دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
معاون عمرانی استاندار مازندران:
بازآفرینی بافت‌های فرسوده مد نظر شهرداران باشد
معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: بازآفرینی بافت‌های فرسوده یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در بحث ملی مسکن است و شهرداران باید در اجرای این طرح گام‌های اساسی بردارند.
آوای خزرزهرا شریفی: سمینار یکروزه شهرداران و روئسای شورا‌های اسلامی شهر‌های مازندران امروز شنبه دوم بهمن‌ماه در مجتمع بهزیستی فرح‌آباد ساری به ریاست رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران برگزار شد.

وی در این مراسم اظهار کرد: حکمرانی و مدیریت شهری به عنوان حساس‌ترین و کلیدی‌ترین موضوع در نظام حاکمیتی کشور‌ها محسوب می‌شود و در کشور ما نیز به این موضوع اهتمام و توجه وجود دارد.

علیخانی با اشاره به سیاست‌ها و تدابیر استاندار مازندران در خصوص شهرداری‌ها، هدف از برگزاری سمینار شهرداران استان را ایجاد فضای مناسب جهت اداره امور شهری، شناخت و مسائل پیش روی شهرداران و نظام حکمرانی شهرداری‌ها عنوان کرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران  با بیان اینکه یک شهر خوب باید تمام اجزای کالبدی را داشته باشد، فراهم کردن زندگی خوب برای شهروندان، تامین محیط امن برای زندگی، تفریح و کار، برقراری سطح امنیت بالا و پایدار در سطح شهر، ایجاد سطح سلامت و بهداشت استاندارد و عدالت اجتماعی را از شاخصه‌های یک شهر خوب عنوان کرد.

علیخانی از شهرداران استان خواست تا دورنما، تصویر مطلوب و چشم انداز بلند مدت- میان مدت و کوتاه مدت را برای شهر پیش‌بینی کنند و در راستای این چشم‌انداز برنامه‌های راهبردی و استراتژیکی لحاظ کنند تا در اهداف و شاخصه‌هایی که بایستی به آن دست پیدا کنند؛ موفق باشند.

وی برنامه‌های راهبردی و استراتژی ۵ و۳ و ۱ را در تحقق این موضوع مهم دانست و افزود: همچنین برنامه سالانه شهرداران باید در راستای برنامه پنج ساله باشد و برای رسیدن به این برنامه‌ها می‌بایست نظام مدیریتی را تقویت و در اجرا، پیگیری، کنترل و رصد و کیفیت خدمات کوشا باشند.

علیخانی ادامه داد: برای رسیدن به این برنامه‌ها، نظام پیگیری و کنترل داشته باشند تا با حساسیت کامل در جهت رفاه و آسایش نظام سکونتگاهی و همچنین امورات مدیریت شهری برنامه‌های خود را اداره کنند.

وی موضوع پسماند را مهم‌ترین دغدغه استان برشمرد و با اعلام اینکه روزانه ۴ هزار تن زباله در استان تولید می‌شود که این موضوع می‌تواند در محیط زیست ما تحت تاثیر بگذارد، گفت: هم‌اکنون ۸ کارخانه زباله‌سوز در استان در حال احداث بوده که زباله‌سوز ساری با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه زیست محیطی در مرکز استان است.

علیخانی گفت: مشارکت و همکاری شهرداری‌ها در نهضت ملی مسکن، ساختمان‌های ناایمن و مشارکت شهرداران در رعایت و ضوابط ملی مسکن در نظام مهندسی، ایمنی ساختمان‌ها و مقاومت ساختمان‌ها در مقابل زلزله از موضوعات مهمی است که شهرداران باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بازآفرینی بافت‌های فرسوده به عنوان یکی از کلیدی‌ترین موضوع در بحث ملی مسکن است  که ۲۵ درصد از سهمیه ملی مسکن به بازآفرینی بافت‌های فرسوده اختصاص یافته است، افزود: شهرداران در اجرای این طرح گام‌های اساسی بردارند که نقش موثری در سیما و منظر و همچنین کاهش ترافیک و ایمنی شهری دارد.

علیخانی گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی، پدافند غیرعامل و توسعه و بهبود معابر از دیگر موضوعاتی است که شهرداران باید به آن توجه کنند و از همه مهم‌تر ایجاد درآمد پایدار است.

وی ادامه داد: معتقدم شهرداری موفق است که خوداتکا باشد و بتواند با اقدامات اقتصادی و توسعه گردشگری و کشاورزی و شناخت قابلیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در آن شهر وجود دارد در جهت توسعه و ارتقای اقتصادی درآمد کسب کند و از درآمد حاصله برای عمران و آبادانی شهر اقدام کند.
 
بازآفرینی بافت‌های فرسوده مد نظر شهرداران باشد
معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: شهرداران عیلرغم فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و خدماتی ایجاد منابع اقتصادی را مدنظر قرار دهند و نباید شهرداری را وابسته به ماده صد کنند، زیرا این روند باعث ناهنجاری و ساخت و ساز غیر مجاز می‌شود.

علیخانی مدیریت بحران را از دیگر انتظارات عنوان کرد که شهرداران باید با همکاری دیگر دستگاه‌ها اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی، طرح جامع تفصیلی را از دیگر دغدغه‌ها عنوان کرد و گفت: شهرداران برای اجرای این طرح مجدانه پای کار بوده و در راستای برنامه‌ها و راهبرد‌های دولت، استانداری مشارکت و همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

علیخانی شهرداران بازوان و فرماندهان اجرایی در سطح حمکرانی شهر معرفی کرد و افزود: توقع می‌رود شهرداران در مسیر راهبرد‌های دولت گام بردارند.

معاون عمرانی استاندار مازندران، نصب دوربین‌های پایش تصویری، خط کشی معابر، ساماندهی شانه راه‌ها، ساماندهی رفیوژ‌ها، ایمن‌سازی تقاطع‌ها و توسعه پارکینگ‌ها را از انتظاراتی نام برد که شهرداران می‌بایست به آن جامه عمل بپوشانند.

وی به موضوع بلندمرتبه سازی اشاره کرد و افزود: در استان مازندران به دنبال سند آمایش برای بلند مرتبه سازی هستیم  که می‌تواند در مدیریت فاضلاب شهری، حفظ زمین و صرفه‌جویی نقش مهمی دارد.

علیخانی در پایان خواستار شناسایی و لکه‌گذاری بافت فرسوده و ایجاد نظام انگیزشی برای مردم از سوی شهرداران استان شد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار