دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

وضعیت اسفناک بزرگراه‌های تهران با بارش برف
دیروز همزمان با بارش برف در تهران، تقریبا تمامی معابر اصلی شهر قفل و وضعیتی اسفناک حکمفرما شد. بر اساس گزارش ها، شهرداری تحت مدیریت علیرضا زاکانی حتی از انجام اقدامات اولیه و ابتدایی مانند پاشیدن نمک و شن بر روی آسفالت خیابان ها هم ناتوان ماند. وضعیت به هم ریخته بزرگراه ها به گونه ای بود که خودروها در خیابان در حال سر خوردن بودندو مردم سرگردان نیز به هل دادن مشغول بودند.

خسرو حیدری چاقو خورد
خسرو حیدری شب قبل از بازی با نفت مسجدسلیمان مورد حمله یک سارق قرار گرفته که در این حادثه او از ناحیه پا و دست شدیدا زخمی شد. حیدری پس از انتقال به بیمارستان، مورد مداوای کادرپزشکی قرار گرفته و مرخص می شود. در زمان حضور خسرو حیدری در خودرو شخصی، فرد سارق به او حمله می کند و پس از باز کردن در خودرو، با چاقو ضرباتی را به دست و ران مربی استقلال وارد می کند و تلفن همراه او را به سرقت می برد.در ادامه و در شرایطی که شخص سارق با ورود به خودرو قصد داشته است وسایل دیگری را نیز از حیدری به سرقت ببرد، پس از شلوغ شدن فضای اطراف خودرو، فرد سارق از محل متواری می شود.

حکم وزیر ورزش برای یک مداح
در حکمی از سوی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، مسعود پیرایش سرپرست ورزش و جوانان استان مرکزی و جایگزین عابد حقدادی مدیرکل سابق ورزش استان و منصوب دولت قبل در استان شد. پیرایش متولد ۱۳۶۶ عضو کانون مداحان کشور است.

درگذشت سه ملی‌پوش ایرانی در زلزله ترکیه
رییس انجمن فوتبال قطع عضو ایران اعلام کرد که پیکر بی جان سه ملی‌پوش این رشته که در زلزله ترکیه زیر آوار مانده بودند،‌ پیدا شده است. جعفر عسگری گفت: «با انجام عملیات آواربرداری هتل فروریخته در ترکیه، پیکر سعیداوی، میراحمدی و مسعودی بی جان از زیر آوار بیرون آمده و آنها دار فانی را وداع گفته‌اند».

برجام در سی سی یو
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «در حال حاضر فعلا نمی‌توان گفت که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دفن شده، اما در بخش مراقبت‌های ویژه است».

وزیر اقتصاد: باکو شیطنت‌ می کند
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اشاره به صفهای طولانی ترخیص کالا در برخی گمرکات مثل آستارا در مرز کشور آذربایجان، گفت: طولانی شدن فرایند مربوط به تشریفات دو طرف است و در برخی موارد شیطنت‌هایی از سوی کشور مقابل وجود دارد. بر این اساس مذاکراتی از طریق وزارت اقتصاد و خارجه برای رفع این چالش انجام شده است.

رهبر چچن: پس از اوکراین به لهستان حمله می‌کنیم
رمضان قدیرف، رهبر چچن و از متحدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که قصد دارد پس از اوکراین، با هدف نازی زدایی و غیرنظامی سازی لهستان، به آن‌جا هجوم ببرد. به رغم درگیری‌های روسیه در اوکراین، آقای قدیرف مدعی است که جنگ اوکراین امسال به پایان می‌رسد.

تحریم ۶ شرکت ایرانی و ۳ شرکت در مالزی و سنگاپور
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ۹ نهاد فعال در تولید، فروش و ارسال محصولات پتروشیمی و نفت خام ایران «به ارزش میلیون‌ها دلار» به خریداران آسیایی را تحریم کرده است. طبق این بیانیه، تحریم‌های جدید بر ۶ شرکت پتروشیمی مستقر در ایران یا شرکت‌های تابعه آنها و همچنین ۳ شرکت در مالزی و سنگاپور به بهانه تسهیل فروش فرآورده‌های نفتی از شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است.

عادت دادن مردم به استانداردهای پایین زندگی
عباس عبدی در توییتی نوشت: بر خلاف برخی که گمان می‌کنند شهرداری تهران در مواجهه با برف امروز غافلگیر شد، معتقدم حتی مدیری با IQ زیر متوسط هم غافلگیر نمی‌شد. به نظرمن آگاهانه چنین می‌کنند. دنبال عادت دادن مردم به استانداردهای پایین زندگی شهری هستند.

توفان در زاهدان یک کشته بر جای گذاشت
ابراهیم شهریاری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان از کشته‌شدن یک شهروند زاهدانی براثر توفان و واژگونی و حریق یک عدد کانکس خبر داد.

رد فرضیه مسمومیت دانش آموزان قمی با «آمونیاک»
مجید محبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هیچ علامتی دال بر مسمومیت با آمونیاک در دانش آموزان بستری در مراکز درمانی مشاهده نشده‌است. وی گفت: ۳۱ نفر از دانش آموزان تا عصر روز گذشته در بیمارستان‌های شهید بهشتی و فرقانی قم بستری بودند. وی اظهار داشت: تا الان مشکل حادی که باعث ضایعه پایداری باشد، مشاهده نشده و هیچ گونه موردی که موجب مرگ، کما، فلج شدگی و یا خونریزی گوارشی نداشته‌ایم.

بازگشت ۶۶ دانشجوی ایرانی از ترکیه
رضا ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: از ۱۰۸ دانشجوی شاغل به تحصیل در مناطق زلزله زده ترکیه، با هماهنگی انجام شده ۶۶ دانشجو از طریق مرز رازی به کشور منتقل شدند.  ابراهیمی افزود: این تعداد از دانشجویان ایرانی با ۲ دستگاه اتوبوس از مرز رازی به کشور وارد شده و تا چند ساعت دیگر ۴۲ دانشجوی دیگر نیز به کشور باز خواهند گشت. وی گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته، دانشجویان غیر بومی آذربایجان‌غربی موقتا در دانشگاه ارومیه اسکان یافته و پذیرایی خواهند شد تابه شهرهای محل سکونت خود بازگردند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها