دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
حسینی‌پور در جمع خبرنگاران/۲
صادرات مرکبات مازندران از مسیر دریا محقق شد
نماینده عالی دولت در مازندران از توسعه صادرات این استان با استفاده از حمل و نقل دریایی و برای نخستین‌بار صادرات مرکبات از بندر امیرآباد خبرداد که در قدم اول، محموله ۲۲۰ تنی رهسپار روسیه شده است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست شورای اداری دی‌ماه ۱۴۰۱ استثنائا بنا به دلایلی بدون حضور خبرنگاران تشکیل شد، اما استاندار مازندران پس از پایان این نشست براساس برنامه از پیش تعیین‌شده، در سالن شماره دو استانداری، در جمع خبرنگاران حضور یافت و مهمترین مسائل عنوان‌شده در شورای اداری را تشریح کرد.

سید محمود حسینی‌پور از تنوع مسائل مطرح‌شده در این جلسه گفت و به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره کرد.

او ابتدا گریزی به موضوع کاهش مصرف انرژی در مازندران زد و اینکه بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب مصرف سوخت گاز داریم و دومین مصرف‌کننده گاز کشور پس از تهران هستیم.

استاندار مازندران مصرف فعلی گاز در استان را غیرقابل قبول عنوان و البته یکی از دلایل آن را جمعیت سه میلیون و پانصد هزار نفری استان عنوان کرد که در پایان هر هفته به ۵ تا ۶ میلیون نفر هم می‌رسد.

تقدیر از مردم و صاحبان صنایع در مدیریت مصرف گاز

حسینی‌پور بر مدیریت مصرف تاکید کرد و از ضرورت ایجاد روش‌های فناورانه در همه ابعاد به ویژه تعبیه سیستم‌ها و زیرساخت‌های صنعتی متناسب با استاندارد‌های جهانی گفت که بالای سی درصد کاهش مصرف دارند.

نماینده عالی دولت در مازندران البته از همکاری رسانه‌ها در انتشار اخبار، از همکاری مردم در صرفه‌جویی و آن‌دسته از مدیران واحد‌های صنعتی که داوطلبانه یا با تمکین به دستورات مصوبات مدیریت بحران نسبت به قطع گاز اقدام کردند تا گاز واحد‌های خانگی قطع نشود، قدردانی کرد.

او ادامه داد: حتما از صنعتگران برای جبران این خدمات در جای دیگری به فکر آن‌ها هستیم و نمی‌گذاریم خسارت‌هایی که داشتند بدون جبران بماند.

استاندار مازندران به همایش بهره‌وری نوآور که صبح امروز در ساری برگزار شد نیز اشاره کرد که برای نخستین‌بار با تلاش معاونت توسعه منابع انسانی استانداری با همکاری دانشگاه مازندران، پارک علم و فناوری و مراکز دانش‌بنیان صورت گرفت.

اقتدار در تولید غذا

حسینی‌پور با اشاره به جایگاه اصلی مازندران در سطح کشور و بین‌الملل و حفظ این جایگاه در تولید محصولات استراتژیک و امنیت غذایی، معتقد است؛ تنها چیزی که می‌تواند این استان را در داخل و بین‌الملل معرفی کند "اقتدار تولید غذا" است.

او با بیان اینکه تولید غذا به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت است، مازندران را یک منطقه‌ی حاصلخیز و چهارفصل، با مردمانی بسیار خوب، متدین، با تلاش، و با انگیزه و اراده توصیف کرد که نقش مهمی در اقتدار غذایی دارد.

رییس شورای اداری مازندران تاکید دارد که کشاورزی باید با شیوه‌های نو، مدرن و همراه با فناوری دانش‌بنیان مانند کشور‌های توسعه‌یافته همراه باشد.

خروج از روش‌های سنتی کشاورزی

حسینی‌پور با بیان اینکه جغرافیای سه استان گیلان، گلستان و مازندران با کشور هلند برابری می‌کند، یادآور شد که هفتاد درصد اراضی مازندران کشاورزی است، اما در هلند ده درصد زمین‌های آن در اختیار کشاورزی قرار دارد.

او از این منظر عنوان می‌کند که کشور هلند سالانه ۹۵ میلیارد دلار صادرات دارد، اما سه استان شمالی با هم، ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار!

استاندار مازندران با بیان اینکه باید از مسیر‌های سنتی خارج شویم و کشاورزی را صنعتی کنیم، از اهمیت صادرات در بالا رفتن قدرت بین‌المللی ایران گفت چه اینکه برخی از کشور‌های منطقه و اطراف مازندران، استان ما را با کیوی، مرکبات و برنج می‌شناسند.
 
صادرات مرکبات مازندران از مسیر دریا محقق شد
صادرات برنج و فرآورده‌های برنج به کشور‌های عربی

رییس شورای اداری مازندران بر ایجاد صنایع تبدیلی و برند‌های بزرگ تاکید کرد و اشاره‌ای هم به حوزه برنج داشت که حداقل ۱۵ محصول در صنایع تبدیلی در حوزه برنج احصا شده است که در کشور‌های عربی خریدار دارد.

این مسوول ارشد استان با یادآوری به صفر رسیدن تعرفه صادراتی مرکبات، کیوی و برنج، از صادرات برنج به روسیه و چند کشور عربی گفت.

استاندار مازندران از رونمایی بزرگترین رویداد کشاورزی یعنی "اصلاح کشت" در استان گفت و اینکه تولید مرکبات باید به سه برابر میزان فعلی و با بهره‌وری بالا برسد.

حسینی‌پور با اشاره به وجود سه بندر استراتژیک در مازندران که سال‌های سال بهره لازم از آن برده نشده است، از رویکرد دولت سیزدهم در افزایش تعامل با کشور‌های همسایه گفت.

امیرآباد و آغاز صادرات مرکبات به روسیه

او از رونق حمل و نقل دریایی و صادرات نخستین محموله مرکبات مازندران به میزان ۱۰ کانتینر معادل ۲۲۰ تن از امیرآباد به روسیه از طریق کشتی خبر داد و اینکه ۵۰ هزار تن دیگر نیز توسط سورتینگ‌ها آماده صادرات است و بقیه در حال آماده‌سازی است.

حسینی‌پور ادامه داد: یک میلیون سبد به ارزش ۸۰ میلیارد تومان از دو ماه پیش بین باغداران توزیع شد چرا که نمی‌توانیم میوه‌ها را فله‌ای بفرستیم در همین راستا سورتینگ‌ها نیز متناسب با بازار هدف در اوزان مختلف، مرکبات و کیوی را بسته‌بندی می‌کنند.

استاندار مازندران اعلام کرد: تا حالا ۹۰۰ هزار دلار هزینه بسته‌بندی مرکبات و کیوی شده است.

او با بیان اینکه همچنان نیازمند کانتینر‌های یخچال‌دار هستیم، اشاره‌ای به فناوری روسیه داشت، چه اینکه در روسیه با فناوری جدید، میوه را تا ۲۵ درجه زیر صفر هم نگه می‌دارند، اما می‌بینیم که در مازندران با بارش برف، نگران از بین رفتن محصولات هستیم.

صادرات هفته‌ای ۱۰ کانتینر مرکبات از مازندران به روسیه

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه "فعلا با همین وضعیت، هر هفته ۱۰ کانتینر مرکبات به روسیه صادر می‌شود"، تاکید دارد که برای تسهیل در صادرات، کشتی‌ها باید کانتینر بَر و یخچال‌دار باید باشند.

حسینی‌پور این را هم اضافه کرد که به یکی از کشور‌ها برای ساخت دو کشتی کانتینر‌ دار سفارش دادیم و البته توسط بخشی خصوصی نیز یکی - دو کشتی کانتینر دار نیز قرار است برای استان خریداری شود.

او با بیان اینکه برای مازندران چیزی به اسم صادرات نداشتیم، علت آن را صدور کالا از سایر گمرکات به مقصد کشور‌های همسایه عنوان کرد.

استاندار مازندران در پایان با اشاره به اهمیت کریدور شمال – جنوب، از فرهنگ‌سازی و آمادگی استان برای پذیرش کالا‌های سایر استان‌ها جهت ارسال به کشور‌های هدف از طریق این راهگذر گفت و  از رسانه‌ها خواست تا بیشتر در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش آوای خزر، استاندار مازندران در این نشست به سوال خبرنگار آوای خزر در خصوص علت اخراج یکی از مدیران دولتی از جلسه دیروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان پاسخ داد که متن این گزارش را می‌توانید در آدرس https://www.avayekhazar.ir/000DV3 مطالعه فرمایید.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
افرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
0
افزا:
امیدواریم بعد از این سرمای شدید ویخبندان مرکبات سالم مونده باشند ودوباره از همین راه رفته برگشت داده نشوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار