دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:
جشنواره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه بسیج رسانه سبب ایجاد تحرک در حوزه رسانه شده است، جشنواره ارزشی "ابوذر" را در سالمسازی محتوای رسانه‌ای تأثیرگذار دانست.
آوای خزرآزاده بابانژاد: چهارمین جشنواره رسانه‌ای مازندران روز چهارشنبه سوم اسفندماه در سالن سلمان هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار می‌شود.

در این زمینه، پیش از ظهر امروز دوشنبه اول اسفندماه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش بسیج رسانه در تبیین رویداد‌های مهم کشور و اهتمام در برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر، این سازمان را کمک‌کار فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد که با نگاه انقلابی و ارزشی فعالیت دارد.

حسین جوادی با بیان اینکه بسیج رسانه آمده است تا تحرک و پویایی بیشتری را در بخش رسانه انجام دهد، افزود: اینکه یک رسانه تا چه اندازه در پیشبرد اهداف نظام وارد میدان بوده است، حائز اهمیت است و از این منظر، بسیج رسانه تحرک قابل ملاحظه‌ای را در حوزه رسانه به وجود آورده است.
 
جشنواره
او با عنایت به اینکه مطالبه‌گری و نقد سبب رشد فعالیت‌ها می‌شود، اظهار داشت: رسانه‌هایی که انقلابی فکر کنند و با همین اندیشه جلو بروند و به معنای واقعی "رسانه" باشند، یاری‌رسان مدیران هستند.

جوادی ادامه داد: گاهی نیز رسانه سپر دفاعی و گاهی نیز می‌تواند نقش یک راهبر را برای مدیر داشته باشد و اگر رسانه‌ای در این مسیر قرار بگیرد، جایگاه آن بسیار رفیع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در یازده بخش برگزار می‌شود، گفت که قطعاً چنین جشنواره‌هایی در سالمسازی و تکثیر محتوا می‌تواند تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار