دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
 ماموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت نسل جوان و انسان متعالی است
 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: ماموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت نسل جوان و انسان متعالی است این موضوع در همه جوامع وجود دارد، اما در جامعه اسلامی با رویکرد اسلامی است.
زهرا شریفی- آوای خزر: حسین کمالی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ساری توسعه هر کشور را منوط به توسعه نیروی انسانی دانست و افزود: نیروی انسانی در هر کشوری سرمایه و قدرت اجتماعی آن کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر جامعه و کشوری نتواند از این سرمایه استفاده کند طبیعتاً نمی‌تواند از دیگر منابع و سرمایه استفاده مطلوب داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه پیشران، محرک و مقدمه استفاده از سرمایه "منابع انسانی" است، گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک بستر تعلیم و تربیت رسالت‌های مختلفی دارد که تربیت و پرورش افراد آینده‌ساز در کنار آموزش از مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد تربیتی و آموزشی است.

کمالی افزود: ماموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت نسل جوان و انسان متعالی است این موضوع در همه جوامع وجود دارد، اما در جامعه اسلامی با رویکرد اسلامی است.
 
وی ادامه داد: در پرورش، تمام تلاش و اقدامات این است که گرایشات و باور‌ها و ارزش‌های نهفته در درون و نهاد انسان را شکوفا کند.

کمالی اعتقادات اخلاقی و اجتماعی را از جمله باور‌های نهفته دانست و افزود: خداجویی، قانون‌گرایی و نظم‌پذیری از اقدامات آموزش و پرورش است. البته برای تحقق این موضوع نیاز به همکاری دیگر نهادهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: خانواده، مدرسه و جامعه سه عنصر اصلی در تربیت انسان هستند که باید با همکاری هم به این هدف مهم دست پیدا کنند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های معلمان، افزود: معلمان جهادگر سنگر تربیت دانش‌آموزان هستند که نقش مربیگری در تربیت و تعمیق باور‌های دینی دارند.

کمالی گفت: مدیران و معلمان موظفند تا از همه ظرفیت‌های موجود در مدرسه برای تربیت انسان استفاده کنند نه اینکه صرفا در جهت آموزش دانش‌آموزان گام بردارند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: همه بستر‌ها و منابع در مدرسه باید در جهت تربیت فرزندان ما بکارگیری شود البته خانواده که مهم‌ترین عنصر در تربیت فرزندان است باید به این مسوولیت خود به خوبی جامه عمل بپوشاند.

کمالی ادامه داد: خانواده باید شرایط و بستر را برای همراهی با مدرسه آماده کند و جامعه نیز نقش مهمی در این امر دارد و همه نهاد‌ها باید پای کار باشند و به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: دولت و حاکمیت نهاد‌هایی را تأسیس کرده تا در کمک به آموزش و پرورش نقش داشته باشند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند به مشارکت و هم افزایی همه آحاد مردم در حوزه‌های فکری و اندیشه‌ایی است؛ از خیران این حوزه قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها