهار داشت: چیزی برای گرمایش نداریم و خود را دیگر با سشوار گرم می‌کنیم. وی ادامه داد: ۵ روز از قطعی گاز می‌گذرد و این در حالی است که شاهد این هستیم یک کپسول گاز ۷۵۰ هزار تومان و هیتر برقی به ۶۰۰ هزار تومان رسیده که یک کارگر به چه شکلی این هزینه‌ها را پرداخت کند.

توضیح وزارت دفاع درباره سمت علیرضا اکبری
وزارت دفاع با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: علیرضا اکبری در هیچ دوره وزارت دفاع سابقه معاون وزیر را نداشته است. در اطلاعیه پیام با اشاره به پایان مسئولیت علیرضا اکبری در سمت رئیس دفتر مطالعات دفاعی در سال ۱۳۸۱ و موافقت با در خواست بازنشستگی وی آمده است، علیرضا اکبری پس از جدایی از وزارت دفاع در روندی مغایر با فعالیت‌های گذشته با روی گرداندن از آیه شریف " فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ وَإِلَی رَبِّکَ فَارْغَبْ " به سابقه خویش پشت پا زده و با گرفتار شدن در هوای نفس، آغازگر پرونده خیانت به نظام و ملت شریف ایران شد و در سراشیبی سقوط و انحطاط قرار گرفت.

یک لاتاری ملی به تمام معنا
مجید عشقی رئیس سازمان بورس با انتقاد از لاتاری ملی قرعه‌کشی خودرو اظهار کرد: این فرآیند تبعات اقتصادی و اجتماعی به همراه دارد. او گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت نامی نزدیک به ۱۰ میلیون نفر برای ۲۰ هزار خودرو ثبت نام کردند. طبق محاسبات از ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور ۷۳ میلیون نفر به دلایل مختلف از جمله اینکه صاحب خودرو یا زیر ۱۸ سال هستند، نمیتوانستند شرکت کنند. از ۱۲ میلیون نفر باقی مانده ۱۰ میلیون نفر شرکت کردند.

گوگل‌پلی رفع فیلتر شد؟
پس از چندین ماه فیلترینگ گوگل پلی، از امروز امکان دانلود از این پلتفرم با IP ایران امکان پذیر شده است. گزارش‌ها حاکی از این است که پس از گوگل پلی دیسکورد هم رفع فیلتر شد. دیسکورد یک نرم‌افزار برقراری تماس تلفنی در بستر شبکه برای سیستم عامل‌های ویندوز، آی‌اواس، اندروید، لینوکس و مک‌اواس و همچنین قابل اجرا در مرورگر وب است.

تورم بالای ۴۰ درصد می‌ماند
مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود، نرخ تورم نسبت به سال ۱۴۰۱ کمتر، ولی همچنان بالای ۴۰ درصد باشد. ضمن اینکه با وجود نرخ رشد اقتصاد پایین و نرخ تورم بالا کاهش نرخ فقر دور از انتظار خواهد بود. همچنین پیش بینی می‌شود نسبت کسری تراز عملیاتی به مصارف عمومی منفی ۲۵ درصد باشد.

دستگیری «چند دختر بدحجاب» به اتهام «تعرض به بانوی آمر به معروف»
سرهنگ صیادی فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر گفته است که در پی انتشار کلیپی از تعرض چند دختر بدحجاب به احدی از بانوان آمر به معروف در خیابان ساحلی بوشهر ، پیگیری موضوع با هماهنگی قضایی در دستور کار پلیس قرار گرفت که پس از شناسایی، متهمان احضار و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع ذیصلاح قضایی معرفی و خودروی آنان نیز توقیف و به پارکینگ دلالت گردید.

دختر دهه هشتادی عضو شورای شهر از مسئول دفتری مادرش استعفا داد
با توجه به حواشی ایجاد شده در خصوص فیش حقوقی مسئول دفتر نرگس معدنی‌پور، دختر این عضو شورای اسلامی شهر تهران استعفای خود را تقدیم شورای اسلامی شهر تهران کرد.در روزهای گذشته فیش حقوقی 33 میلیون تومانی او منتشر و حاشیه ساز شده بود.

مدارس همچنان غیر حضوری
عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: مدارس استان تهران در تمامی مقاطع  سه شنبه ۲۷ دی ماه به صورت غیر حضوری فعالیت خواهند کرد.همچنینی طرح زوج و فرد از در منازل اجرا می شود. مدارس برخی از دیگر استان ها نیز تعطیل است.

تشکیل پرونده قضایی برای خواهر یکی از جانباختگان حادثه ایذه
یارمحمد رسالتی دادستان عمومی و انقلاب ایذه گفت: در مراسم چهلمین روز درگذشت یکی از جانباختگان حادثه تروریستی این شهرستان ، خواهر یکی از متوفی اقدام به سر دادن شعارهای ساختارشکنانه کرد که با توجه به مشهود بودن جرم، پرونده قضایی برای وی تشکیل و متهم مطابق با ضوابط قانونی جهت ادای توضیحات به دادسرای این شهرستان احضار شده است. رسالتی افزود: سایر افراد شرکت‌کننده در این مراسم که وی را همراهی می‌کردند نیز شناسایی و به دادسرا احضار شده‌اند.

بازداشت «آخرین پدرخوانده مافیا»
متئو مسینا دنارو، آخرین «پدر خوانده» مافیای سیسیل و نفر اول فهرست افراد تحت تعقیب پلیس ایتالیا پس از ۳۰ سال گریختن از دست پلیس در پالرمو دستگیر شد.

رئیس جمهور کره جنوبی: ایران دشمن امارات است
 «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی که در روز‌های اخیر به ابوظبی سفر کرده است در دیدار با ۱۵۰ سرباز کره جنوبی مستقر در امارات در اظهاراتی مدعی شد که ایران دشمن امارات است. یول در جریان این ملاقات اظهار داشت: دشمن امارات و بزرگترین تهدید، ایران است و دشمن ما نیز کره شمالی است... در نتیجه ما وضعیتی بسیار شبیه به امارات داریم.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار